ÎNTÂRZIERE…Lunile de varã favorabile, împreunã cu o toamnã blândã ar fi trebuit sã asigure un avans al lucrãrilor destul de bun. Din pãcate, ritmul lucrãrilor este unul extrem de lent. La finele lunii septembrie, Varianta Ocolitoare Bârlad este executatã în procent de sub 70%.
Adrian Covãsnianu (fost secretat de stat în Ministerul Transporturilor si membru fondator al asociatiei civice „Moldova Vrea Autostradã”, trage un semnal de alarmã vis-a-vis de ritmul necorespunzãtor de la Varianta Ocolitoare a Bârladului. „Ritmul scãzut din perioada verii, sezon propice lucrãrilor de executie, precum si neeliberarea la timp a întregului amplasament de cãtre autoritãtile statului român (zona din dreptul Directiei de Sãnãtate Veterinarã) ne determinã sã avem suspiciuni rezonabile cã soseaua ocolitoare care elibereazã orasul Bârlad de traficul greu va fi datã în trafic la finele acestui an. Un orizont de timp mai rezonabil, date fiind actualele date ale problemei, devanseazã acest proiect spre anul 2024, lunile martie-mai fiind mai apropiate de realitate”, a precizat pentru Vremea NOUÃ, Adrian Covãsneanu.
Desi în acest an s-a accelerat cu lucrãrile, ritmul si mobilizarea de pe teren nu sunt încurajatoare pentru a fi datã în trafic la începutul sau chiar sfârsitul lunii decembrie a.c. Punctul sensibil (zona DSV de la km 5+667) a fost atacat tardiv si timpul „lucreazã” împotriva proiectului de ocolire a municipiului Bârlad. Conform celor mai recente imagini, mai sunt de executat urmãtoarele:
- a) construirea pasajului din zona DSV de+160 m
- c) rigole de executat (partea stângã km 1+630 m – 2+870 m, partea stângã si dreapta de la km 2+870m – 3+160m)
- d) amenajarea V.O. Bârlad cu intersectia DN 24 (sud), DN 24D (sens giratoriu) si DN 24 (nord)
- e) straturi finale de asfalt pe toatã lungimea variantei ocolitoare (inclusiv asfaltare pe tronsonul neasfaltat de la km 5 la km 7+690 m)
- f) iluminat stradal, parapete de sigurantã laterale, marcaje si indicatoare rutiere.
Posibilitatea terminãrii lucrãrii este primãvara anului viitor!
Cu un progres lunar de sub 5%, primãvara-vara anului 2024 este un obiectiv mai realist. Cu toate acestea, lucrãrile executate post 31.12.2023 (final decontare fonduri europene din POIM 2014-2020) vor fi decontate din Bugetul de Stat. Solutiile pentru a finaliza lucrãrile în primãvara/vara anului 2024, prezentate de dr. Adrian Covãsneanu, inginer geolog, sunt urmãtoarele:
- cresterea acceleratã a mobilizãrii în perioada imediat urmãtoare
- aprovizionarea cu materiale in-situ si flux tehnologic si logistic foarte eficient pânã la finele anului 2023 pentru a deconta cât mai multe lucrãri din POIM 2014-2020
- conditii climaterice extrem de favorabile (o toamnã cât mai lungã si blândã si o iarnã extrem de blândã)
- fazarea proiectului de pe POIM pe alte exercitii bugetare europene (posibil proiecte transfrontaliere în contextul rãzboiului din Ucraina, verificare probabilitate decontare din Programul Transport 2021-2027).
Orasul Barlaf este un oras Distrus intentionat! S-a urmarit furatul banilor!
Exact asta mananci tu aurolacule! Executantul lucrarii este Concelex si ei erau obligati sa obtina toate avizele necesare pentru groapa de imprumut nu subcontractorul! din aceasat cauza la un moment dat conducerea Concelex a si vrut sa rezilieze contractul notificand beneficiarul ca nu primeste avizele de la ANRM (mai ales ca in cauza exista si o plangere penala a ANRM referitoare la primele gropi de imprumut escavate de fostul constructor precum si o plangere la Parchetul European Anticoruptie, care vizeaza si persoane sus-puse din UAT Barlad)!
O alta pacsleala livrata barladenilor s-a spart buboiul!
Nimeni nu spune de greșeala făcută cu estimarea gropii de împrumut, nu a fost de ajuns pământul excavat fapt ce a dus la noi aprobări pentru o altă groapă de împrumut de 425000 mc, aprobarea e din luna septembrie 2023. Subcontractori erau firmele lui Farmazon dar acesta era preocupat de Buzatu.