spot_img
spot_img
0.4 C
Vaslui
26-nov.-2024
spot_img
spot_img

Probleme economice la Transurb: societatea are o pierdere de 315 mii, nu mai poate acorda tichete de masã si se aflã în pragul insolventei!

- Advertisement -

PROBLEME… Angajatii de la Transurb rãmân, în continuare, fãrã tichete de masã. Situatia va continua cel putin pânã când Ministerul Dezvoltãrii va da un rãspuns la Memorandumul înaintat de Consiliul Local pentru exceptarea societãtii de la prevederile Legii 296/2023, privind unele mãsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitãtii financiare a României. Gicã Avram, presedintele Consiliului de Administratie de la Transurb, a spus ieri, în sedintã de Consiliu Local, cã nu îsi pune mari sperante în aprobarea memorandumului si a fãcut un anunt: societatea se confruntã cu o situatie economicã dificilã. „Activul net al societãtii a scãzut la mai putin de jumãtate din capitalul social, fapt ce ne obligã sã luãm mãsuri. Practic activul net era la 10% din capitalul social la 31 decembrie 2022, ceea ce înseamnã cã suntem în pragul insolventei. Am informat CL, AGA, trebuie sã luãm mãsuri pentru iesirea din aceastã situatie. Asta spune Legea nr. 31”, a precizat Gicã Avram. Directorul economic al Primãriei Vaslui, Eugen Bot, a explicat cã „reconstituirea activului net la nivelul capitalului social nu rezolvã problema, pentru cã activul net trebuie sã reprezinte 50% din capitalul social. Capitalul social la Transurb este de 122.000 lei, limita minimã este 90.000 lei, pe cale de consecintã, aceastã problemã va trebui rezolvatã, dar dupã închiderea exercitiului financiar pe anul 2023”.

Potrivit Legii nr. 296, societãtile care au înregistrat pierderi contabile din anii precedenti si nerecuperate si/sau înregistreazã pierderi contabile în anul curent nu mai pot acorda angajatilor tichete de masã, premii, prime, bonusuri si alte drepturi de naturã salarialã similare. Presedintele Consiliului de Administrate de la Transurb, Gicã Avram, a venit ieri în sedinta de Consiliu Local pentru a explica situatia economicã dificilã cu care se confruntã societatea: „Anul trecut am încheiat anul cu o pierdere de 315.000 lei, iar anul acesta îl vom încheia cu un profit de 180.000-200.000 lei. Vom acoperi o parte din pierdere, dar nu toatã. Din cauza faptului cã avem aceastã pierdere, nu mai putem da, potrivit Legii nr 296, tichete de masã salariatilor. Pentru ei reprezenta un venit salarial important, pentru cã multi nu au salarii atât de mari. Am fãcut un memorandum, asteptãm, dar nu avem mari sperante în legãturã cu el. Solutia cea mai rapidã ar fi acoperirea pierderii, dacã am putea cât mai repede, nu ar mai nevoie decât de vreo 150.000, pânã în 200.000 lei. Nu stiu, poate ne dã domnul Bot o veste bunã, dacã existã vreo sperantã. Cu cât acoperim mai repede pierderea, cu atât putem sã începem sã acordãm din nou tichetele de masã. Am vorbit cu angajatii, liderii de sindicat, au înteles cã facem demersuri, ca sã putem da în continuare tichetele. Nu stiu cât o sã ne mai înteleagã si cât o sã ne mai astepte, de aceea trebuie sã ne grãbim sã gãsim cât mai repede o solutie”, a spus Gicã Avram.

Primarul Pavãl: „domnilor consilieri, acolo sunt neclare organele de conducere colectivã”

Primarul municipiului Vaslui, Vasile Pavãl, a explicat de unde provine pierderea înregistratã de societate: „haideti sã lãmurim câteva chestiuni. Sigur cã trebuie sã acoperim pierderea. La ora actualã, nu am niciun raport financiar asupra activitãtii de la Transurb, care sã-mi spunã care este situatia. De unde provine acea pierdere? Vreau sã explicati domnilor consilieri, si au am sã fac acelasi lucru: acea pierdere parvine din douã zone – o zonã a hotãrârilor judecãtoresti pe munca suplimentarã efectuatã de salariati si neplãtitã la timpul respectiv, cu referire la anii din urmã, si a doua zonã – cea cu privire la hotãrâri judecãtoresti de repunere în functie a oamenilor care au fost dati afarã. Atentie la acest lucru! Vã rog, îmi doresc ca cel care realizeazã aceastã analizã sã vinã cu cadrul legal, când autoritatea publicã localã poate sã acopere aceastã pierdere. Decizia este foarte dificilã si nu pot sã o iau pânã când nu am convingerea cã pot sã vin în fata dumneavoastrã cu un proiect în deplinã legalitate. Domnilor consilieri, acolo sunt neclare organele de conducere colectivã. Adunarea Generalã nu este completã, avem un singur reprezentant, desi statutul prevede doi reprezentanti. Nu au trecut proiectele de hotãrâre privind completarea componentei AGA. Si Consiliul de Administrare are câteva probleme: nu i-au fost aprobati indicatorii economici, nu s-a dus la negociere, vã rog, trebuie sã facem împreunã demersurile sã se intre în legalitate. Eu am transmis acest lucru colegilor mei, poate în luna ianuarie intrãm în legalitate si Transurb va avea statut corespunzãtor al CA si AGA”, a spus primarul municipiului Vaslui.

Directorul economic al primãriei: „nu trebuie sã fim atât de pesimisti, Memorandumul poate primi aviz favorabil”

Directorul economic al Primãriei Vaslui l-a îndemnat pe Gicã Avram sã fie încrezãtor ca Memorandumul va fi aprobat, asa cum s-a mai întâmplat si în alte cazuri (nr. angajatii CFR si Metrorex au fost exceptati de la prevederile Legii. nr. 296). „Suma de 315.000 lei reprezintã pierderea la data de 31.12.2022, certificate prin situatii financiare anuale dupã depunerea bilantului. Aceastã sumã, într-adevãr, are douã componente: hotãrâri judecãtoresti atât pe ore suplimentare, cât si pe drepturi câstigate de persoanele cãrora li s-a încetat raportul de muncã. Asa cum prevede legislatia în vigoare, Transurbul functioneazã pe principiul compensãrii, în sensul cã la finalele anului i se asigurã acel profit rezonabil conform hotãrârii de Consiliu Local. Aceastã conditie nu a mai putut fi îndeplinitã la nivelul anului 2022 tocmai din cauza acestor hotãrâri judecãtoresti. Ideea este cã reconstituirea activului net la nivelul capitalului social nu rezolva problema, pentru cã activul net trebuie sã reprezinte 50% din capitalul social. Capitalul social la Transurb este de 122.000 lei, limita minimã este 90.000 lei, pe cale de consecintã, aceastã problemã va trebui rezolvatã, dar dupã închiderea exercitiului financiar pe anul 2023. Trebuie sã avem o situatie economicã consolidatã la data de 31.12. 2023, e posibil, asa cum s-a discutat, ca aceste sume sã fie mult diminuate, nu stim la acest moment, analiza o vom face în luna ianuarie-februarie, pe bazã de raport de audit, de analizã a acelei componente de pierdere, în momentul de fatã suntem încã în discutarea acestei probleme pentru a identifica o solutie. Sigur cã problema cu tichetele de masã este generatã de Legea 296, nu are legãturã cu aceastã reconstituire a activului net. În conditiile în care nu ar fi apãrut prevederile Legii 296, drepturile personalului puteau fi acordate. Memorandumul poate primi aviz favorabil, nu trebuie sã fim atât de pesimisti, pentru cã s-au mai aprobat din ce am înteles. Problema se rezolvã în ceea ce priveste salariatii. Problema rãmâne în ceea ce priveste constituirea activului net, chiar dacã nu va mai fi conditionatã de prevederile Legii nr. 296 pentru a intra în legalitate cu Legea nr. 31, dar asta vom vedea dupã închiderea exercitiului financiar de la 31 decembrie 2023”, a explicat Eugen Bot, directo

- Advertisement -
spot_imgspot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

2 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.