ÎN AVANTAJ… Operatorul de transport Vertrantis a fost favorizat de Consiliul Judetean Vaslui. Nu intentionat, ci dintr-o „gresealã nevinovatã”. Mai exact, Vetrantis nu avea 23 de locuri pentru a câstiga un traseu, ci doar 22, însã membrii comisiei au pus la socotealã si locul soferului, iar astfel oferta firmei a devenit din neconformã în conformã. „Datoritã numãrului mare de oferte si un volum destul de mare de documente, undeva la o sutã de mii de pagini, este posibil sã se fi strecurat si erori. La lotul 89, toate ofertele au fost inacceptabile si neconforme, deci nu s-a putut desemna un alt ofertant de pe un alt lot”, a explicat ieri Vlad Sacaliuc, presedintele Comisiei de Evaluare a ofertelor privind licitatiile pentru traseele de transport. „Eroarea” a fost semnalatã luni de zile de consilierul liberal Liviu Iacob, însã de fiecare datã Dumitru Buzatu si subalternii sãi au spus cã licitatiile au fost fãcute ca la carte. A fost nevoie ca presedintele CJ sã ajungã dupã gratii, ca angajatii institutiei sã recunoascã cã, în timpul procedurii de acordare a licentelor de transport, s-au fãcut erori. Nimeni nu stie cine va plãti pentru ele, însã vicepresedintele cu atributii de presedinte, Ciprian Trifan, a dat asigurãri cã „vom analiza si, conform Codului Muncii, vom actiona în consecintã”.
Subiectul licitatiilor privind transportul public de persoane continuã sã genereze dezbateri aprinse în cadrul Consiliului Judetean Vaslui. În sedinta de ieri, alesii judeteni au avut de atribuit patru licente de traseu, însã discutiile au luat o cu totul altã turnurã dupã ce liberalul Liviu Iacob a subliniat încã o dat cã operatorul de transport Vertrantis din Bârlad a fost „excesiv” de favorizat, cîstigând trasee desi nu îndeplinea conditiile elementare, precum asigurarea capacitãtii de transport trasatã în caietul de sarcini: „De ce a fost favorizat transportatorul Vertrantis, care în toate ofertele a avut un calcul eronat, ba mai mult, mijlocul de transport, mã refer cel putin la acel traseu Bârlad-Tutova-Pochidia, desi caietul de sarcini spune cã sunt de minimum 23 de locuri, transportatorul a venit cu 22 de locuri. Au fost acceptate de cãtre comisie.. atât ca ofertã conformã, cât si dupã perioada de mobilizare. Rãspunsul care mi s-a dat a fost <pãi, voi sunteti prosti, nu stiti sã vã uitati pe hârtii, numãrul de locuri este de 23 cu tot cu sofer>. Ni s-a zis cã numãrul de locuri a fost luat din certificatul de înmatriculare si din cartea tehnicã, unde scrie într-adevãr numãrul de locuri, inclusiv cel al conducãtorului auto.. Or în caietul de sarcini pe care l-am primit spune foarte clar: capacitatea de transport este formatã din numãrul de locuri pentru cãlãtori, nu si din cel al soferului, care nu plãteste bilet. Întrebarea mea este: de ce comisia care a analizat ofertele nu a fãcut evaluarea propunerilor financiare, asa cum s-a fãcut la ultima evaluare din luna august, respectiv corelarea propunerilor tehnice prezentate, identificarea si remedierea erorilor aritmetice si corectarea acestora în conditiile admise de lege. De ce nu s-au fãcut aceste verificãri si au ajuns ofertanti cu oferte neconforme cu caietul de sarcini sã câstige licitatii, iar acum sã ajungem cu trasee neocupate”, a spus consilierul Liviu Iacob.
Consilierul Liviu Iacob: „Noi, la momentul acesta, aprobãm aceste golãnii”
Vlad Sacaliuc, functionar public în cadrul Consiliului Judetean si presedintele Comisiei de Evaluare a licitatiei de transporturi: „a fost o licititatie cu 108 loturi si 147 de oferte. Datoritã numãrului mare de oferte si un volum destul de mare de documente, undeva la o sutã de mii de pagini, este posibil sã se fi strecurat si erori. La lotul 89, toate ofertele au fost inacceptabile si neconforme, deci nu s-a putut desemna un alt ofertant de pe un alt lot. La lotul cu traseul pe Pochidia, este posibil sã se fi strecurat neintentionat o eroare”, a spus Vlad Sacaliuc. Rãspunsul nu l-a multumit pe consilierul liberal, care a insistat: „la lotul 89, comisia de rezolvare a contestatiilor v-a solicitat sã revizuiti doar oferta operatorului Vertrantis. Dumneavoastrã, dintr-o vigilentã mai mare, ati verificat si cealaltã ofertã si ati declarat-o neconformã, cu toate cã ea era declaratã conformã. Întrebarea mea este: de ce nu ati fost vigilenti cum ati fost aici si pe traseul cu Bârlad-Pochidia?”, a întrebat Iacob. „Datoritã numãrului mare de oferte”, a rãspuns Sacaliuc, adãugând, apoi, cã a fost „o eroare neintentionatã”. Liberalul a continuat sã facã acuzatii grave comisiei: „Eu am mai întrebat dacã s-a luat ceva atunci sau nu s-a luat. Pun din nou întrebarea aceasta si dumneavoastrã, care zâmbiti pe sub mustatã, faceti un calcul, ca sã vedeti cam cât ar reveni fiecãruia dintre consilierii de aici, dacã s-ar fi împãrtit 1,25 milioane (n.r. referire la spaga primitã de Dumitru Buzatu) la 35 de consilieri, ca sã nu spun la 15-16, veti vedea cã iese o sumã foarte mare. Am aprobat un caiet de sarcini, iar dumneavoastrã trebuia sã îl respectati, pentru cã este sarcina dumneavoastrã de serviciu, trebuia sã verificati, sã fiti vigilenti. Noi, la momentul acesta, aprobãm aceste golãnii. Întrebarea mea este: nu v-ati îndeplinit sarcinile de serviciu cum trebuie, a fost intentionat sau neintentionat?”, a întrebat consilierul Iacob. „Am spus de prima datã, a fost neintentionat”, a rãspuns Vlad Sacaliuc. „Consiliul Judetean ia vreo mãsurã ca asemenea erori sã nu se mai întâmple pe viitor? Licitatiile pe transport sunt foarte importante, sunt pe zece ani. Ce mãsuri poate sã ia Consiliul Judetean astfel încât asemenea erori sã nu se mai întâmple ? Pentru cã nu poate un functionar public, care si-a luat un salariu frumos, sã vinã în fata Consiliului Judetean si sã spunã cã a fost o eroare, pentru cã au fost foarte multe documente”, l-a întrebat Iacob pe vicepresedintele cu atributii de presedinte. „Vom analiza si, conform Codului Muncii, vom actiona în consecintã. Trebuie sã analizãm si nu analizez numai eu. Existã un cadru… Vom fi mai atenti”, a rãspuns vicepresedintele Ciprian Trifan.
Locuitorii comunei Botesti au rãmas fãrã mijloc de transport cãtre Husi
În cadrul sedintei de ieri, consilierii judeteni au aprobat lista operatorilor de transport declarati câstigãtori pentru patru trasee: SC Morandi Logistic SRL pentru Vaslui – Deleni de Jos, SC Gegi SRL pentru Bârlad – Zorleni, Zorleni-Bârlad si Bârlad-Popeni. De asemenea, tot în sedinta de ieri, consilierul Stefan Gheorghe a semnalat cã e nevoie sã se intervinã în cazul comunelor în care nu s-a desemnat niciun operator de transport: „Vreau sã aduc în atentia dumneavoastrã si problema reluãrii transportului de persoane pe ruta Botesti-Husi. Precizez faptul cã din luna a saptea (n.r. iulie), locuitorii comunei Botesti nu mai beneficiazã de niciun mijloc de transport în comun pe ruta mentionatã. Având în vedere cerintele mari de transport persoane pentru elevi si cei care lucreazã la Husi, în plus comuna este arondatã Trezoreriei Husi, Evidentei Populatiei, vã rog, dacã se poate, sã faceti un efort pentru rezolvarea cât mai urgentã a acestei probleme”. „Este în atentia mea acest traseu, am avut niste discutii, sã scoatem, din nou, la licitatie este o chestiune pe care noi o elaborãm în speranta cã vom avea acolo transport asa cum trebuie. Ne pare rãu cã cel care a câstigat traseul s-a retras”, a explicat vicepresedintele cu atributii de presedinte, Ciprian Trifan.
La ce parc are Morandi – sunteți culmea … dacă nici ăștia nu luau trasee … cine dracu sa mai ia ?! La Barlad … ne am dori transport , noroc ca mai au trasee spre galati și mai vedem și noi ce însemna transport !
Pe cine puneti voi sa explice: omul e un lingau pupincurist.
Nimeni nu zice de firmele „prietene” cu PSD!! Nimeni nu spune nimic despre ascensiunea fulminanta a Morandi!! Exemplu: la ultima licitație, nu se spune cum de a licitat diferit pe același traseu, adică mai puțin unde avea concurenta și mai mult unde nu avea! Plebea n-are voie să înțeleagă cum și cine are „butoanele”, cum se întâmplă și la alegeri, unde ei știu dinainte cine câștigă!! DNA și restul autorităților competente(adică tot ei), somn ușor!
Ii spune concurenta. Unde stii ca esti singur, ceri mai multi bani. Unde ai concurenta, lucrezi pe mai putini.
In rest ar trebui sa dovedesti unele lucruri…
Sa inteleg ca daca operatorul de transport parcurge un traseu de 70 km dus si cere suma de 25 lei/bilet , la intoarcere, pe acelasi traseu cu acelasi numar de km, cere 5 lei/ bilet, e ok? Acelasi numar de km la dus costa 25 lei, iar la intors costa doar 5 lei? Explica-mi , te rog, cum vine asta! Poate ca nu intelegem noi prea bine cum stau lucrurile. Clientii acelui operator nu vor avea niciun fel de problema ca la dus sa plateasca 25 lei, iar la intors sa plateasca doar 5 lei, fiind vorba despre acelasi numar de km si acelasi operator de transport?
Asa este! Ai perfecta dreptate!
rma Morandi a castigat Vaslui Barlad si Barlad Vaslui cu capacitati diferite . Pretul se formeaza cu ajutorul media capacitatilor *70% grad de incarcare. Din cauza incompententei s-a ajuns la starea de fapt ca in loc sa avem grupe de trasee si preturi unitare si toate traseele deservite , am ajuns cu zone fara transport si concurenta foarte mare pe alte trasee. Aici firma a facut o medie intre cele 2 trasee pentru ca este ilegal sa practici tarif diferit pentru sensuri comune de ciruclatie ( asta a fost dovada clara ca la CJ s-a lucrat degeaba) , iar astazi avet pret de bilet Vaslui Barlad SI Barlad Vaslui 16 lei si 28 dus intros , adica 14 lei / calatorie cee ce e ste mult sub ce a fost inainte . Ultima hotararare de CJ tocmai a acordat o pentru MORANDI , licenta care a castigat- o in instanta la CNSC , tocmai intr-o lupta cu sistemul.
Morandi a fost societatea care s-a opus schimbarii regulilor licitatiilor in timpul jocului , adica incurajarea masinilor vechi prin punctarea lor aproape similara cu cele noi . Au reclamat aceste aspecte si au cam luptat singuri impotriva tuturor . La ce parc, la ce sistem și la ce investitii s-au facut la Morandi ar fi fost nedrept sa nu fie castigatori acolo unde au licitat .
Rugaminte : – suntem atenti in tot si in toate , nu suntem perfecti – insa trebuie sa fiti mandri ca in judetul Vaslui, intr-o atmosfera potrivinca dezvoltarii- o firma de transport chiar se ridica la standarde ridicate in comparatie de orice operator din Romania . Apleati la serviciile noastre si incurajati bussinesurile romanesti care produc plus valoare.
Haoleu!