NESIMTIRE Acoperisul unui magazin din apropierea Gãrii din Vaslui a fost avariat, iar marfa distrusã, din cauza nesimtirii unui asa-zis constructor, care a montat, fãrã vreun acord initial, schelele pe acoperisul de tablã a comerciantului. Magazinul Polyr de la garã a fost efectiv inundat, din cauza faptului cã acoperisul de tablã a cedat sub greutatea schelelor si a materialelor depozitate pe acoperis de executantul unei lucrãri de anvelopare a blocului turn de alãturi. Culmea este cã, interpelat atât de comerciantul care si-a vãzut magazinul si marfa inundatã, cât si de reprezentantii primãriei Vaslui si a politiei locale, Ionel Cozma, patronul firmei de „constructii”, s-a considerat ultragiat, dând vina tot pe patronul magazinului, al cãrui acoperis, chipurile, era deteriorat!
Acum o sãptãmânã, managerul magazinului Polyr din apropierea gãrii vasluiene s-a pomenit cã o firmã de constructii îsi instaleazã schelele chiar pe acoperisul de tablã a spatiului comercial respectiv, în vederea unei reabilitãri termice a blocului cu opt etaje din vecinãtate. „Încã din momentul în care a început sã-si amplaseze schelele, l-am chemat si i-am pus în vedere sã nu cumva sã-mi afecteze acoperisul, dat fiind faptul cã respectivele schele cântãresc câteva mii de tone, greutate prea mare fatã pentru a fi suportatã de acoperisul magazinului meu. Initial, constructorul Cozma mi s-a pãrut cã este om de înteles, ulterior, parcã în bãtaie de joc, au început sicanele!”, declara Ionut Carp, managerul magazinului distrus de inconstienta ori reavointa constructorului. Pentru început, angajatii constructorului, fãrã acordul proprietarului magazinului de la parter, au depozitat pe acoperisul de tablã a magazinului si materialele necesare anvelopãrii unei pãrti a blocului de opt etaje de deasupra spatiului comercial. Ulterior, dupã ce „s-a supãrat” cã i s-a fãcut observatie, Cozma, patronul firmei de constructii numitã, culmea, „SC Reînoirea SRL”, a amplasat, într-una din zile, camionul în fata usii de acces a magazinului, iar mai apoi, dupã ce a fost, din nou interpelat de comercianti, a gãsit de cuviintã ca betoniera proprie sã-si gãseascã loc… tot pe treptele magazinului. Disperat, managerul magazinului Polyr, Ionut Carp, a anuntat municipalitatea vasluianã, reclamând si faptul cã, din cauza greutãtii suportate de acoperisul magazinului, acesta a început sã cedeze.
„Nici nu pot contabiliza paguba!”
Punctul final al nepãsãrii unui asa-zis constructor a fost pus ieri, duminicã dimineatã, când acoperisul magazinului a cedat cu totul, toatã marfa fiind inundatã de suvoaie de apã, strânse si din cauza ploii torentiale. „Nu este vorba doar de marfa deterioratã, sau de reparatiile la tavanul magazinului, cât de faptul cã, timp de câteva sãptãmâni, cât vor dura reparatiile, voi avea pierderi din cauza faptului cã va trebui sã-mi restrâng activitatea. Vã dati seama cã am de plãtit furnizori, am rate la bãnci, de achitat impozite si salarii la angajati… nici nu vreau sã mã gândesc la cât se va ridica paguba suferitã! L-am înteles, atunci când si-a amplasat schelele, cã fiecare, pe timp de crizã, încercãm sã supravietuim, dar se pare cã m-am înselat, câtã vreme el si-a vãzut doar interesul propriu si nu i-a pãsat de faptul cã-mi distruge mie afacerea”, povestea Ionut Carp, managerul magazinului afectat.
Vinovat, dar insolent!
Vãzând paguba, proprietarul magazinului a alertat conducerea primãriei Vaslui, cea care ar fi trebuit sã fi acordat autorizatie de constructie asa-zisului constructor. Într-un târziu, si-a fãcut aparitia la locul faptei si Ionut Cozma, managerul firmei de constructii, care, în loc sã-si cearã scuze pentru paguba fãcutã de proprii lucrãtori, a început, pe un ton ridicat, sã-i acuze tot pe pãgubiti, cum cã de fapt acoperisul ar fi fost deteriorat dinainte, ba mai mult, în cazul în care vreunul dintre lucrãtorii sãi ar fi suferit vreun accident în aceste zile, comerciantii ar fi fost vinovati, nu el, care a dat ordin sã se depoziteze pe respectivul acoperis tone de schele si materiale de constructii. Mai mult decât atât, Cozma nu se considerã vinovat nici de neglijenta propriilor angajati, care au depozitat materialele de constructii pe acoperis, cauza pentru care acesta a cedat, dar nici de faptul cã lucrãrile efectuate de anvelopare la blocul respectiv sunt prost executate, lucru care se poate observa cu ochiul liber. „Urmeazã sã verificãm dacã respectivul constructor a avut toate autorizatiile în regulã, dar oricum va fi sanctionat pentru neglijenta de care a dat dovadã”, a declarat viceprimarul Valeriu Caragatã, prezent la fata locului. În acelasi timp, proprietarul magazinului, prea supãrat din cauza evenimentului, spunea cã: „Vreau sã-mi repar magazinul si sã-mi reiau activitatea, pentru cã facturile si banca nu te asteaptã. Sunt asigurat, urmeazã sã fiu despãgubit de firma de asigurãri, pentru cã nu am timp sã umblu prin procese sã-mi recuperez paguba. Totusi, am o întrebare: de ce se acordã atât de usor autorizatii unor diletanti în constructii, si de ce li se permite sã execute astfel de lucrãri, în timp ce nouã, celor care plãtim sume importante în fiecare an la bugetul local, nu ni se iau în serios reclamatiile? În mai putin de o orã, cât am stat la fata locului, peste 30 de vasluieni au încercat usa magazinului, nestiind cã acesta este închis din cauza incompetentei altuia, ceea ce denotã cã pierderile cauzate pe perioada cât magazinul va trebui renovat vor fi cu adevãrat importante.”