Un botosanean acuza un angajat al Elsaco ca a montat intr-o maniera abuziva un repartitor martor in casa scarii in blocul in care locuieste pentru contorizarea energiei termice de la societatea Modern Calor.
Costel Gireada locuieste pe Aleea Valcelei, numarul 4, bloc Y18 si este unul dintre locatarii debransati de la Modern Calor, avand centrala termica proprie. Acesta sustine ca a primit lunar facturi din data de 21.11.2011 de la societatea Modern Calor pentru plata caldurii din spatiile comune. Insa si Gireada face parte din randul botosanenilor ce sustin ca atat timp cat nu sunt bransati la sistemul de incalzire centralizat nu trebuie sa plateasca nimic societatii Modern Calor. Acesta mai are inca un argument, prin care spune ca inca din luna ianuarie 2010 tevile au fost izolate si ca nu beneficiaza de serviciile societatii mai sus amintite. Omul a mers la OJPC cu o reclamatie. A luat legatura si cu asociatia de proprietari. Astfel a inceput situatia in care se reclama un abuz. Pentru ca facturile trebuiau eliberate in baza unui repartitor martor, acestea neexistand montat, montarea fiind in sarcina societatii Elsaco Brunata, dupa inregistrarea reclamatiei Gireada sustine ca s-a trezit cu un repartitor martor montat in casa scarii, in mod abuziv, pe ascuns.
„Firma Elsaco la sesizarea facuta de catre presedintele Asociatiei de proprietari a trimis pe ascuns fara stirea locatarilor, reprezentanti de-ai lor in data de 10.02.2012 si au montat un repartitor de costuri pe casa scarii si au intocmit un proces verbal in care nu au trecut data montarii si citirea indexului de la care se porneste. In momentul montarii aparatului au fost surprinsi locatarii, atat bransati cat si debransati”, a spus Costel Gireada.
Astfel ca montarea respectivului dispozitiv (desi tardiva) a fost facuta abuziv prin incalcarea proprietatii. „In mod teoretic acel martor trebuie montat la subsol dar pentru ca el voia sa-l monteze cat mai repede si sa scape l-a montat pe casa scarii. Noi primim facturi pentru subsol. In plus nici nu poate fi luat in considerare, pentru ca trebuie montate doua, unul de intrare si unul de iesire. Deci toate facturile trimise de ei pana atunci eu consider ca sunt false”, a mai spus Gireada.
Acesta s-a adresat si societatii Modern Calor reclamand situatia. In raspunsul primit de la Modern Calor, botosaneanului nemultumit i se explica faptul ca este obligatoriu prin lege contorizarea caldurii si din spatiile comune. Reprezentantii Modern Calor au tinut sa faca si un comunicat oficial legat de chestiune in care arata ca dupa montarea martorului a fost facuta o regularizare. „In respectivul imobil 10 apartamente din 20, sunt racordate la reteaua de termoficare centralizata. Repartitorul martor, care inregistreaza energia termica degajata in subsol, a fost montat la inceputul sezonului rece 2011-2012. In sezonul rece trecut nu exista un astfel de aparat montat, astfel incat defalcarea energiei termice consumate in imobil s-a facut procentual, pe o schema de defalcare conforma ordinelor ANRSC (Autoritatii Nationale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitati Publice). Domnul Gireada figura la data de 13. 02.2012 cu o restanta de 171,51 de lei, facturi aferente partilor comune neplatite in actualul sezon rece, dar si in cel anterior. Pentru iarna 2011-2012, in imobil s-a tinut cont de indicatiile repartitorului martor, iar, in urma defalcarilor facute pentru luna februarie de catre firma Elsaco, putem observa ca s-a operat si o regularizare”, se arata in pozitia oficiala a reprezentantilor societatii Modern Calor.
In plus se subliniaza ca modul in care a fost facuta regularizarea a fost ales de cealalta societate.
„Conform listelor privind defalcarea energiei termice pe luna anterioara, trimise catre noi de firma Elsaco, toti locatarii din acel imobil apar cu -17 lei pentru plata partilor comune, suma scazandu-se, asadar, din facturile restante sau din facturile pe care respectivii proprietari le au de platit in aceasta perioada. Pentru mai multe detalii privind motivele si modul in care s-a facut regularizarea in respectivul imobil, va rugam sa va adresati firmei Elsaco. Operatorul de termoficare este obligat sa respecte prevederile legale, prin urmare, sa factureze consumul de energie termica din spatiile comune. Sunt mai multe acte normative ce solicita acest lucru”, precizeaza reprezentantii Modern Calor.
Pe de alta parte Gireada a declarat ca nu a depus nici o reclamatie la adresa Elsaco pentru ca discutiile in aceasta situatie vizeaza agentul termic de la Modern Calor, primind facturi de la aceasta societate. Mai trebuie mentionat ca in urma cu doua zile Costel Gireada a fost cautat acasa de un angajat al Elsaco sa „o dea la pace” (potrivit spuselor lui Gireada) insa au fost refuzati. Acesta a mai spus ca asteapta in continuare sa primeasca o hartie oficiala de la OJPC in privinta petitiei depuse.