Preşedintele Consiliului Judeţean Vrancea, Marian Oprişan, şi primarul Municipiului Focşani, Decebal Bacinschi, au trimis o SCRISOARE DESCHISĂ prim ministrului Mihai Răzvan Ungureanu şi ministrului Administraţiei şi Internelor, Gabriel Berca, în care arată că prefectul de Vrancea încalcă Legea 67/2004, pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale.
„CĂTRE
GUVERNUL ROMÂNIEI
MINISTERUL ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELOR
Domnului Prim ministru
MIHAI RĂZVAN UNGUREANU
Domnului Ministru GABRIEL BERCA
Având în vedere atribuţiile Ministerului Administraţiei şi Internelor în organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru autorităţile administraţiei publice locale din anul 2012, solicităm să luaţi act de nerespectarea prevederilor art 117 alin 2 din Legea 67/2004, de către prefectul judeţului Vrancea cu privire la stabilirea sediului în care să funcţioneze Biroul Electoral de Circumscripţie Judeţeană Vrancea organizat pentru alegerile din 10.06.2012.
Precizăm că art. 117 alin. 2 din Legea nr. 67/2004 stabileşte că “Sediile şi dotarea birourilor electorale de circumscripţie judeţeană (…) se asigură de către primarii municipiilor reşedinţă de judeţ, împreună cu preşe-dinţii consiliilor judeţene şi prefecţii” .Văzând prevederea legală şi ca urmare a solicitării prefectului judeţului Vrancea de a comunica sediul biroului de circumscripţie, primarul municipiului Focşani, după consultarea cu preşedintele Consiliului Judeţean Vrancea, a comunicat locaţia în care urmează să îşi desfăşoare activitatea Biroul Electoral de Circumscripţie Judeţeană Vrancea.
Arătăm că adresa cu locaţia BEJ Vrancea a fost transmisă atât prefectului cât şi preşedintelui Tribunalului, cu precizarea că locaţia stabi-lită pentru desfăşurarea acti-vităţii Biroului Electoral de Circumscripţie Judeţeană beneficiază de suportul tehnic şi logistic necesar desfăşurării activităţii în condiţii optime, cu atât mai mult cu cât locaţia respectivă a mai fost folosită ca sediu de birou de circumscripţie în alegerile care s-au organizat în judeţul Vrancea. Subliniem că prefectul judeţului nu a comunicat în niciun fel celor două autorităţi, primar şi preşedinte, că ar avea obiecţii cu privire la locaţia decisă de acestea.
Cu toate astea, în data de 12.04.2012, prefectul judeţului Vrancea a adus la cunoştinţa publică faptul că sediul BEJ Vrancea este organizat într-o altă locaţie decât cea stabilită de primar şi preşedinte, sub motivaţia că atributul stabilirii sediului BEJ îi revine în exclusivitate.
Învederăm că în urma sesizării Biroului Electoral Central, ni s-a comunicat faptul că „prevederile art. 117 alin 2 din Legea 67/2004 pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, sunt explicit formulate în sensul stabilirii sediilor birourilor electorale de circumscripţie judeţeană de către primarii municipiilor reşedinţă de judeţ împreună cu preşedinţii consiliilor judeţene şi cu prefecţii.”
Mai mult decât atât, pentru o corectă şi legală colaborare, am arătat prefectului judeţului Vrancea că funcţionarea Biroului Electoral Judeţean într-o altă locaţie decât cea comunicată de primar şi preşedinte, ar duce la imposibilitatea decontării cheltuielilor ce revin în sarcina autorităţii judeţene şi pe cale de consecinţă am fi puşi în situaţia de a sesiza Curtea de Conturi pentru ve-rificarea legalităţii decontării sumelor efectuate de către o altă instituţie decât Consiliul Judeţean Vrancea.
În concluzie, în lipsa unui consens, este evident că locaţia în care urmează să îşi desfăşoare activitatea BEJ Vrancea se stabileşte cu votul majorităţii autorităţilor publice enumerate în articolul de lege de mai sus, şi în niciun caz în mod unilateral de către una dintre ele, în speţă prefectul judeţului.
Faţă de cele menţionate, solicităm luarea măsurilor legale ce se impun astfel încât organizarea şi desfăşurarea alegerilor locale din 10.06.2012 în judeţul Vrancea să nu fie afectate şi contestate.
Cu stimă,
PREŞEDINTE
MARIAN OPRIŞAN
PRIMAR
DECEBAL BACINSCHI“
Prefectul nu a plecat încă din funcţie, deşi şi-a anunţat candidatura la alegerile din 10 iunie, el urmând să fie susţinut în campania electorală de PDL. În această dublă postură, el a decis, pentru binele său şi al partidului de guvernământ, ca sediul Biroului Electoral Judeţean să fie la Direcţia Finanţelor Publice, deşi legea nu-i permite acest lucru.
Mai trebuie ştiut că prefectul pedelist a trimis adrese către toate primăriile prin care a solicitat autorităţilor locale să stabilească sediul în care va funcţiona biroul electoral de circumscripţie comunală, orăşenească, municipală. Acest lucru arată că prefectul ştie ce prevede legea, dar nu o aplică atunci când vine vorba de BEJ Vrancea. Sediul BEJ a fost stabilit, de către primarul Bacinschi şi preşedintele Oprişan, la Consiliul Judeţean Vrancea.
Nu este pentru prima dată când prefectul pedelist nu respectă legea sau când încalcă legea pentru a sluji intereselor de partid. Cel mai bun exemplu este cel din luna fe-bruarie a acestui an, când prefectul pedelist a refuzat să intervină şi să declare starea de alertă în condiţiile în care întreg judeţul era sub munţi de zăpadă. Atitudinea prefectului a dus la blocarea şi izolarea majorităţii localităţilor din Vrancea. Oamenii nu au mai avut ce mânca, au rămas fără energie electrică şi apă potabilă, nu au putut să-şi îngroape morţii, nu au avut acces la medicamente şi servicii medicale şi chiar şi-au pierdut viaţa.
Şi toate astea după ce, aceiaşi pedelişti incompetenţi, în anul 2010, au tăiat salariile, pensiile, ajutoarele sociale, indemnizaţiile pentru mame şi au majorat TVA-ul la 24 %. De asemenea, pedeliştii au sprijinit şi susţinut prin politici duse împotriva poporului român, creşterea preţurilor la carburanţi, alimentele de bază, servicii. După guvernarea pedelistă, românii sunt cei mai săraci locuitori ai Europei şi sunt îndemnaţi chiar de către preşedintele ţării să emigreze dacă vor să trăiască mai bine.
www.monitorulvn.ro