spot_img
spot_img
6.6 C
Vaslui
22-nov.-2024
spot_img
spot_img

Afacerea “Troleibuzul”, de peste 33 milioane euro, a lui Pavăl dă rateuri! Pe podul de la Gară este a doua oară când rețeaua se rupe

- Advertisement -

PROST FĂCUTĂ… Marea investiție a primarului Vasile Pavăl, linia de troleibuze din municipiul Vaslui dă reteuri mari. Este pentru a nu știu câta oară, când cablurile de susținere a rețelei electrice se rup, arătând proasta calitate a lucrării. Iată că astăzi, pe podul de peste râul Delea de la Dară, pentru a doua oară, consecutiv, de când s-a inagurat linia, cablurile de susținere s-au rupt și au căzut peste mașini.

Pe aceste proiect s-au cheltuit până acum o grămadă de bani. În 2020, în luna ianuarie, valoarea contractului se setase pe suma de 108 milioane de lei. A urmat o mărire a contractului, în contextul scumpirii materialului de construcții, s-a mai suplimentat proiectul cu încă 60 de milioane de lei. La ultima declarație publică, șeful proiectului, Cătălin Amăriuței, a declarat că din cele două sume, au fost realizate și decontate 96 milioane de lei din suma de 108 milioane lei, și din a doua parte, s-au cheltuit 58 de milioane de lei. Adică, în total, 154 de milioane de lei. La un moment dat, primarul Vasile Pavăl a solicitat aprobarea luării unui credit de 57 de milioane de lei, tot pentru troleibuze, iar, în ultima ședință de Consiliu Local, a anunțat că acești bani nu vor mai intra în credit, ci tot din bani europeni se va face, prin programul Operațional Regional. Dacă facem niște calcule simple, sesizăm că această linie de troleibuze este un fel de sac fără fund, de peste 33 de milioane de euro, iar liniile se rup întruna, poate chiar și de două ori într-un loc. Atunci ne punem întrebarea: nu era mai eficient să se cumpere autobuze electrice? Cu 33,4 milioane de euro s-ar fi putut cumpăra 50 de autobuze electrice, care ar fi deservit, atenție, tot județul Vaslui. Și asta în condițiile în care s-ar fi făcut totul la prețul unui autobuz electric de 700.000 euro, cel mai scump autobuz electric, care s-a făcut vreodată în lume.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

15 COMENTARII

  1. Dacă politia și-ar face treaba, și nu ar mai fi mașini Parcate pe pod,si in general ,pe prima banda,nu ar mai fi solicitate firele de troleu in asemenea măsură incât să se rupă.Dar Vasluiul NU mai are politie.

    • Ca și vehicule de transport urban în comun troleibuzele sunt foarte bune , fiind net superioare oricăror autobuze electrice! Fiabilitatea unui troleibuz este net superioara oricărui autobuz electric, deoarece un troleibuz poate fi folosit zeci de ani pe când la un autobuz electric, după terminarea ciclului de viață a bateriilor electrice (după câțiva ani) acestea trebuie inlocuite cu altele noi iar costul bateriilor electrice poate fi mai mare decât costul autobuzului in sine!
      Faptul că la Vaslui s-a decis reconstrucția și extinderea rețelei de troleibuze și achiziționarea de troleibuze noi este un lucru foarte bun și de apreciat și i felicit și pe funcționării de la biroul de proiecte europene din cadrul primăriei Vaslui care au reușit să întocmească documentația și să atragă fonduri europene pentru acest proiect!
      Modul cum a fost implementat acest proiect, modul cum a fost întocmit proiectul tehnic și modul cum a fost făcută recepția lucrărilor de reprezentanții beneficiarului (societatea SC Transurb SA Vaslui) este cu totul alta discuție!
      Din comisia de recepție ar fi trebuit să facă parte obligatoriu specialiști (adică electricieni in special) în rețelele de troleibuze, electricieni care să poată aprecia daca modul cum au fost construite și dotate stațiile de redresare pentru alimentarea rețelei de troleibuze este corectă (capacitatea transformatoarelor, tipurile de redresoare, modul de realizarea a conexiunilor electrice, etc), daca secțiunea cablurilor de alimentare a troleibuzelor a fost bine aleasă, daca modul de prindere a cablurilor de console și de stâlpi a fost corect executată, etc! Aceste aspecte tehnice puteau fi evaluate și apreciate numai de persoane calificate, adică de electricieni!
      Cauza ruperii acestor cabluri poate fi ori o secțiune prea mică a cablurilor , ori un mod greșit de prindere a cablurilor de console și de stâlpi, etc!
      Dar troleibuzul, că mijloc de transport urban în comun, este foarte bun, fiabil și eficient!

  2. Nici măcar nu se circulă, pe toti i-a făcut mă-sa in mașină, merg autobuzele alea goale
    Bani cheltuiți degeaba, nici măcar troleibuze nu trebuia, n-are rost

  3. Bravo lui, daca e loc de furat, de ce sa nu fure. La câți prosti sunt in Vaslui, nu-i normal să facă asta🤣🤣😭😭bravo roșcatului, și a asigurat vacantele la bătrânețe 👍👍

  4. Ce sa-i faci? In timp ce toate orasele se doteaza cu autobuze electrice, noi revenim la troleu. Om sti noi ceva ce ceilalti nu stiu. Ce prosti sunt aia care nu-si baga troleu. Asa-i? De banii bagati in trolee iti cumparai autobuze electrice sa te tina 50 de ani. Dar nah nu mai era atata parandarat la lucrarile care trebuie facute. La troleu iei parandarat la vehiculele propriu zise, la stalpi, la cablu, la lucrari de montaj, la depou, etc. La autobuzele electrice iei parandarat odata nu de sapte ori. Lucrari facute pe parandarat. Pai daca aveam numai troleu in orasul asta si se rupea cablul cand oamenii se duc la serviciu sau copii la scoala era frumos, asa-i?

    • Nu mai aberați, nu există baterii cu viată de 50 de ani, in funcție de calitate (si preț) dupa 5-10 ani de la producția vehiculului obligatoriu trebuie schimbate, iar eficiența bateriei se reduce in timp cu aproximativ 30%.

      • Tovarase, n-am zis nicaieri ca trebuie sa cumperi sau sa folosesti toate autobuzele in acelasi timp. paval cu 33 de milioane de euro a cumparat 10 trolee si infrastructura. Cu 33 de milioane de euro iti cumperi lejer aproape 70 de autobuze electrice. Folosesti 10 timp de 10 ani, le arunci si le schimbi. Te tin 70 de ani. In astia 70 de ani, de cate ori trebuie sa schimbi troleele? Apropo, ultimele autobuze electrice sunt din ce in ce mai ieftine si bateriile au durata de viata indelungata. Nu dau nume de firma, dar niste autobuze electrice care circula si in Romania costa cam 480k euro bucata si au baterii care au durata de viata de 1 million de km si au garantie 12 ani. In cat timp fac autobuzele 1 million de km in Vaslui. Nu fac nici 50k de km pe an la ce trasee scurte sunt in orasul asta.

  5. Administrația publica din Vaslui este plina de hoți incompetenți profesional. În Vaslui 20 de autobuze electrice erau suficiente și nu era nevoie de atâtea cabluri și stâlpi metalici pe toate străzile. Peste 8 ani când se termina bateriile cumperi alte autobuze pentru faptul ca acestea atunci vor fi depășite din toate punctele de vedere. Dar atunci când hotia și prostia sunt la rang de demnitate națională e vai și amar de locuitorii care trăiesc în zonele administrate de PSD.

  6. pe termen lung nu este profitabil, cat costa schimbarea unui cablu rupt? fata de, la fiecare 8~10 ani pentru 50 de autobuze electrice trebuie sa scoți milioane de euro pentru schimbare bateriilor, nici in exploatare nu sunt foarte profitabile, timpul de încărcare este de ordinul orelor și raza de acțiune nu e așa grozava

    • Tu ești pavale cu p mic de la prostan care scrii, sau vreo cineva care îți tine partea, se vede clar că nu ai criticat deloc idioțenia acestei „conduceri” a celui mai calic judet din tara.Sa cumperi troleibuze care nu se potrivesc la linia de tensiune…cred că au trecut 15 ani de atunci de când se făcea „rețeaua” vorba vine că nu ați fost in stare.multi da prosti la primăria Vaslui.Sunteti tari in gura și fudui, plătiți din banii amărâților de vasluieni.afara scârbelor.de 34 de ani aceleași fete se perinda prin primăria aia ordinară.

      • N-am nici o tangenta cu bugetarii, dar investiția asta e mai rentabila decât una in autobuze electrice
        Costa mai mult dar peste ani se amortizează, e mai rentabila, rămâi doar cu cheltuieli de mentenanță foarte ieftine, nu mai trebuie sa bagi bani căcălău de fiecare data

      • Nu produci deșeuri, la electrice la fiecare runda ai un vagon de baterii ca deșeuri
        Nu ai timpi morți, oricând poți sa pleci, sa planifici cum si ce rute vrei, nu stai ca nu s-a încărcat sau nu ajung bateriile pentru o cursa
        Mult mai ieftin, practic la troleibuze nu trebuie sa faci nimic, nu-ți trebuie, ai curent permanent pe când la autobuze la fiecare runda trebuie sa scoți milioane pentru noi seturi de baterii

        • Apropo: pe strada Castanilor ,între pompierie și lacul Delea, se astupa găurile și se încearcă repararea drumului cu asfalt ,după ce de vreo 2 – 3 ani a fost pur și simplu desfundată! Asta pentru a putea sa circule troleul pe linia nou înființată .
          Dar ce sa vezi ,în capătul drumului ,spre lac, asfaltul a fost turnat din ” greșeală” pe pe podețul unei vile din zonă.!
          Oare cine va deconta acel asfalt,platit de primărie,evident din banii contribuabililor?🤔

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.