ÎNCERCÃRI… Consiliul Local Husi, în noua sa componentã, va avea în aceastã sãptãmânã o sedintã cu peste 50 de proiecte de hotãrâre, între care, în mod suprinzãtor sau nu, se aflã si unul în care se pomeneste de soseaua ocolitoare a municipiului Husi. Dezideratul construirii unei variante ocolitoare a tot fost plimbat degeaba pânã acum prin declaratii publice si prin diverse hârtii oficiale, însã lucrurile se miscã greu. Proiectul pe care consilierii locali de la Husi îl au acum de aprobat este cel legat de „Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru obiectivul de investitii Soseaua de centura (VO) a Municipiului Husi” si a contributiei proprii a municipiului Husi la realizarea acestuia.
Executivul local readuce în discutie soseaua ocolitoare a municipiului Husi si dã din nou sperante localnicilor, venind cu un proiect prin care solicitã aprobarea proiectului privind elaborarea studiului de fezabilitate la varianta ocolitoare, dar si banii care sunt necesari pentru realizarea acestui studiu. Demersul în sine este unul care dã sperante, însã au mai fost situatii care lãsau sã se înteleagã cã lucrurile se vor misca rapid, fãrã ca acestea sã se concretizeze. De pildã, pe 6 ianuarie 2020, Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici aferenti realizãrii obiectivului de investitii numit „Varianta de ocolire Husi”. Conform anexei Hotãrii de Guvern, valoarea totalã a investitiei era estimata la 336 milioane de lei (circa 70 de milioane de euro) inclusiv TVA, din care lucrãrile de constructii si montaj reprezintã 308,33 milioane de lei. Durata de executie a lucrãrilor fusese stabilitã la 36 de luni, esalonarea investitiei pe întreaga perioadã de implementare a proiectului fiind de 91,5 milioane de lei în primul an, de 146,4 milioane de lei în cel de-al doilea an si 128,1 milioane de lei în al treilea an de implementare. Era precizatã clar si dimensiunea soselei, mai exact 14,4 km lungime, cu patru intersectii la nivel, 14 pasaje si poduri si douã parcãri, iar finantarea sã se realizeze de la bugetul de stat, prin Ministerul Transporturilor. Iatã însã cã de atunci au trecut 4 ani si lucrurile s-au poticnit undeva. Acum executivul Primãriei Husi se întoarce iar la elaborarea studiului de fezabilitate si speranta este ca mãcar de data aceasta, proiectul sã se poatã concretiza. Miile de TIR-uri si cisterne care traverseazã zilnic orasul nu doar cã aglomereazã mult traficul si surpã imobilele pe lângã care trec, dar este si periculos, sub aspectul accidentelor si al riscului generat de cisternele pline cu combustibil, numite de oameni „adevãrate bombe pe roti”
Conducerea Primãriei Husi vrea alte 5 luni, pentru ca sã încerce sã termine lucrãrile la Teatrul de Varã de la Recea
Tot în sedinta din 27 noiembrie, consilierii noului mandat mai au de decis si asupra unui alt proiect important, si anume construirea Teatrului de Varã din marginea orasului, de la Recea. Proiectul finantat cu bani europeni ar fi trebuit ca la data de 31 decembrie 2024 sã fie gata si numai bun de receptie. În realitate însã, constructia abia pornitã a pãrut cã e lãsatã în paraginã, iar primarul Ioan Ciupilan se plângea de neseriozitatea unor proiectanti sau a unor constructori, însã unele voci spun cã rãspunderea este a conducerii Primãriei, în egalã mãsurã. Acum, în sedinta de joi, executivul local propune consilierilor sã voteze prelungirea termenului de executie a Teatrului de Varã cu 5 luni de zile, pânã pe 31 mai 2025, ca sã termine, totusi, investitia si sã nu se punã problema de a da banii de finantare înapoi.
„Vor decide”jurnaliștii lui peste ,va fi pe 27 nov ,asa ați specificat in articol ,ori suntem în 26 nov .