spot_img
spot_img
2.3 C
Vaslui
22-ian.-2025

Trenurile private Iasi – Vaslui – Bucuresti pot merge cu 180 km/h! Iatã cum aratã noile automotoare!

- Advertisement -

ALTERNATIVÃ… În gãrile din Vaslui si Bârlad vor opri cele mai rapide trenuri din tarã, dupã ce o companie privatã din Iasi a achizitionat 33 de automotoare din Israel, care pot atinge pânã la 180 km/orã. Aceste automotoare vor efectua serviciu de transport feroviar public de cãlãtori ca trenuri IC pe relatiile Iasi-Bucuresti Nord, Suceava-Bucuresti Nord si, în timpul sezonului estival, pe ruta Suceava-Mangalia.

„Primul tren din Iasi cãtre Bucuresti va avea plecarea la ora 06:00 si va sosi în Bucuresti la 11:42. Va face cinci ore si 42 de minute. E posibil sã fim nu doar cel mai rapid tren din zona Moldovei, ci si cel mai rapid tren de lung parcurs din România”, a spus directorul companiei iesene care a achizitionat aceste trenuri. Despre trenurile de pe ruta Iasi – Bucuresti, acesta a spus cã „va avea opriri doar în Vaslui, Bârlad, Focsani si Buzãu. Returul va fi de la 16:28 din Bucuresti, cu sosire la 22:01 în Iasi. Al doilea tren va pleca dupã-amiazã din Iasi, la 15:47 si are sosirea programatã în Bucuresti la 21:30. Acest tren va avea returul în dimineata urmãtoare, cu plecare de la 07:22 din Bucuresti si sosirea la ora 12:49 în Iasi (timpul programat al cãlãtoriei fiind de cinci ore si 27 de minute).

Trenuri cumpãrate din Israel

Cele 33 de trenuri sunt vândute de israelieni ca urmare a electrificãrii integrale a retelei lor. Automotoarele sunt dotate cu cuplare automatã, acest sistem oferind posibilitatea legãrii facile a trenurilor. O bunã parte dintre trenuri, respectiv 14, sunt fabricate imediat dupã 2000. Acestea au inclus sistemul PZB 90 (indusi) care le face compatibile cu reteaua noastrã. Operarea va fi fãcutã prin firma Ferotrafic TFI SRL detinutã de omul de afaceri iesean Dumitru Anchidin, aceasta obtinând în mai 2024 licenta de transport feroviar cãlãtori. România are nevoie în continuare de parc de material rulant, lucru arãtat si de declaratiile unor responsabili din domeniu. „Dorim sã obtinem trasee de la CFR SA si apoi sã obtinem contracte de servicii publice din partea ARF”, spune Anchidin. Pentru început trenurile vor circula pe rute intercity care sã lege orasele Iasi, Suceava, Bucuresti, Constanta. În ceea ce priveste pretul plãtit pe trenuri, informatiile nu sunt clare, ca urmare a clauzelor de confidentialitate existente. Surse neoficiale afirmã cã tranzactia ar fi fost de 15 milioane euro, pornindu-se initial de la 509 mii euro pe bucatã (peste 16 milioane euro în total).

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

3 COMENTARII

  1. Depinde de starea căii de rulare.In prezent distanta Iași-București este parcursa cu o oră în plus fata de timpul prezentat în articol.Tot niște vechituri, dar sa vedem prețul la bilet.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.