spot_img
spot_img
1.5 C
Vaslui
04-mart.-2025

Circulatia feroviarã pe podul Fãlciu-Cantemir se va relua în acest an

- Advertisement -

INVESTITII… Dupã 33 de ani în care circulatia feroviarã a fost închisã, trenurile vor circula din nou pe podul Fãlciu-Cantemir. Anuntul a fost fãcut, zilele trecute, de autoritãtile moldovene, care au dat asigurãri cã anul acesta vor reabilita o portiune de 1,8 kilometri de cale feratã.

Viceprim-ministrul Republicii Moldova, Vladimir Bolea, care detine si portofoliul de ministru al Infrastructurii si Dezvoltãrii Regionale,a declarat cã traficul feroviar de mãrfuri între România si Republica Moldova, pe podul Fãlciu – Cantemir, va fi reluat, cel mai probabil, în luna mai a acestui an. „Noi astãzi am vorbit pe segmentul de reconstructie a cãilor ferate si inter-conectãrii cãilor ferate pe segmentul Fãlciu. (…) Sperãm pânã în luna mai, având si suportul din partea românã, ca el sã fie functional, sã se circule pe el în interesul agentilor economici din Republica Moldova si din România. Avem foarte de lucru în interiorul tãrii, dar ceea ce se întâmplã astãzi este în interesul national si în interesul dezvoltãrii economice a statului nostru”, a afirmat Bolea.

„Piata va decide ce mãrfuri vor fi transportate”

Igor Grosu, presedintele Parlamentului Republicii Moldova, a fost la sfârsitul lunii trecute, la podul feroviar, de unde a fãcut urmãtoarea declaratie. „Dupã 30 de ani, în care circulatia feroviarã a fost închisã, trenurile vor circula, din nou, pe podul Fãlciu – Cantemir, începând cu acest an. Initial vor fi transportate mãrfuri cerealiere, iar treptat piata comercialã va decide ce tip de mãrfuri se vor transporta spre România si Ucraina. Împreunã cu partenerii nostri, creãm noi lanturi logistice de transport a mãrfurilor moldovenesti”, a afirmat Grosu.

Un gând de reconversie rutierã

În urmã cu câtiva ani, între cele douã tãri s-au purtat mai multe discutii de conversie a podului dintr-unul feroviar în unul rutier.  Aceastã transformare ar fi scurtat drumul dintre Bucuresti si Chisinãu cu 150 de kilometri. În 2011, România a cheltuit 7,88 milioane de lei pentru modernizarea statiei CFR Fãlciu de pe granita de est a României, pentru implementarea cerintelor Schengen. Gara, aflatã de fapt pe teritoriul satului Bogdãnesti, nu este folositã si se degradeazã de la o zi la alta, pentru cã din 2012, niciun operator feroviar de cãlãtori sau de marfã nu a mai fost interesat de aceastã rutã de trecere în Republica Moldova. În aceste conditii, punctul de trecere a frontierei (PTF), în regim feroviar, Fãlciu – Cantemir nu functioneazã, iar podul care traverseazã Prutul, construit în 1951, rugineste de la an la an.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.