spot_img
spot_img
4.6 C
Vaslui
21-ian.-2025

Cisternele si TIR-urile care circulã bezmetice prin judetul Vaslui, cu viteze peste limita legalã, seamãnã moartea!

- Advertisement -

SEMNAL DE ALARMÃ… În urma accidentului cumplit de la Simila, din seara de 4 decembrie, în care o masinã s-a ciocnit violent de o cisternã, un tânãr de 19 ani, pasager în autoturism, s-a stins din viatã, iar rudele, cu sufletele sfâsiate de durere, l-au condus ieri pe ultimul drum. Între timp însã, ies la ivealã detalii care sunt de naturã sã dea un puternic semnal de alarmã, întrucât în zonã drumurile sunt întesate cu vehicule de mare tonaj, ale cãror soferi circulã bezmetici, cu viteze mult peste limita legalã. Asa, se pare, s-a întâmplat si în cazul acestui accident, în care soferul de 24 de ani a încercat o depãsire, crezând cã cisterna care venea din fatã circula cu vitezã regulamentarã si a crezut cã are timp sã ajungã din nou pe banda sa de mers. Nu a intuit însã cã vehiculul de mare tonaj zbura, practic pe sosea si a ajuns în fata masinii lor, când impactul devenise inevitabil. Cel putin asa cred unii soferi, care cunosc detalii despre accidentul de la Simila. Silviu, pasager în autoturism, s-a stins din viatã, nevinovat. Asemenea drame însã trebuie sã tragã din nou un semnal de alarmã asupra vitezei cu care s-au obisnuit soferii de TIR-uri si cisterne sã circule în goana lor, spre sau dinspre vama Albita.

Apropiatii victimelor accidentului de la Simila sunt convinsi cã soferul cisternei circula cu o vitezã mult peste limita legalã, iar acest lucru a fãcut ca tânãrul de 24 de ani care conducerea autoturismul sã nu poatã estima corect timpul în care putea efectua manevra. Nu exclude nimeni imprudenta deciziei de a încerca o depãsire în acel moment, dar trebuie sã se dovedeascã si dacã cisterna circula în conditii legale. Unii soferi spun chiar cã autotrenul încãrcat cu motorinã ar fi avut magnet la cutia de viteze. „Cercetãrile vor arãta dacã avea sau nu magnet. Metoda cu magnetul este simplã, dar foarte periculoasã. Se pune în spatele tahografului un magnet, care blocheazã functionarea tahografului. Magnetul blocheazã, asadar, tahograful, care nu mai înregistreazã timpul de condus, astfel soferul poate sã conducã o perioadã mai lungã de timp. Din pãcate, astfel blocheazã si functionarea softului de la cutia de vitezã automatã, deci va trece pe schimbarea vitezelor manual dupa bunul plac. Aceasta este, asa cum am spus, o practicã deosebit de periculoasã. Soferul de camion, de TIR, recurge la solutia asta, întrucât are nevoie sã ajungã mai repede cu marfa si conduce ore în sir. Nu toti facem asta, pentru cã unii chiar tinem la viata noastrã si a celor din trafic. Politia stie câte accidente au fost din cauza vitezei exagerate a camioanelor si din cauzã cã unii soferi nu respectã nici limita de vitezã, dar nici alte reguli. S-au mai fãcut actiuni de combatere , dar nu pot fi prinsi toti cei care încalcã Codul Rutier”, spun soferii de autocamioane.

Politia continuã cercetãrile si se vor face expertize vehiculelor implicate în accident

În cazul accidentului de la Simila, IPJ Vaslui a comunicat cã s-a deschis dosar penal pentru ucidere din culpã si vãtãmare corporalã din culpã. Expertizele vehiculelor implicate în accident vor stabili exact ce s-a petrecut. Îndatã dupã producerea tragediei, Inspectoratul de Politie a comunicat urmãtoarele: „În aceastã searã, Politia municipiului Bârlad a fost sesizatã, prin apel 112, cu privire la producerea unui accident rutier în comuna Zorleni, în care au fost implicate trei autovehicule. Din primele verificãri, politistii au stabilit cã un autoturism, ce se deplasa din directia Vaslui cãtre Bârlad, în timp ce se afla în depãsirea altui autoturism, ar fi intrat în coliziune frontalã cu un autotren, ce se deplasa din sens opus. În urma producerii evenimentului rutier a rezultat vãtãmarea corporalã gravã a conducãtorului auto si a unui pasager din autoturism. Acestia au fost transportati la Spitalul Municipal Bârlad, unde, din nefericire, pasagerul, un tânãr de 19 ani, a decedat. Conducãtorul autotrenului a fost testat alcoolscopic, rezultatul fiind negativ. Soferul autocisternei a suferit câteva escoriatii la nivelul membrelor superioare, iar dupã evaluare si acordarea de prim ajutor calificat, a refuzat transportul la spital. Cea de-a patra persoanã implicatã în accident nu a necesitat îngrijiri medicale. Politistii continuã cercetãrile, în vederea stabilirii cu exactitate a împrejurãrilor producerii accidentului”, au transmis politistii din cadrul IPJ Vaslui.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

26 COMENTARII

  1. acest cisterne care tranzitează DE/DN către/spre Vama Albița, transporta carburanți în special pentru Ucraina și R. Moldova; au niște șoferi foarte nesimțiți care nu respectă vitezele regulamentare pe sectoarele de drum conform reglementarilor.
    de multe ori te împing la propriu.

    • „Soferul autocisternei a suferit câteva escoriatii la nivelul membrelor superioare, iar dupã evaluare si acordarea de prim ajutor calificat, a refuzat transportul la spital.”

      Și la articolul de când s-a produs accidentul este scris același lucru, citiți cu atenție și apoi comentați. 🧐

  2. Acești șoferi asa zișii profesioniști, în goana lor după profit calcă pe cadavre . Trebuie controlați zilnic , puse cantare în asfalt ca merg încărcați cu peste 40 de tone net vezi în tirurile care cara cereale în campaniile agricole, sau alea care cara piatra nisip ca rup șoselele, merg cu viteza fără program cu magnetul pe cutie sau cu maimuță, toți știu treaba asta dar nimeni nu face nimic cu toate ca sunt autorități multe care iau salariile exorbitante.

  3. Boilor, cisterna merge cu maxim 90 la ora, ceea ce-i regulamentar , pe un drum național, autostradă, expres. Dacă eu , nu știu să apreciez când sa fac o depășire, atunci toate cisternele și tirurile, vor trebui să încetinească, când apar eu!!! Nu ești sigur pe depășire, stai și astepti sa vina ocazia, nu te arunci cu capul înainte. Dacă cisterna avea 90 in localitate,mai discutam, dar în afara localității, nu.

    • De unde ști tu ca mergea cu 90 la ora dacă mergea cu 90 nu se distrugea tirul numai judecați voi dacă nu știți stați în banca voastră numai ei știe cea fost

  4. Nici șoferul nu trebuia sa facă manevra de depășire dacă a văzut ca ii vine masina din fata fie ea mica sau mare nu te bagi dacă nu ești sigur ca te ajuta masina ta Dumnezeu sa îl ierte

    • Am „aflat”cateva informatii(poate eronate, nu avem de unde sa stim, ca nu am fost persoanele implicate, si clar doar ele puteau sti), precum ca tanarul de 24 ani a incercat o depasire, dar depasirea nu „continea” doar un vehicul, ci o coloana, prin care nu a mai reusit operatiunea de reincadrare din cauza unui autoturism, care nu ii permitea reintrarea pe banda. Dar locuid in zona(eu), si 0racticand zilnic acel drum, si vazand locul impactului, pot doar sa presupun ca domnul respectiv a incercat depasirea inainte de un pod. Chiar de avea cisterna 90km/h, nu cred ca acel baiat avea limita legala, garantat. Asa ca, decat sa acuzam soferul cisternei, mai bine tragem un semnal de alarma asupra vizibilitatii inainte de a efectua o depasire…ca tragem persoane nevinovate dupa noi, asa ca, haideti sa gandim inainte sa ne grabim!!

  5. Aici nici șoferul Dumnezeu sa îl ierte nu trebuia sa se bage în depășire dacă vezi ca îți vine masina din fata oricât de mica sau mare este masina dacă nu ești sigur pe masina ta sa te ajute nu te bagi în depasire

    • Băi fraților, am văzut autovehicolul era lovit mai mult în partea stîngă, dacă vă uitați atenți cabina autotrenului are sângele copiilor ăia pe partea stîngă a șoferului cea ceace zic și eu din experiența mea de șofer că cisterna a acroșat autovehicolul, zic asta pt că mașina mică era pe banda ei de mers către bîrlad cu botu mașinii către șanțul din dreapta,și cisterna era în cîmp ,deci la acroșat și la dezechibrat și sa dus în cîmp și dacă autovehicolul ar fi întrat frontal nu mai rămânea nimic din ea și totodată șoferul cisternei venea dintr-o zonă care avea restricție de viteză și putea evita ,dar asta e mortul e vinovat întodeauna, polițiștii să cerceteze bn că din auzite cisterna condusă de Moldovean a intrat intenționat în autovehicol.

      • Nu stiu ce autovehicul ai vazut dumneata, dar daca vorbesti de cel gri, e doar al 3lea autovehicul, cel care a avut victime, nu prea a mai ramas nimic din el, motorul era pe carosabil, si autovehiculul in decor

  6. Cea mai cruntă lovitură pentru ei știți care ar fi? Să fie preluați de echipaje de Poliție,încolonați la Albița,și predați din județ în județ până la locul de încărcare. Cu viteza legală.Si returul,idem. Articolul surprinde jumătate de adevăr.Ei nu se grăbesc să aducă marfă la timp. Pe ei îi doare numărul curselor.Mai multe,mai mulți bani. Cam asta este.

    • Si patronii nu au nicio vina pentru ca vor sa faca profit fara numar? Mai ales ca unii dintre patroni sunt frati/surori de politisti de la Rutiera, de sefi de la ISCTR sau de la RAR!

    • Adevărat, am fost la Spital atunci după accident și lam întrebat pe șoferul cisternei de na încercat să evite accidentul și mia spus că de ce ,el nui de vină că ăla sa băgat în depășire, cum poate dovedi că el na frânat deloc nu era nici o urmă de frînă, deci intenționat a intrat în autovehicul.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.