Modern Calor si-a cam speriat o parte din clienti cu facturile pe noiembrie. Desi temperaturile exterioare au fost in mare parte a lunii superioare celor obisnuite pentru aceasta perioada anului, societatea locala de termoficare si-a taxat clientii ca si cum gerul s-ar fi instalat deja in urbe.
295 de lei are de platit o familie bransata la Modern Calor pentru energia termica furnizata in noiembrie
Cu facturi de trei milioane de lei vechi la apartamente de doua camere cu o suprafata mai mica de 40 de metri patrati, Modern Calor le dovedeste botosanenilor ca in ciuda investitiilor cu care se lauda conducerea societatii, caldura furnizata in sistem centralizat arde la buzunare. Astfel, la un apartament de doua camere din Aleea Prieteniei, costul caldurii plus doi metri cubi de apa calda se ridica la 295 lei. Asta in conditia in care au existat si perioade de intrerupere a furnizarii energiei termice. La doua camere, multe facturi pun beneficiarii la plata unor sume cuprinse intre 240 si 290 de lei pentru o luna cu temperaturi care pot fi considerate blande pentru aceasta perioada a anului, iar la trei camere cheltuielile de incalzire mai cresc cu circa 50 de lei. Pe buna dreptate, clientii societatii de termoficare isi pun intrebarea la ce costuri ar trebui sa se astepte in lunile cu temperaturi obisnuite de iarna, cand mercurul termometrelor poate cobori si sub -10 grade Celsius. In timp ce caldura in sistem centralizat le cam arde buzunarele clientilor societatii Modern Calor, botosanenii cu centrale termice de apartament sunt cat se poate de multumiti de costul incalzirii locuintelor lor. Astfel, pentru un apartament cu doua camere si suprafata de 48 metri patrati s-au platit 178 de lei.
„Ma astept la o ploaie de sesizari”
Modern Calor a inceput sa le trimita si botosanenilor cu centrale de apartament „nota de plata” pentru incalzirea partilor comune din scarile de bloc. Presedintii asociatiilor de proprietari se asteapta de acum sa curga reclamatiile. La asociatii vin sa se planga oamenii, chiar daca s-a trecut la facturarea individuala. „Numai pe octombrie am vreo 30 de reclamatii cu sumele pe care locatarii debransati de la Modern Calor le au de plata. Acum, daca au crescut sumele pe facturi, ma astept la o ploaie de sesizari. Vin la noi pentru ca la Modern Calor degeaba se duc sa explice situatia. Li se spune ca asa-i legea. Dar si legea asta trebuie vazut unde se aplica stramb. Ca eu am in asociatie repartitor martor montat la nivel de bloc, insa blocul are trei scari, din care in una toti sunt debransati, in alta mai sunt doi sau trei la Modern Calor, iar in alta scara este unul singur ramas la sistemul centralizat. Cum imparti acolo consumurile comune?”, spune Petrica Butnaru, presedintele Federatiei Asociatiilor de Proprietari.
Multi dintre cei nemultumiti de facturile trimise de Modern Calor isi indreapta pasii spre asociatiile de proprietari, stiind ca in statutul asociatiilor exista un articol in care se precizeaza ca asociatia poate reprezenta interesele membrilor sai in relatia cu furnizorii de servicii, atunci cand se considera victime ale abuzurilor din partea acestora.
Mii de clienti cu caldura subventionata de stat
Pe langa factura individuala pe are au primit-o in aceasta luna clientii societatii Modern Calor s-a aflat si obisnuita foaie de informare, in care reprezentantii companiei sustin ca pentru sezonul rece 2011-2012 au primit cereri de ajutoare la plata incalzirii de la circa 4.200 de familii. Reprezentantii Modern Calor mai sustin ca in prezent numarul beneficiarilor de ajutoare pentru incalzire ar fi mai mare decat la finalul sezonului rece trecut, cand, dupa verificarile facute de Primaria Botosani, au ramas in plata 3.900 de ajutoare. Cu toate acestea, societatea Modern Calor isi indeamna clientii care nu au depus documentatii pentru subventie si care se incadreaza in conditiile legislatiei pentru acordarea ajutoarelor, sa faca demersurile pentru a-si micsora facturile pe lunile urmatoare din actualul sezon rece.