GĂSELNIȚĂ… Deși Guvernul Ciolacu a prorogat reorganizarea instituțiilor bugetare până după alegerile locale de anul viitor, conducerea Spitalului Județean de Urgență Vaslui și-a făcut temele din timp, iar în ședința de săptămâna trecută a venit în plenul Consiliului Județean cu noua organigramă, una mai “subțire” cu 36 de posturi. Tot în noua organigramă este prevăzută și înființarea Compartimentului GDPR, în cadrul căruia va lucra o singură persoană, care va avea ca atribuții de serviciu manevrarea datelor cu caracter personal. Managerul Ana Rinder și-a motivat dorința de a înființa acest compartiment vorbindu-le consilierilor despre numărul mare de pacienți care în fiecare an trec pragul spitalului. Pe lângă înființarea acestui compartiment, un alt subiect care a generat discuții aprinse a fost cel al cumulului de funcții, printre beneficiari urmând a fi doi membri ai Comitetului Director. Este vorba despre directorul economic al unității sanitare, Neculai Sorescu, care a fost propus cu o jumătate de normă la Serviciul Resurse Umane și directoare de îngrijiri medicale, Nadia Ungureanu, care de asemenea a fost propusă cu jumătate de normă pentru Unitatea de Transfuzii Sanguine. “Haideți că ne prostim aici unii pe alții, în sensul că niciodată nu va sta directorul economic de la ora 8 dimineața la ora 8 seara să facă opt ore munca de contabilitate, iar alte patru ore să facă munca de la Resurse Umane. Dumnealui are funcție de manager pe parte economică, apoi se duce să fie subordonatul managerului de la Resurse Umane? E o mare găselniță, o mare bătaie de joc la adresa banului public. Nu cred că este moral și normal ca membrii Comitetului Director să-și mai ia încă o jumătate de normă” a atras atenția liberalul Liviu Iacob.
Spitalul Județean de Urgență Vaslui urmează să aibă un responsabil cu prelucrarea datelor cu caracter personal, care va fi remunerat strict pentru această activitate. Până în luna noiembrie a acestui an, unitatea sanitară a mai avut o persoană desemnată să manevreze aceste date, însă cum această activitate nu a fost răsplătită, aceasta și-a dat demisia. Chiar dacă este extrem de util, Compartimentului GDPR nu a fost văzut cu ochi buni de toți consilierii prezenți la ședință.
Consilierul Liviu Iacob a atras atenția că spitale mult mai mari decât cel de la Vaslui nu plătesc angajați doar pentru această activitate, deși volumul de muncă este mult mai mare. Acesta a dat și două exemple, Spitalul Clinic Municipal de Urgență Timișoara și Spitalul de Urgență “Sf. Spiridon” din Iași. “În noua organigramă este trecută și înființarea unui compartiment de protecție a datelor, cu o persoană care va fi luată de la Achiziții. M-am uitat pe organigrama Spitalului Municipal de Urgență Timișoara și n-am văzut acest compartiment GDPR. De asemenea, m-am uitat la Spitalul Clinic Județean de Urgență “Sf. Spiridon” Iași, care e o unitate cu peste 1000 de paturi și nu are compartiment GDPR. În normele de aplicare a legii privind protecția datelor se specifică faptul că se desemnează o persoană din orice alt compartiment, care poate primi atribuțiile respective. Dacă cele două spitale, care sunt mult mai mari decât cel de la Vaslui, nu au un astfel de compartiment, nu știu pentru cine s-a făcut acest post. Vorbim de un post ocupat de o persoană cu atribuții unice, care nu va putea fi desființat”, a declarat Iacob. Mangerul unității spitalicești din Vaslui, Ana Rinder, i-a răspuns acestuia, spunându-i că personalul TESA este deja suprasolicitat și că nimeni nu vrea să facă această muncă fără a fi remunerat pe măsură. “Noi avem 1226 de angajați și toți aceștia au date personale. Mai mult decât atât, avem aproximativ 35.000 de pacienți cu spitalizare continuă pe an, avem spitalizări de zi, avem aproximativ 75.000 de pacienți care vin în Ambulatoriul Spitalului Județean în fiecare an. Probabil suntem printre cele mai mari instituții care manevrează date cu caracter personal și nu mă refer aici doar la CNP-uri sau adrese, ci și la diagnostice, care reprezintă informații sensibile la nivelul instituției noastre. Până la data de 1 noiembrie am avut o persoană dintr-un alt compartiment care a îndeplinit această funcție, de persoană desemnată cu protecția datelor personale. Fiind o funcție neremunerată, ea reprezintă doar o sarcină de serviciu, motiv pentru care persoana respectivă și-a dat demisia și nimeni din personalul TESA, care și așa este suprasolicitat și supraîncărcat, nu dorește să preia această funcție care nu este deloc ușoară. De aceea ne-am gândit să înființăm acest Compartiment, care este cu un singur post, post de referent gradul II, adică cu un salariu de aproximativ 4000 de lei. Am înființat acest compartiment în perspectiva ori a angajării ori a delegării unei persoane care să se ocupe de informațiile cu caracter personal. Eu sunt convinsă că nimeni dintre noi nu dorește ca informații sensibile, legate de propria persoană, să ajungă, din greșeală, într-un mediu unde ar putea fi speculate”.
“Nu este nici normal, nici moral”
În proiectul de hotărâre supus dezbaterii a fost adăugată și o notificare prin care se aducea la cunoștință că începând cu data de 1 ianuarie 2024, atât directorul economic al spitalului, Neculai Sorescu, cât și directoarea de îngrijiri medicale, Nadia Ungureanu, ar urma să mai primească o jumătate de normă ca urmare a activităților desfășurate la Serviciul Resurse Umane, respectiv Unitatea de Transfuzii Sanguine. Liberalii, prin vocea aceluiași Liviu Iacob, au tras atenția că acest lucru nu este posibil pentru că asta ar însemna ca cei doi să lucreze 12 ore pe zi. “În ultimul document depus în anexele proiectului de hotărâre am găsit o notificare prin care urmează să se acorde o jumătate de normă domnului economist Sorescu Neculai în cadrul Serviciului RUONS, începând cu data de 1 ianuarie 2024. Am căutat să văd cine este acest domn Sorescu și am constatat că este directorul economic al spitalului. Firește, mi-am pus întrebarea, cum se poate ca directorul economic să aibă o normă întreagă acolo unde este șef, și o altă jumătate de normă, acolo unde ar trebui să fie subordonatul șefului Serviciului RUONS. Vă mai întreb dacă acest domn Sorescu ar urma să muncească 12 ore pe zi la spital, opt ore ca director economic, după care mai face alte patru ore la Serviciul RUONS? Asta ar însemna ca el să vină dimineața, la ora 8, la muncă și să plece seara, la ora 20.00”.
Managerul Ana Rinder a încercat să explice situația, afirmând că Serviciul Resurse Umane se confruntă cu o criză de personal după ce două angajate au intrat în concediu de creștere copil. “În cadrul Serviciului de Resurse Umane, în decursul anului 2023, au intrat în concediu de creștere copil două persoane, ambele economiste. Noi nu putem angaja pe posturile vacante din 2023 pe nimeni. În cadrul acelui Serviciu de Resurse Umane mai avem atât de puțini oameni la cei 1226 de salariați încât nu mai am cum să le dau sarcini suplimentare de serviciu care privesc și influențele salariale, constituirea bugetelor pentru Ministerul Sănătății în ceea ce privește personalul și alte lucruri legate de partea economică. Acesta este și motivul pentru care ne-am gândit ca de la 1 ianuarie, domnul Sorescu, care și așa se ocupă de asta, să aibă o jumătate de normă. Dacă între timp vom reuși să angajăm pe perioadă determinată sau se va întoarce cineva la serviciu mai devreme, se va renunța la acest cumul”, a afirmat Rinder. Nu foarte mulțumit de explicațiile primite, Liviu Iacob a dat și exemplul directoarei de îngrijiri medicale, care ar urma că coordoneze Unitatea Transfuzii Sanguine. “Pe dumneavoastră vreți să vă creadă cineva, că acest domn va munci jumătate de normă în subordinea directorului de la Resurse Umane? Pe cuvântul dumneavoastră de onoare? Trecem mai departe și tot în acest document am văzut că se acordă o altă jumătate de normă unui alt șef din cadrul spitalului. Este vorba de doamna Nadia Ungureanu, din cadrul Compartimentului Unitate Transfuzii Sanguine, cu responsabilitate privind calitatea, începând cu 1 ianuarie 2024. Am căutat să văd cine este doamna Ungureanu și am găsit pe site-ul instituției, la componența Comitetului Director, dumneaei fiind directorul de îngrijiri medicale. Cu alte cuvinte, unui alt director îi stabilim o jumătate de normă, privind calitatea la Unitatea de Transfuzii Sanguine. M-am uitat pe atribuțiile celor doi, și ale directorului economic și ale directorului de îngrijiri medicale, și am găsit la ambii vreo două pagini de atribuții, adică foarte multe și m-am gândit că sunt foarte ocupați. Prin urmare, și în cazul doamnei Ungureanu mi-am pus întrebarea când va face celelalte patru ore? În timpul celor opt ore, când lucrează cu normă întreagă, sau după cele opt ore?”, a întrebat-o liberalul pe șefa spitalului. Ana Rinder a găsit și aici o explicație, care, de asemenea, a implicat un concediu, de data asta prenatal. “În ceea ce privește Unitatea de Transfuzii Sanguine, ea este o parte componenta a statului de funcții a unității noastre și se ocupă cu tot ceea ce înseamnă transfuziile de sânge. Până la data de 1 ianuarie, ea a avut un coordonator, un medic de terapie intensivă, care a intrat în concediu prenatal. Oricum doamna Ungureanu se ocupa de tot ceea ce înseamnă rapoarte de hemovigilență și controale, fiind vorba despre o activitate foarte laborioasă care necesită foarte multe documente. Fiecare incident transfuzional, fiecare operațiune din această unitate este discutată în cadrul unor comitete, se elaborează proceduri, se fac raportări la Institutul Național de la București care este forul central în această activitate și pentru că nu are cine să preia această funcție, tot de la 1 ianuarie, ne-am gândit ca doamna Ungureanu, care este și specializată în acest domeniu, să preia activitatea de coordonare și control al calității pe Unitatea de Transfuzii Sanguine”, a afirmat managera SJU Vaslui. Iacob nu s-a lăsat convins nici după a doua serie de explicații, atrăgând atenția că acest cumul de funcții pentru cei doi directori reprezintă o bătaie de joc la adresa banului public. “În aceeași notă expusă de doamna manager Rinder, aș vrea să o întreb pe doamna secretară (n.r. a județului Vaslui) dacă poate să ia jumătate de normă la Compartimentul Juridic. Haideți că ne prostim aici unii pe alții, în sensul că niciodată nu va sta directorul economic de la ora 8 dimineața la ora 8 seara să facă opt ore munca de contabilitate, iar alte patru ore să facă munca de la Resurse Umane. Dumnealui are funcție de manager pe parte economică, apoi se duce să fie subordonatul managerului de la Resurse Umane? E o mare găselniță, o mare bătaie de joc la adresa banului public. Nu cred că este moral și normal ca membrii Comitetului Director să-și mai ia încă o jumătate de normă. Dumneavoastră faceți cu credeți de cuviința, dar, după părerea mea, banul public se cheltuie aiurea și aici. Părerea mea este că această jumătate de normă niciodată nu va fi onorată prin activități de către cel desemnat, ci acele persoane, cel mai probabil, vor lua niște bani în plus, ceea ce nu este normal, iar pe mine, în calitate de consilier județean care votez bugetul unității medicale, mă interesează aceste aspecte” a mai spus Liviu Iacob.
La finalul discuțiilor, după ce s-a consultat cu aparatul de specialitate din cadrul CJ, președintele Ciprian Trifan i-a oferit următorul răspuns liberalului. “Domnule consilier județean, organigrama trebuie votată și vom avea în vedere ca acea jumătate de normă să nu existe pentru că acel post nu va putea fi scos din organigramă, doar vom scoate acea jumătate de normă a directorului economic. Organigrama rămâne așa cum este deoarece acel post este temporar liber ca urmare a faptului că cineva a intrat în concediu prenatal. În ceea ce privește compartimentul GDPR, nu sunt de acord cu dumeavoastră pentru că și noi, la Consiliul Județean, suntem obligați să avem un astfel de compartiment. Când voi veni în fața dumneavoastră cu noua organigramă, vom avea și noi Compartiment GDPR, în conformitate cu legislația în vigoare”.
Cine a primit spaga dați nume si prenume
Se debaraseaza de neamurile lui mitica si le aduce pe ale ei!! Bravo ana!! Mareste suma ca tic tav tic tac..
De asta mori cu zile in spiral escroaca se ocupa numai de spagi , nu de actul medical! La upu te tine mai mai sa mori acolo! Rusine manevro!!
E o rusine panarama asta! Huuuoooo jigodie!! Esti pe drojdie cu cimpeanu? Ti ai adus neamurile la stipal? La casa de nebuni cu vou! Demisia!!!
E protejata lui mitica buzatu. Te rog fai un loc linga tine mitica sa vina ana!!
Panourile de pe acoperis nu au functionat niciodata! Manevra?? Ziii…aloo se audeee….
Cer de pestevtot, vor numai bani!
Cimpeanu si raclaru sunt asociati!
Aaa ei de fapt au luat banij si iau impartit cu rindar
Oana a dat ..muulltt muulltt a cerur cimpeanu, ca trebuia sa dea la 2 asa spunea!
2500 pentru o infirmiera!!
Asa plateste aranjamentele cu contracte part time, si sunt muullttee!!!
Cimpeanu le a iventat a fost expert la itm, parca?
A facit evaluarea la spital pe 1 miliard raclaru! Cimpeanu …e bine?
Cuummm???
Escrocilor
Pentru asistente 5000 $
Deputatul șaormist, Ana manevră, Maradona, Vali monstră, directoarea incompetentă….ai de plm
De la prelucrarea datelor la manevrarea datelor :))) Gura pacatosului adevarul graieste! Manevrarea datelor :))) cu caracter personal sr va face de la 1 ianuarie de cine credeti? De femeia lui Campeanu care acum lucreaza la biroul managementul calitatii. Campeanu Cristian lucreaza la biroul personal tot din spitsl. Sotii Campeanu sunt nasii copilului lui Ana Manevră Rimder :)) Cristian Campeanu dupa ce a aduso pe femeiesa la spital si o pune acum pe post dedicat a mai adus doua exemplare care acum lucreaza la biroul audit. Lista e mai mare, asteptam si alte pareri. Cei care ati dat spaga ca sa va angajati la spital scrieti aici pentru recuperarea banilor, nu veti pati nimic.
Raclaru e pe bani adusa?
Vindea butelii
Cimpeanu a aduso a fost coleg cu barbatsu, escrocu!
Ana bani din spagi ceva??
Excroava sifoneaza banii publici, fara pic de rusine!! Afara nenorocito , la munca sa vezi cum se fac banii
10 la suta din lucrari, ana stii tu cu cine,nu????
Ii luai tu pe toti sau ii faceai parandarat juma!???