NIMIC LA SCHIMB… Primăria Vaslui continuă să facă ordine în traficul din municipiu! După ce anul trecut a eliberat banda întâi de circulație de pe strada Călugăreni, pe segmentul Lukoil – Rond Penny Market, instituția condusă de Lucian Braniște și-a propus să facă același lucru și pe bulevardul Ștefan cel Mare, de la Silver Mall până la intersecția cu strada Slt. Ioanesei Adrian. Măsura a fost apreciată de majoritatea șoferilor, de la cei care vin dimineața la muncă în oraș dinspre Moara Grecilor, care nu mai pierd zeci de minute în trafic, și până la cei care locuiesc la blocurile din zona respectivă, care nu mai sunt nevoiți să se confrunte cu noxele și claxoanele vehiculelor care zilnic abia înaintau pe porțiunea respectivă de drum. Principala nemulțumire este legată de locurile de parcare, care lipsesc cu desăvârșire. Dacă pe strada Călugăreni, cei care parcau în fața sediului Jandarmeriei au fost direcționați să își lase mașinile spre zona Movas, în zona Cartier nu s-a identificat deocamdată nicio soluție pentru cei lăsați fără locurile de parcare. Mulți dintre ei au sunat, zilele acestea, la redacția Vremea Nouă pentru a oferi o variantă de rezolvare a acestei probleme, despre care cotidianul nostru a tot scris în ultimii ani. “Măsura luată de Primăria Vaslui este bună, numai că nouă ni s-a comunicat doar să ne luăm mașinile de pe stradă, fără să ni se spună și unde să le mutăm. Soluții pentru rezolvarea acestei probleme sunt, cum ar fi de exemplu dărâmarea garajelor și amenajarea unor locuri de parcare. Printr-un parteneriat Consiliul Județean – Primăria Vaslui, și în curtea spitalului se poate amenaja o parcare de mai mici dimensiuni. Nu poți să desființezi locuri de parcare fără să propui soluții în schimb”, ne-au declarat vasluienii care locuiesc la blocurile din apropierea Teoclinik.
De o bună perioadă de timp, municipiul Vaslui se confruntă cu o problemă gravă legată de parcări. Ea se acutizează din ce în ce mai tare deoarece în fiecare an numărul mașinilor crește, în condițiile în care numărul locurilor de parcare a rămas aproape același, din lipsa unor investiții în amenajarea unor parcări. De-a lungul timpului s-a venit cu tot felul de propuneri, unele mai bune, altele mai puțin bune, cum ar fi: construirea de parcări supraetajate în zona stadion sau pe locul vechiului bazar, identificarea mai multor amplasamente cu această destinație, taxarea locurilor de parcare pentru rezidenți, însă toate au rămas la nivelul de discuție, astfel că azi vorbim de peste 24.000 de mașini înmatriculate în municipiul Vaslui și doar de aproximativ 6000 de locuri de parcare.
Întâi fluidizare și apoi parcare
În ciuda acestei probleme grave, Primăria Vaslui a luat în ultimul an o decizie destul de curajoasă, de a fluidiza traficul la intrările în oraș, cu riscul de a enerva și mai tare șoferii. Prima măsură, implementată anul trecut, a vizat strada Călugăreni, pe porțiunea Movas – Rond Penny Market, unde s-a interzis atât oprirea cât și staționarea autoturismelor. Singurii care au avut de suferit de pe urma acestei măsuri au fost angajații Inspectoratului Județean de Jandarmi, care s-au conformat și și-au găsit un alt loc unde să își lase mașinile atunci când vin la serviciu. Zilele trecute, Primăria Vaslui a decis să facă același lucru și pe bulevardul Ștefan cel Mare, pe segmentul de drum Silver Mall – intersecția Slt. Ioanesei Adrian, eliberând banda întâi de circulație de mașinile care stăteau parcate. Polițiștii locali au dus lupte grele cu cei obișnuiți să își lase, seară de seară, mașina la stradă, însă până la urmă s-a găsit înțelegere și de o parte și de alta, iar rezultatele au început să se vadă în special dimineața, când șoferii nu mai pierd zeci de minute în trafic pe acea porțiune mică de drum. Cei mai cîștigați sunt însă șoferii autobuzelor Transurb, care acum își pot respecta cu mai multă strictețe programul. Deși poate părea greu de crezut, decizia de a lăsa prima bandă liberă i-a mulțumit până și pe vasluienii care locuiesc în zona respectivă, deși aceștia au rămas acum fără locuri de parcare. În primul rând pentru că nu mai sunt treziți în fiecare dimineață de zeci de claxoane, dar și pentru că fluidizându-se traficul, mașinile de mare tonaj traversează mai repede Vasluiul, iar asta înseamnă mai puține noxe lăsate în oraș.
“Soluții ar fi, dar nu se vrea”
Aceștia au sunat, zilele trecute, la redacția Vremea Nouă pentru a semnala faptul că Primăria Vaslui nu a fost întru totul fair-play cu ei, în sensul că această instituție s-a rezumat, prin intermediul polițiștilor locali, doar la a-i soma să își mute mașinile de pe bulevard, fără a le oferi și alternativa. “Măsura luată de Primăria Vaslui este bună, numai că nouă ni s-a comunicat doar să ne luăm mașinile de pe stradă, fără să ni se spună și unde să le mutăm. Soluții pentru rezolvarea acestei probleme sunt, cum ar fi de exemplu dărâmarea garajelor și amenajarea unor locuri de parcare. În spatele Teoclinik sunt aproape 20 garaje care sunt folosite cu alt scop și mai puțin cel pentru pentru care au fost construite. Avem vecini care își țin murăturile acolo, le folosesc pe post de magazii, de ateliere, de service-uri auto, iar mașinile și le lasă afară, ocupând alte locuri de parcare. Aici credem că ar putea interveni primăria, dărâmând aceste garaje și amenajând alte locuri de parcare, folositoare tuturor, nu doar câtorva. Nu se face nimic în acest sens pentru că, am auzit și noi, mulți dintre proprietarii acestor garaje sunt angajați ai primăriei. Credem că epoca acestor construcții a apus în tot orașul, iar cineva trebuie să aibă curajul să își asume acest lucru. Pe locul a 20 de astfel de garaje se pot amenaja cel puțin 30 de locuri de parcare, ceea ce ar rezolva o parte din această problemă cu care ne confruntăm. Soluții sunt, dar nu se vrea”, a declarat unul dintre vasluienii care locuiesc aproape de spital. Proprietarii de mașini din zona respectivă cred că o soluție pentru amenajarea câtorva locuri de parcare ar putea fi găsită chiar în curtea unității sanitare, însă pentru asta ar fi nevoie de acordul Consiliului Județean, instituție care finanțează mai multe obiective de investiții acolo.
De ce unele garaje nu pot fi dărâmate?
În ultimii ani, tot mai multe municipii din țară au luat decizia de a dărâma garajele construite pe vremea comunismului, tocmai pentru a mai crea locuri de parcare. În municipiul Vaslui sunt peste 600 astfel de garaje, unele având autorizație provizorie de construcție, unele fiind ridicate pe terenul Unității Teritorial Administratie, altele aparținând cu totul actualilor proprietari, prin ordine semnate de foști primari și prefecți. Acestea din urmă sunt greu de dărâmat, însă surse din cadrul primăriei ne-au declarat că într-un viitor nu foarte îndepărtat se va avea în vedere și modernizarea acestor spații, în concordanță cu secolul în care trăim și nevoile reale ale locuitorilor municipiului.
Eliberarea benzii de circulație, o măsură provizorie?
CONTRADICȚIE… Deocamdată nu se știe cât timp se va interzice parcarea mașinilor pe sensul de circulație Silver Mall – intersecția cu strada Slt. Ioanesei Adrian, cert este că Primăria Vaslui mai are în vizor un proiect care se cam bate cap în cap cu această măsură. El se referă la amenajarea a 500 de locuri de parcare fix pe bulevardul Ștefan cel Mare, pe ambele sensuri de circulație, din apropierea rondului de la ICIL până la Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului, locuri de parcare care sunt propuse a intra în regim de tarifare. În acest sens, în luna iulie, anul trecut, consilierii locali au aprobat proiectul de hotărâre privind aprobarea documentației și indicatorilor tehnico-economici pentru obiectul de investiții „Parcare cu plată str. Ștefan cel Mare”. Conform studiului de fezabilitate elaborat de o societate din Moinești, județul Bacău, s-a lucrat cu două variante, una minimală, care propunea înființarea a 501 locuri de parcare, împărțite în șase tronsoane, și o variantă maximală, prin care urmau să se construiască 1115 locuri de parcare pe aceleași șase tronsoane. Recomandarea specialiștilor a fost pentru varianta 1 – minimală, un criteriu care a contat fiind și cel al costurilor. Valoarea totală a investiției se ridică la suma de 3.363.058 lei.
Începând de joi, traficul pe bulevardul Ștefan cel Mare se modifică
MĂSURI… Poliția Locală acționează în aceste zile și în zona rondului de lângă restaurantul Vecchia Roma, pentru a elibera și acolo banda de circulație ocupată de mașinile parcate. Asta pentru că începând de joi vor fi reluate lucrările la strada Decebal. “Având în vedere lucrările aferente obiectivului de investiții “Reabilitare strada Decebal”, vă aducem la cunoștință că, începând cu ziua de joi, 16 ianuarie 2025, traficul de pe sensul de mers Kaufland – Spitalul Județean de Urgență va fi deviat, pe segmentul de drum cuprins între Peco Partener Rompetrol și sensul giratoriu Vasflor, pe strada Cuza Vodă, cu ieșire în str. Ștefan cel Mare. În vederea descărcării traficului rutier de pe str. Hușului în strada Decebal, se vor monta indicatoare rutiere pentru fluidizarea circulației. Echipe ale Poliției Locale Vaslui vor sprijini conducătorii auto care tranzitează zona afectată de aceste lucrări. Vă mulțumim pentru înțelegere și ne cerem scuze pentru eventualul disconfort astfel creat”, se arată în comunicatul Primăriei Vaslui. Cea mai mare problemă o vor avea șoferii care conduc vehiculele de mare tonaj și care vor trebui să circule pe o stradă destul de îngustă pentru un astfel de trafic.
Auzi un bou aici, poluarea mediului cu gaze, că prima bandă este blocată!!! Adică, dacă merg pe prima bandă, mașina mea nu mai poluează🤦ce tâmpiți. Bai nenorociților, dacă ați scos mașinile de pe prima bandă de la silver mall și până la gara, ați terminat orașul ăsta de tot. Nu va dați seama ce tampenie faceți!! Nicăieri în lume nu există așa ceva. Mai bine, scoateți scoarul ăla care nu are nici un farmec, sa lărgiți banda, idioților. In afara de orele de vârf și sărbători, se circulă bine in oraș, nu mai mâncați voi căcat. Eu am o mașină, dar nu mă deranjează că vecinul are 10 , e problema lui, ce am eu cu omul. Cum sa interzici tu unui om de la tara, sa circule prin oraș, că doar nu ți ai făcut oraș propriu. Pai ce facem, dacă plecăm la București, plătim taxa prin fiecare sat, că așa vrea un prost 😡😡
multi au cel putin cate dua masini,ce pretentii sa ai .intr un oras cu 10 de mii de locuitori in 20 de mii masini
Onorata primărie puneți pe strada Stefan cel mare aparate de taxat și lăsați să se parcheze laga bordura și pare gara și spre Bucium. Politia sa vina s averifica ticehtul de parcare și veți adun bani frumoși plus că nu se va mai parca. Care și cum vrea !
Daca avem treabă în centru și suntemdin alt oraș unde putem sa lăsăm mașina? In spate la Big full la BCR full. Unde sa ducem mașina?acel parculet din spatele Bigului ar trebui desființat și faceți locuri de parcare oricum nimeni busta pe acele bănci ! Din contra cred că ați mai stârpi din cei ce stau seara și consumă acolo de toate ! Dar trebuie și cap in a face ceva sau poate încă acel loc nu este se interes personal ptr cineva din primărie și l tine așa sub masa !
Nu va mai vaicariti atat, nu v-a umplut administratia de panselute, spectacole cu toti expiratii si autorizatii pentru tot felul de constructii fara a le cere si locuri de parcare? Atunci nu ati gandit ceea ce va urma, acum v ati lovit de realitate …
Ar fi ok și o regândire a infrastructurii orașului depindă în anumite zone de pe strada Ștefan cel Mare ar putea fi scos scoarul de pe.mijlocul șoselei și asa ar apărea 2 benzi pe sens plus 1 de parcare pe partea cu blocurile, iar pe variata sa se gândească niște zone de parcare precum fostul bazar, zona interex, zona dinte noul bazar și baza sportiva, zona de kaufland sau chiar niște parcări ,,spic” prinde pomi fără a vi nevoit sa tai copacii și asa ar apărea multe locuri de parcare și 2 benzi pe sens de mers… și într-adevăr sa se facă verificări și sa dispară toate garajele dintre blocuri acolo unde sunt ghijogi care se cred stăpânii cartierului pt ca ei stau acolo de 20 de ani.
Hai să o spunem pe cea corectă! Tot vasluianul are două cazane la scară sau la poartă. Unii au și mașina (duba) de firmă trasă la scară. Ai stație de autobuz la scara blocului și tu deții trei mașini pe care nu mai știi pe unde să le lași. Este aici vina primăriei? Nu! Gândește de două ori dacă ai nevoie de o mașină și de mai multe ori când vrei să le cumperi și copiilor câte una ( că de, abia ce a făcut 18 ani și are nevoie de mașină să petreacă noaptea în drifturi pe la Kaufland)
Au eliberat sensul Silver – 11 iunie, dar au ocupat imediat banda Spital – Silver. Este un cerc vicios. Pune tată un impozit triplu pe a doua și crește semnificativ și pentru a treia mașină, etc, astfel să nu -ți mai trebuiască mașini la scară. Repet, avem mijloace de transport foarte bine puse la punct în Vaslui, dar suntem prea fuduli să stăm lângă un necunoscut în autobuz.
Sunt de acord cu orice decizie de forță a primăriei, inclusiv cu cea de a taxa suplimentar pe cei care vin din suburbii sau mediul rural cu mașinile în Vaslui. Faceți parcări cu plată, iar cele din zona centrală să aibă cele mai mari tarife. Astfel, faci și din Transurban o societate profitabilă.
Pai de ce sa impoziteze dublu si triplu ?Mai întâi ar trebui sa. Vezi că au făcut domnii de la Urbanism pe veteran Țurcanu au dat autorizatie de construire la acela blocuri care au doar câteva locuri da parcare și toți cei ce locuiesc acolo parchează pe strada ,in cartie pe lângă biserica tot așa blocuri fara parcare ,in centru in fata Comisariatului ditamai blocul parcare oare unde vor avea acei locatari ?
Că idee orișice om are dreptul la o mașină ? Deci lasă asta cu impozitele că o să ți ia impozit și pe mersul pe jos ,o s ați ia impozit si pe aerul care îl respiri !
De ce nu fac legi că în afară de la ora 18poti parca pe strada până la ora 7dimineata !
Dar sigur la deranjat pe el care are casa im. M Greci !
Au concesionat terenuri către diferiți agenți economici și au făcut treabă ok bine la buzunărel și acum Primăria nu mai are locuri de parcare !
Iar când mergi la Iași și treci prin munteni , solești, Văleni, sa fii și tu taxat dublu, prost cu diploma ce ești. Toți boii, își dau cu părerea 🤦
Daca ai harb iti faci rost si de parcare 🙂 Numai pot eu de rablele voastre.. Ca de pietoni oriambulanta nu intereseaza pe nimeni.. Mai noi se parcheaza si pe spatiu verde vaslui e orasul faradelegi, nu exista firma de ridicat masini si astia cu rablele lor abuzeaza de asta si fac ce vor.
Haos ca la Vaslui nu vezi nicaieri daca si pe varianta sunt harburi parcate in loc sa fie benzile libere.. Peste tot rable parcare permanent si in piata traian la taximetristi si in bazar si peste tot., domnule primar pe ce planeta traiti in ce oras? ca se pare ca nu va pasa de orasul asta.. Cum pe Nikita il il intereseaza de oras vine cu fel si fel de idei si tu nimic si nici cel vechi. Face unu reclamatie se anuleaza tot asa functioneaza aici, vai de noi..
Stai la bloc într-un apartament cu două camere dar ți-ai cumpărat 3 mașini, când îți iei mașină nu te interesează dacă ai unde să o parchezi, stai într-un cartier construit pe vremea lui Ceaușescu, când erau câte 2-3 mașini la fiecare scară de bloc, prin urmare se construiau 20-30 de locuri de parcare la 10 scări de bloc? Problema ta! Ar trebui și în Vaslui să se facă licitație pentru locurile de parcare.
Pai dacă sunt 20000….30000 de mașini în oraș…și 6000 de locuri cum sa se liciteze! Problema este ca indiferent câte mașini are o familie( poate își permite) acea familie plătește impozit pe cate mașini are,deci…….? Nu poți interzice cuiva sa nu își cumpere încă 5 mașini ca doar impozit plătește! Problema e ca la cati bani se strâng sa se facă parcări etajate, păzite ,in loc de blocuri făcute de băieții ” destepti” ca spatii se găsesc…dacă se vrea! Dar e mai scump un apartament decat un loc de parcare nu?
Ce nevoie ai tu de 3 – 5 mașini dacă stai la Buium unde ai două stații de autobuz și lucrezi în centru? Sau stai în centru, lucrezi în zona centrală dar îți este greu să mergi pe jos 200 de metri. Aștept ziua când la Vaslui se va circula ca la Bârlad pe ambele benzi de pe sens, pe strada principală. Dacă acolo a-a putut, se va putea și la Vaslui. Nu parcare cu plată pe Ștefan cel Mare, ci eliberarea pentru redarea circulației pe toate benzile existente. Poate dă Bunuțul și începe să schimbe optica și Poliția Locală. Să treacă la sancțiuni, nu să înghețe în stradă ptr un avertisment.
Pe Traian s-a putut elibera traficul de câteva ori, deci se poate dar nu se vrea. Acum parchează și pe spațiile roșii și prin stațiile de autobuz, pe unde pot. Acum câteva zile prin fața LMK la Club erau parcate mașini și pe trotuar. Aloooo! Primăria! Cereți Poliției Locale și naționale mai multă fermitate și putem ajunge un oraș civilizat. Acum parcă suntem prin India.
Politia locala știe doar sa amendeze in statia de la fostul Central acolo stau și urmăresc !
Oare cum nu vad mașinile parcate ale celor care dețin terasele la casa de cultura ? Pe colțul stației de taxi numai mașini ale celor două terase !
Nu e voie…. Nu e voie…
Dar oare au voie sa facă parcări etajate sau subterane? Tocmai ce au construit un bloc pe Ștefan cel Mare, iar cheltuielile cu salariile sunt destul de mari.
Singura soluție este ca străzile, in afara străzilor pricipale , sa fie cu sens unic! Iar pe bulevarde sa fie interzisa oprirea si parcarea mașinilor! Fara nici un motiv!
Mosailov oricum are voie sa parcheze pe interzis!
Este corect ca pe bulevardele principale sa fie parcare cu plată! Este haos în Vaslui! Fiecare oprește unde vrea si cum vrea! Nu interesează pe nimeni ca nu e voie sa oprești în stațiile de autobuz, in stațiile de taxi, sa presti paralel cu alte mașini încât blochezi traseul autobuzelor ca tu…cocalar de meserie iti crapa stomacul de foame și iti iei un covrig de la Petru…… absolut pe nimeni! Bravo barladenilor si respect pentru conducerea din acel oras,cel puțin pentru acest aspect! În Bârlad nu găsești mașină oprita( ” 2 minute sefu”) pe bulevardul central ,în stațiile de autobuz! Si Bârladul este mai mare ca Vasluiul ,ma refer la mașini si populatie! În Bârlad de ce se poate? Pentru ca în Vaslui cei care trebuiau sa aplice legea sunt ei și cunoștințele lor cei care sfidează legea bunului simt! Pe cine interesează ca tu nu ai unde opri ca ai treaba la CEC ori la bancă? Nu ai voie sa oprești,atunci nu opri! Când mergi în alt oraș oprești unde vrei tu? Nu cred! Vina este a celor care trebuie sa aplice legea! Atat!
In statia de autobuz din fata școlii 6. Sensul spre gara vezi mașina marelui patron care are magazinul acolo papetarie etc și poliția Locală nu Vede niciodată „Dec „sunt mașinile parcate acolo de dimineața până seara ! Daca vine un om și are treabă câteva minute la permise la ANAF și parcheaza acolo hop î
si ia amenda însă Patronul. Niciodată !
Parcare ANAF plina de micrbuze din Moldova parchează cum vor că la Moldova blochează o parcare întreaga ! Au loc în spatele blocurilor dar nu le duc acolo ocupa parcarea d ela finanțe plus și câteva mașini platforme !
Ceea ce este frumos că poliția Locală alearga să prindă în locuri in care nu au mașini cu dedicații!
Nu poți opri mașina sa dai un bolnav jos in fata la recumed de ce ?