PRECIZĂRI… După o perioadă în care a fost mai rezervat în declarații, managerul spitalului municipal „Dimitrie Castroian” Huși, medicul Bogdan Popa, a venit în această seară cu câteva precizări, sub forma unui „Drept la Replică”. Acesta au fost motivat de interesul ca cititorii să fie informați corect, dar a folosit prilejul să insereze și câteva întrebări pentru Casa Județeană de Asigurări de Sănătate Vaslui, pe care conducerea Spitalul Huși pare cam supărată. De asemenea, în finalul replicii formulate, managerul Bogdan Popa anunță că pe data de 25 iunie 2024, ora 12,00, va organiza o conferință de presă, unde va aborda pe larg subiecte de interes din activitatea instituției. Vestea este una bună, pentru că s-au tot adunat în ultima vreme destule întrebări, care au nevoie de clarificări din partea conducerii Spitalului Huși. Iată, conținutul integral al precizărilor intitulate „Drept la Replică”, semnate de managerul Dr. Bogdan Vasile Popa.
DREPT LA REPLICĂ
În ceea ce privește articolul intitulat “Revolta medicilor: managerul Popa a pus Spitalul Huși pe butuci și lacătul pe ATI!” aducem la cunoștinta publicului interesat faptul ca din motive obiective, reprezentate de faptul că din cei patru medici ai Secției ATI (trei fiind angajați cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată și al patrulea fiind în contract prestări servicii cu jumatăte de normă), doi figurau/figureaza în concediu medical- Dr. C. C., Dr. C. R., s-a luat în calcul suspendarea liniei de gardă ATI în perioada 01.06.2024-30.06.2024, dar nu și activitatea secției, programul normal de lucru fiind asigurat de singurul medic aflat în activitate-Dr.S. D. Totodată, s-au depus și se depun toate diligențele pentru rezolvarea cât mai rapidă acestei situații neimputabile conducerii spitalului, încăt să nu se repete pe viitor.
Inițial, în luna mai 2024, linia de garda ATI a fost schițată cu trei medici (Dr. C.R, Dr. S.D., Dr. R.L.) așteptându-se confirmarea pentru a fi înscris în linia de gardă de la unul dintre ceilalți doi medici aflați în relații contractuale cu unitatea noastră pentru efectuarea gărzilor în acest serviciu, al doilea medic aflat în contract de gărzi, afirmandu-și încă de la începutul lunii mai 2024. lipsa de disponibilitate pentru a desfășura aceasta activitate în luna iunie 2024.
Ulterior, a intervenit intempestiv concediul medical al Dr. C.R. aferent perioadei 03.06 – 07.06.2024, astfel încât susținerea liniei de gardă a devenit practic imposibilă.
S-a hotărât astfel de către conducerea spitalului, ca monitorizarea pacienților în afară programului normal de lucru să fie asigurată de către medicii curanți împreună cu personalul mediu al Secției ATI în colaborare cu Dr.S. D. – la domiciliu, Direcția de Sănătate Publică Vaslui fiind înștiințată, sens în care s-a solicitat și sprijinul instituțional, având în vedere calitatea dumnealor de coordonator al activității medicale în Județul Vaslui. Din nefericire, nu am primit nici un răspuns, dumnealor derobându-se de orice responsabilitate privind situatia sesizată.
Această situație imprevizibilă s-a datorat stării precare de sănătate a doi colegi din Secția ATI, însă, s-au luat măsuri de dirijare a cazurilor, de asigurare a urgențelor prin solicitarea de la domiciliu a colegilor disponibili și prin completarea pe cat posibil a listei de gărzi.
Din fericire, urgențele au fost rezolvate de către Dr. R. L.și Dr. S. D., care au stabilit de necesitate o formă eficientă de organizare a asigurării acestora.
Astfel de situații pot surveni oricând, atât timp cât numărul medicilor este la limită și se pot datora concediilor de odihnă, concediilor medicale sau a altor situații neprevăzute, una dintre prioritățile conducerii spitalului, fiind reprezentată de atragerea de medici în această specialitate.
Se procedeaza în aceste situații la reorganizarea serviciului pentru asigurarea urgențelor, astfel cum s-a și întamplat în acest caz, punând în valoare maximal resursele minime avute la dispoziție, nepunând în nici un moment în pericol situația pacienților ce ni se adresează.
Menționam că linia de gardă continuă pe specialitatea ATI a Spitalul Municipal „Dimitrie Castroian” Huși a fost redeschisă de actuala conducere în luna octombrie 2021, până la acea dată funcționând în regim la domiciliu, spitalul având experiența de succes în gestionarea unor asemenea situații precum cea supusă dezbaterii, dramatismul apocaliptic din titlu, neregăsindu-și vreun sens real.
Referitor la articolul intitulat „Spitalul Huși, fără medicamente pentru pacienți! Controlul Casei de Asigurări a descoperit nereguli grave, pentru care a amendat din nou unitatea medicala”, vă punem în vedere că Procesul Verbal de constatare emis în data de 10.06.2024 și Raportul de Control din 12.06.2024, adus la cunoștință Spitalului Municipal Huși în data de 18.06.2024, nu relevă situația reală a stocurilor de medicamente și materiale sanitare existente în farmacia spitalului, întrucât conform situației stocurilor din 04.06.2024 generate din soft-ul specific, acolo unde raportul de control stipuleaza valoare 0 (zero)!!!, se regăseau, de fapt, medicamente în majoritatea pozițiilor, restul având substituenți sau fiind comandate și în curs de livrare.
Menționăm că în pofida faptului că termenul de elaborare a obiecțiunilor privind cele consemnate în Procesul Verbal de constatare includea și data de 13.06.2024, data emiterii Raportului de control în care sunt prevăzute sancțiunile aplicate Spitalului Municipal Huși a fost 12.06.2024.
Pe această cale adresăm public reprezentanților Casei de Asigurări de Sănătate Vaslui două întrebări:
- Cum este posibil, deși este prevăzut în legislație, să se încalce termenul de elaborare a obiecțiunilor privind cele consemnate în Procesul Verbal de Constatare și să se emită Raportul de Control cu o zi înaintea expirării acestui termen astfel, încălcându-ni-se flagrand și nepermis dreptul la aparare???
- Cum este posibil ca rezultatul Raportului de Control să apară în media în data de 14.06.2024, iar Spitalului Municipal “Dimitrie Castroian” Huși să îi fie adus la cunoștință abia în data de 18.06.2024???
Totodată, considerăm că acest control, ca multe altele de altfel, a fost unul tendențios, abuziv, având de fapt o altă „temă” decât cea prezentată în Dispoziția de serviciu nr. 3970/04.06.2024, concretizându-se într-o etapă a unui „macel instituțional” la care unitatea noastră este supusă discreționar în ultimii ani, drept pentru care ne rezervăm dreptul de a ne adresa organelor abilitate.
În ceea ce privește cel de-al treilea articol intitulat: “Concursul de angajare la Biroul de Achiziții de la Spitalul Huși, modificat peste noapte, motiv de suspiciuni!”, va aducem la cunoștință ca amânarea acestuia a survenit absenței motivate a doi dintre membrii comisiei de concurs.
Conform calendarului de concurs inițial, depunerea dosarelor a fost programată în perioada 24.05-06.06.2024, 14.06.2024-proba scrisă, 20.06.2024- proba interviu.
Întrucât doi dintre membrii comisiei aveau de efectuat concediul de odihnă în locații rezervate cu plata în avans, conform programărilor stabilite la începutul anului 2024, s-a hotărât amânarea probelor pentru data de 25.06.2024- proba scrisă, respectiv 28.06.2024- proba interviu, conform HG 1336/2022.
În ceea ce privește afirmația nefondată că ocuparea unui post în Spitalul Municipal “Dimitrie Castroian” Huși ar fi condiționată de o serie de plăți informale din partea candidatilor, în înțeles comun – MITĂ, considerăm că aceasta este o speculație derizorie, încadrandu-se prozaic în registrul proverbelor românești: “Vulpea care nu ajunge la struguri, spune ca sunt acri”, sfătuind totodată pe eventualii aspiranți în a relaționa contractual cu Spitalul Municipal “Dimitrie Castroian” Huși, să se pregătească cu seriozitate, teoretic și practic conform tematicilor concursurilor organizate în cadrul unității noastre, evitând găsirea unor soluții alternative.
Conducerea Spitalului Municipal “Dimitrie Castroian” Huși respinge ferm asemenea practici și, deși viața ne-a învățat ca cele mai “eficiente” concursuri sunt cele de împrejurări, va asigurăm că în cadrul unității noastre împrejurările și le va crea însuși candidatul, exclusiv prin studiu temeinic și profesionalism.
Totodată ne afirmăm întreaga disponibilitate de a colabora cu organele competente în sensul identificării și sancționării unor asemenea practici.
Remarcând indubitabil apetitul pe care îl manifestați în ceea ce privește activitatea desfășurata în Spitalul Municipal “Dimitrie Castroian” Huși și din dorința de a clarifica în detaliu orice controversă ce privește unitatea noastră, vă invităm să participați alături de colegii dumneavoastră din media județeană în data de 25.06.2024, ora 12.00, la o Conferință de Presă ce se va desfășura în biroul managerului, prilej cu care vi se pot pune la dispoziție documente justificative aferente susținerilor de mai sus.
Cu stimă,
MANAGER,
POPA BOGDAN-VASILE