NEMULTUMIRI…Locuitorii de pe strada Donici din municipiul Vaslui, care fac parte din Asociatia de Proprietari numãrul 2, se confruntã, de aproximativ trei ani de zile, cu o situatie care îi nemultumeste. Este vorba despre majorarea fãrã motiv a facturilor la energia electricã, urmate de alte taxe total nejustificate si stabilite fãrã a fi consultati proprietarii de apartamente. „În fiecare lunã, la asociatia noastrã se strâng în jur de 10.000 lei, care se duc doar pe plata salariilor administratorei si a celor douã femei de serviciu. E o sumã destul de importantã cu care s-ar putea face si alte lucruri, însã nu se vrea. S-a ajuns pânã în acel punct în care, probabil din comoditate, administratora nici nu mai comunicã indexul la E-on. A încheiat cu compania o conventie, prin care noi suntem taxati în fiecare lunã pentru un consum de 153 kW, desi consumul real nu depãseste 25 kW. Avem patru becuri pe scarã, fiecare cu senzor de miscare, deci nu se face deloc risipã. Suntem pusi la platã suplimentarã doar pentru cã cei din asociatie sunt prea comozi pentru a transmite indexul. Nemultumiri sunt legate si de activitatea femeilor de serviciu. Noi le asigurãm apa, ele nu au nimic în afarã de un mop. Nu se cumpãrã produse de igienã, detergenti, de aceea nici nu se vede când se face curat pe scarã. În atare conditii, la ce mai plãtim trei salarii, dacã serviciile lasã mult de dorit?”, s-au întrebat o parte dintre vasluienii care locuiesc la blocul 16. Pentru a discuta toate aceste probleme, câtiva dintre ei s-au întâlnit joi cu administratora asociatiei, dar si cu reprezentanta Primãriei Vaslui, însã la finalul sedintei nu s-a tras nicio concluzie.
Chiar dacã miercuri, conducerea Primãriei Vaslui s-a întâlnit cu reprezentantii asociatiilor de proprietari, locuitorii municipiului continuã sã aibã mari probleme cu administratorii si presedintii acestor asociatii. Joi, la o zi dupã sedinta de la primãrie, o altã sedintã a avut loc la Asociatia nr. 2 din oras, la care au participat mai multi proprietari de apartamente, o angajatã a primãriei si administratora asociatiei respective. Oamenii s-au plâns cã de trei ani de zile, în asociatia de pe strada Donici nu a mai avut loc nicio adunare generalã. „Atât timp cât ni s-a refuzat acest drept de a ne strânge în Adunarea Generalã, nici informatii despre ce se petrece în aceastã asociatie nu am primit. Tindem sã credem cã refuzul de a face o Adunare Generalã mãcar anualã, în care sã ni se prezinte bugetul, nu a dus la nimic altceva decât la folosirea fondurilor de cãtre administratorã dupã bunul ei plac. Acest buget, spune legea, nu se face doar cu scopul de a se asigura niste salarii, ci si pentru a fi folosit la anumite nevoi din aceastã asociatie. De fiecare datã când am cerut ajutorul pentru o anumitã lucrare la unul dintre blocuri, am fost refuzati, desi bani erau. În ce temei legal a functionat, timp de trei ani, asociatia de proprietari, desi nu are nici în prezent un comitet executiv si cum a încasat doamna administrator salariile, e drept, minim pe economie, dacã nu munceste opt ore pe zi, conform legii? De fiecare datã când vine vorba sã facem ceva pentru noi, cei care locuim la aceste blocuri, ni se transmite cã nu se poate, cã nu avem presedinte. Tot ce s-a putut pânã acum a fost sã se încaseze salariile. În momentul în care am sesizat, în mod oficial, cã aceastã asociatie functioneazã ilegal, doamna administrator a anuntat cã îsi dã demisia. Sunt tineri care pãrãsesc aceastã tarã, care nu îsi gãsesc un loc de muncã, fie si plãtit cu minimul pe economie, iar doamna administrator, pentru 5 ore pe zi, încaseazã si pensie si salariu de 4050 lei, brut”.
„Primãria Vaslui o dã dupã cires”
Proprietarii apartamentelor arondate acestei asociatii au descoperit o metodã foarte comodã pentru administratorã de a plãti utilitãtile. „Între asociatia noastrã si Eon s-a încheiat o conventie prin care doamna administrator si-a luat angajamentul cã la noi pe scarã, în fiecare lunã, se consumã 153 kW, desi, în realitate, consumul real nu depãseste 25 kW. În urma acestei conventii, noi plãtim mai mult la curent, doar pentru cã doamna administrator nu se oboseste sã dea indexul, desi asta era una dintre atributiile dumneaei. Noi, în acest moment, avem plãtit curentul pe urmãtoarele zece luni. Am rugat-o sã punã, în fiecare lunã, copii ale facturilor E-on, chiar dacã e pe zero, însã am fost refuzati. Vrem sã stim si noi, din banii nostri, ce materiale se cumpãrã pentru curãtenia pe scarã, pentru cã si aici este o mare problemã. Sunt douã femei de serviciu, plãtite part-time, care atunci când vin sã facã curãtenie, tot de la noi iau apa. Nu e o problemã asta, am înteles cã trebuie sã ajutãm si noi, problema este cã doamnele respective nu folosesc niciun produs de igienã, niciun detergent, nimic pentru sters geamurile. Nu miroase a nimic pe scarã dupã ce pleacã, dau doar cu putinã apa. Asta e toatã curãtenia. Ori în aceste conditii, dacã peste asta plãtim în jur de 10.000 de lei în fiecare lunã, am zis cã mai bine ne gospodãrim noi. Iesim din asociatie, plãtim noi o femeie de serviciu care sã vinã sã ne facã curat de douã ori pe sãptãmânã, îi asigurãm tot ceea ce are nevoie si nu mai avem treabã cu asociatia. Sunt 18 scãri arondate aici, în fiecare lunã, de la fiecare scarã se strâng între 450 si 550 lei. Pentru ce atâtia bani, doar sã plãtim salariile doamne administrator, în timp ce ea nu poate sã dea online un index la curent? Nu ni se pare normal si mai grav este cã Primãria Vaslui lasã impresia cã nu vrea sã se implice în rezolvarea acestor probleme, o dã dupã cires. Peste tot în oras sunt nemultumiri, peste tot ar trebui sã se facã un audit financiar si pornit totul de la zero, cu oameni care vor sã munceascã si care vor sã se implice. Si noi, proprietarii, trebuie sã ne implicãm mai mult, suntem constienti, însã când vedem ce se întâmplã la nivelul acestor asociatii, parcã nu ne mai vine sã o facem! De asta nu vin oamenii la sedinte, de asta nu vrea nimeni sã mai audã de asociatii, pentru cã ele au devenit doar locul de unde unii îsi încaseazã salariile si atât”, ne-au mai declarat vasluienii care locuiesc la blocul 16. Date fiind aceste nemultumiri, nu ne rãmâne decât sã sperãm cã Primãria Vaslui va gãsi o solutie pentru a responsabiliza mai mult aceste asociatii, însã aceastã responsabilitate trebuie sã se transfere si cãtre proprietarii de apartamente. Cu totii trebuie sã întelegem cã asociatia de proprietari e forma de guvernãmânt localã, iar Adunarea Generalã este micutul parlament al cartierului în care locuim, si în care deciziile se iau împreunã, cu implicarea fiecãruia.
Avem și noi o catastrofa la asociația nr.10 gândiți-vă cat se plătește la un turn 66 ap și probleme ave și noi ,dar atât știe sa încaseze în rest n-o interesează nimic, dar nu uita să ceară banii când se mărește minim pe economie, rușine doamna administrator.