spot_img
16.7 C
Vaslui
07-sept.-2024
spot_img

Primăria Vaslui reintroduce la vot proiectul parcării cu plată pe bulevardul principal!

- Advertisement -
CU PLATĂ… Peste 500 de locuri de parcare publică de pe bulevardul Ștefan cel Mare din municipiul Vaslui vor intra în regim de tarifare.

O NOUĂ ÎNCERCARE… Consiliul Local Vaslui va aproba în ședința ordinară din această săptămână documentația tehnico-economică a proiectului “Parcare cu plată str. Ștefan cel Mare”, investiție care se ridică la peste 3,3 milioane lei cu TVA. Prin acest proiect, municipalitatea propune organizarea parcării în vederea asigurării fluidizării traficului rutier, precum și realizarea locurilor de parcare destinate persoanelor cu dizabilități. Acest proiect s-a mai aflat pe ordinea de zi a ședințelor de CL, în luna martie a acestui an, însă atunci inițiatorul lui a decis retragerea lui de la vot, pentru mai multe consultări.

Peste 500 de locuri de parcare publică de pe bulevardul Ștefan cel Mare din municipiul Vaslui vor intra în regim de tarifare. Prin introducerea sistemului de taxare, reprezentanții Primăriei Vaslui se așteaptă ca vasluienii să opteze mai mult pentru Sistemul de Transport Public în comun, iar în cazul folosirii autovehiculului personal, timpul petrecut în zona centrală să se diminueze, astfel încât să existe în permanență locuri de parcare disponibile. Totodată, mai arată reprezentanții Primăriei Vaslui, este necesar să fie create și locuri de parcare pentru persoanele cu dizabilități pentru a crește accesibilitatea la toate serviciile publice în mod nediscriminatoriu, ținând cont de faptul că în prezent aceste locuri nu există. Cele 501 locuri de parcare care vor fi create vor fi împărțite în șase tronsoane, pe toată lungimea bulevardului Ștefan cel Mare, de la rondul de la ICIL și până la ieșirea din oraș spre Moara Grecilor.

Două variante luate în calcul

VARIANTE… În ședința din această săptămână, consilierii locali urmează să voteze proiectul de hotărâre privind aprobarea documentației și indicatorilor tehnico-economici pentru obiectul de investiții “Parcare cu plată Str. Ștefan cel Mare”. Conform studiului de fezabilitate elaborat de o societate din Moinești, județul Bacău, s-a lucrat cu două variante, una minimală, care propunea înființarea a 501 locuri de parcare, împărțite în șase tronsoane, și o variantă maximală, cu 1115 locuri de parcare pe aceleași șase tronsoane. Recomandarea specialiștilor a fost pentru varianta 1 – minimală, un criteriu care a contat fiind si cel al costurilor de investiții. Pe tronsonul 1, între sensul giratoriu Decebal și Crucea Gării se propune amenajarea a 50 de locuri de parcare, dintre care două pentru persoane cu dizabilități și patru pentru taxiuri; pe tronsonul 2, între Crucea Gării și intersecția cu strada Nicolae Bălcescu se propune amenajarea a 104 locuri de parcare, dintre care 8 pentru persoane cu dizabilități; pe tronsonul 3, între intersecția cu Nicolae Bălcescu și intersecția cu strada Hușului, se propune amenajarea a 42 de locuri de parcare, dintre care 2 pentru persoane cu dizabilități și 7 pentru taxiuri; tronsonul 4 ar urma să se întindă de la intersecția cu strada Hușului și până la sensul giratoriu din zona Vecchia Roma și ar urma să aibă 97 de locuri de parcare, dintre care 7 pentru persoane cu dizabilități și 7 pentru taxiuri; pentru tronsonul 5, între sensul giratoriu de la Vecchia Roma și intersecția cu strada Sublocotenent Ioanesei Adrian, se propune amenajarea a 35 de locuri de parcare, dintre care 2 pentru persoane cu dizabilități și 8 pentru taxiuri. Tronsonul 6, între intersecția bulevardului Ștefan cel Mare cu strada Sublocotenent Ioanesei Adrian și capăt bulevard, până la iesirea din oraș spre Muntenii de Sus, urmează să aibă cele mai multe locuri de parcare amenajate, 173, dintre care 13 pentru persoane cu dizabilități și 7 pentru taxiuri. În total, din rondul de la ICIL și până la ieșirea din oraș spre Muntenii de Sus, bulevarul Ștefan cel Mare ar urma să aibă amenajate 501 locuri de parcare, dintre care 33 pentru taxiuri și 34 pentru persoanele cu dizabilități. Pe toată lungimea bulevardului vor fi montate 33 de camere de supraveghere pentru ca acei șoferi care parchează fără să plătească să poată fi sancționați. Plata pentru ocuparea locurilor de parcare se va face prin intermediul unor parcometre, care vor fi montate pe toate cele șase tronsoane și care vor accepta bancnote, monede și inclusiv plata cu cardul bancar. Deocamdată, sistemul de plată prin SMS nu a fost luat în calcul. Nici tariful pentru ora de parcare nu a fost stabilit, consilierii urmând să voteze deocamdată doar aprobarea documentației și indicatorilor tehnico-economici ai investiției. Valoarea totală a devizului general estimativ este de 3.363.058 lei cu TVA inclus.

Motivul introducerii taxei de parcare

În referatul de aprobare al proiectului de hotărâre care va fi supus votului în ședinta de CL de joi se arată că “în present, pe strada Ștefan cel Mare nu există amenajate locuri de parcare, iar participanții la trafic opresc, staționează sau parchează mașinile de-a lungul străzii, uneori fără a respecta semnificația indicatoarelor sau marcajelor rutiere, ceea ce duce deseori la îngreunarea sau chiar blocarea traficului rutier pe această arteră. De asemenea, persoanele cu dizabilități nu beneficiază de locuri de parcare special amenajate pe strada Ștefan cel Mare. Pentru asigurarea desfășurării fluente și în siguranță a circulației pe drumurile publice, asigurarea parcării autovehiculelor în condiții de siguranță, decongestionarea traficului din zona centrală și zonele cu trafic intens, facilitarea accesului la obiectivele de interes public, este necesară amenajarea pe str. Ștefan cel Mare a acestor parcări cu plată. Totodată, este necasar să fie create și locuri de parcare pentru persoanele cu dizabilități pentru a crește accesibilitatea la toate serviciile publice în mod nediscriminatoriu, ținând cont de faptul că în prezent nu există asemenea facilități pe acest tronson de drum. Este, de asemenea, posibil să se înregistreze prin introducerea acestui sistem, folosirea pe scară mult mai largă a transportului public în comun, iar în cazul folosirii autovehiculului personal, timpul petrecut în zona centrală va fi diminuat, astfel încât vor exista și locuri de parcare disponibile”, se arată în documentul depus la proiectul de hotărâre.

Ce zic vasluienii

TABERE… Primăria municipiului Vaaslui nu se află la prima încercare de a introduce parcarea cu plată pe bulevardul Ștefan cel Mare. Un proiect asemănător a fost introdus în ședința din luna martie a Consiliului Local, însă atunci inițiatorul a decis retragerea lui de pe ordinea de zi. Inițiativa primăriei a împărțit vasluienii în două tabere: cei care sunt de acord cu taxarea parcării și cei care nu sunt de acord. “Foarte bine! Să facă 10 lei ora de parcare. Să extindă această măsură și pe străzile adiacente centrului mun. Vaslui. Toate suburbiile pot veni în oraș cu mijloacele de transport în comun în care noi, vasluienii, am investit sume fabuloase. Iar vasluienii din Gară, Traian, Cartier pot veni și pe jos în centru, că le face bine mersul pe jos. Dacă analizezi puțin cine parchează prin centru, poți observa că 80% din șoferi vin din mediul rural”, a scris un vasluian pe site-ul Vremea Nouă. “Ați vrut parcări, luați parcări cu plată. Există totuși o problemă la propunerea asta. Din câte știu, anul trecut Parlamentul a adoptat o lege numită planul de mobilitate urbană durabilă. Acolo se specifică clar că municipiile, cum e și Vasluiul, trebuie să creeze pe străzi până în 2026 o bandă unică care să deservească doar transportul în comun. Ori strada Ștefan ce Mare are doar 2 benzi pe sens. Păi dacă o bandă o transformăm în parcare și pe cealaltă circula doar autobuzele, mașinile personale pe unde circula? Poate geniile din primărie ne răspund”, a scris un alt cititor al ziarului nostru.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

16 COMENTARII

  1. Odată introdusa parcarea cu plată, care mulți o doriți, unde o sa mai parcam cei de pe strada Ștefan cel Mare?
    Nu o sa mai găsim locuri când vii acasă, ca doar nu sa plătească cei care le lăsau la stradă, toată ziua.
    În centru se parchează peste tot, chiar și în stațiile de autobuz, stațiile taxi, unde taxiurile plătesc locul de parcare, politia locale nu face față sau nu dorește, depășiți total.

  2. 3 milioane de roni, pentru ce? Baaa, nu suntem in Paris, chiar ne jecmaniti de tot, uai talharilor. Sa mearga primarul cu uber si transportul in comun, sa ne lase in pace.

  3. In toate orasele parcarea e cu plata si platesc oamenii indiferent cat e. Cand ai masina „rabla” tre sa ai bani si de parcare, daca nu stai acasa.. Trebuie si la noi asa ceva ca altfel e jale mare ca boschetarii vor parca peste tot prin centru

  4. Toți sunt supărați pe locurile cu plată, dar până acum nimeni nu se mira de suma enorma care s ar dori a fi cheltuita pentru asa ceva. Știm, au fost niște măsurători deja făcute, trebuie plătite, dar parcă 3 milioane nu i cam mult? Sau nu știm și nu s a scris ce se face în suma asta.. E perfect sa plătim, dar ce facem cu riveranii? Orașele mari au chestia aia cu locul de parcare rezervat și plătit pe un an. La noi, când? Am zis orașe mari.. La noi nu se gândește, oare? Își vor da cu topoarele în cap pana se obișnuiesc, dar se va face liniște, ușor, ușor…

    • Parcometrele costa, softul costa, si mentenanta sistemului va costa, plus oamenii care vor gestiona incasarile etc.

      E posibil sa nu ajungem in costuri.

      Eu cred ca mai bine ar interzice pur si simplu parcarea.
      Stiu, riveranii nu au unde parca masinile, dar asta e, avem 2-3 masini de fiecare familie, trebuia sa se gandeasca la asta cand le-au cumparat. In plus, Vasluiul e atat de mic incat poti lasa masina la 15 minute parcata undeva si o iei numai cand faci drumuri inafara orasului.
      Dar romanul vrea masina la scara, sa o vada pe geam, atat el cat si vecinii.

      Cred ca 1 loc per locuinta asigurat e ok, restul sa se descurce cum pot!

  5. Întâi sa fie suficiente locuri de parcare pentru locatarii din zonele respective, pentru ca nu va parca nimeni cu plată în Vaslui ( exemplu parcarea cu plată din Traian- piață, care este goală și cei care ajung în zonă ocupă locurile de parcare a locatarilor). Mai sunt parcările unor instituții care au barieră(ex.parcarea de la Inspectoratul școlar) și toți profesorii din județ, care au treburi pe acolo, parchează în locul locatarilor din zona Donici. Sugestie: montați parcometre dar găsiți soluții și pentru locatarii din zonele respective, cum este în Iași de exemplu/ zona Palas, parcări private pentru locatarii, eliberati parcările de rable.

    • Nu stiam ca locatarii de pe strada Donici au locuri de parcare in proprietate. Si de cand primaria trebuie sa aiba grija ca niste locatari ai unei zone, sa aiba si locuri de parcare asigurate ? In Vaslui momentan, cat timp nu se platesc locurile de parcare, inseamna ca sunt publice.

  6. Cred ca este cea mai buna treaba! În clipa când se spala străzile,unde dracu se duc toate mașinile? Ca strada ca sa fie spălată trebuie sa fie libera! Deci se poate! Dar vasluianul, comod,daca ar putea sa si pună masina în scara ar fi o treabă! În Bârlad nu vezi mașini pe bulevardul central! Aia nu sunt oameni? Hai sa fim seriosi: treba cu parcarea cu plata pe centrul orașului ar arata ca totuși se face ceva! Sunt pe bulevardul central în Vaslui mașini care nu s mișcate cu săptămânile! Vrei la centru? No problem…..plătești!

  7. Sa se elimine mai întâi asa-zisele „zone verzi” late de aproape 3-4 metri din mijlocul drumului de la Finante și pana la Ailver Mall.
    Aceste spatii verzi consuma resurse banesti uriașe din bugetul primariei și încarcă buzunarele unor firme de casa.
    Argumentul de a le păstra este „avem nevoie de un anume număr de metri pătrați de spatii verzi”. Ei bine, sunt atâtea zone virane din Vaslui unde se pot amenaja aceste spatii verzi, dar nu se vrea.
    Un alt argument: în orașele mari, în Iași, pe Păcurari, spre Copou, în București, pe Ștefan cel Mare, sau B-dul Carol etc. nu vezi amestecate spatii florale pe mijlocul drumului. Fluidizarea traficului pe șosele e prioritara, nu florile!
    Dar la Vaslui se arunca bani pe flori! Unde? Sa afle organele de ancheta.

    • Sa se elimine zonele verzi si sa „plantam” caroserii auto de tabla peste tot. Cand te uiti din centru spre gara sau in partea opusa spre cartier, sa luceasca frumos tabla de diverse culori in soare. Eventual sa micsoram trotuarele, totul in beneficiul masinilor, sa fie loc de ele. Cu cat faci mai mult loc, cu atat o sa fie mai multe.

  8. Intrebare pt geniile din primarie: cei care locuiesc in aceste zone unde vor parca masinile personale? Le luam in casa. Si acum trebuue sa faci ture de 10-15 minute sa gasesti o parcare cat mai aproape de locuinta..atunci ce vom face..vom privi locurile de parcare cu plata si vom merge 1km pana la masina?
    Si in zonele prezentate care ar fi institutiile la care trebuie acces?..ca primaria..prefectura..sunt pe niste stradute..proasta idee..ca si cea cu troleele..

    • Asa mare metropola este Vasluiul, de iti trebuie masina la scara ? Orasul este pentru oameni, nu pentru masini. E asa inestetic sa vezi peste tot numai masini, si tot felul de reziduri pe care le lasa.

  9. Au trecut alegerile. Luati de aici rasplata. Tot urlati ca vreti locuri de parcare. Uite, locuri de parcare cu plata pe strada. Sa vedem ambulantele cum o sa mai primeasca prioritate daca o banda e blocata cu parcari.

    • Cateodata singura modalitate de a crea si oferi, e aceea cu plata. Vrei sa gasesti cand ai nevoie, ia si plateste. Se cam duce vremea „pomenilor”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.