spot_img
spot_img
7 C
Vaslui
28-nov.-2024
spot_img
spot_img

Soferii începãtori, interzis la masinile cu motoare puternice

- Advertisement -

MÃSURI…Conducãtorii auto care n-au împlinit încã vârsta de 21 de ani, precum si cei care au o experientã de conducere mai micã de un an nu vor mai avea voie sã urce la volanul unor masini care depãsesc 100 CP, deoarece pot fi scãpate usor de sub control, potrivit unui proiect de lege care modificã actualul Cod Rutier si schimbã radical regulile inclusiv pentru obtinerea permisului de sofer si pentru pietoni.

Soferii începãtori nu vor mai putea conduce masini cu mai mult de 100 cai putere. Mai exact, soferii care n-au împlinit încã vârsta de 21 de ani nu au voie sã conducã astfel de masini. Nu au voie nici cei care au o experientã de conducere mai micã de un an. Motivul acestei modificãri din Codul Rutier: deoarece pot fi scãpate usor de sub control, potrivit unui proiect de lege care modificã actualul Cod Rutier si schimbã radical regulile inclusiv pentru obtinerea permisului de sofer si pentru pietoni. Propunerea legislativã pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgentã a Guvernului nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice (Codul Rutier), pusã, în aceastã sãptãmânã, în dezbatere la Senat, este semnatã de 20 de deputati si senatori UDMR si are ca scop reducerea numãrului de accidente auto.

Se înãspresc regulile pentru soferi

Initiatorii proiectului de lege spun: „Odatã cu aglomerarea traficului, se simte nevoia stabilirii de reguli noi. Dar si de consolidare a unor relatii civilizate între reprezentantii politiei rutiere si participantii la trafic”. Comisia Europeanã considerã cã „soferii începãtori sunt, în general, mai putin atenti la risc. Statistic, sunt implicati în accidente de circulatie devenind chiar victime ale accidentelor mortale”. Potrivit noilor modificãri din Codul rutier, permisul auto va fi si mai scump, si mai greu de obtinut. Parlamentarii UDMR propun înãsprirea obtinerii permisului de conducere. Dar si exigentele din timpul examinãrii. Se propune cresterea numãrului obligatoriu de ore de pregãtire. De la minimum 30 de ore, câte se fac în prezent, la cel putin 45. „Numãrul minim de ore de pregãtire teoreticã este de 25 (fatã de 24, în prezent), iar cel de pregãtire practicã este de 45”, potrivit documentului. Dacã legea va fi adoptatã, cele 15 ore suplimentare vor duce automat si la scumpirea scolii de soferi.

- Advertisement -
spot_imgspot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

2 COMENTARII

  1. Eu nu inteleg ce cauta instructori amatori, adica cu cat B ca nu ai ce sa inveti mare lucru de la ei ,si atunci la ce rezultate sa te astepti ,pe ei nui intereseaza nimic doar banuti .

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.