CERERE…Demers fără precedent al ziarului Vremea Nouă, după lipsa totală de comunicare din partea Primăriei Vaslui, pentru modul cum s-au cheltuit banii publici din bugetul municipiului, peste 1 milion de lei pentru organizarea a două evenimente, Hora din Străbuni și Zilele Culturale ale Municipiului Vaslui. Menționăm că la aceste evenimente a contribuit și Consiliul Județean Vaslui cu o sumă de aceeași mărime. Am decis să publicăm lista de întrebări, fiindcă în ultima perioadă reporterii Vremea Nouă au fost puși pe lista neagră a telefonului oficial al purtătorului de cuvânt, iar primarul Vasile Pavăl este de negăsit, fiind mai mereu fie în concediu medical, fie în concediu de odihnă. La data scrierii acestui articol, primarul este în concediu de odihnă până pe 11 septembrie 2023.
Ziarul Vremea Nouă îi cere public primarului Vasile Pavăl să fie de cuvânt și să prezinte cheltuielile acțiunilor culturale din luna august 2023, în ședința Consiliului Local din 31 august 2023, așa cum a promis în conferința de presă ținută înainte de Hora din Străbuni. Cerem acest lucru fiindcă pe ordinea de zi nu este și această informare promisă. În baza legii 544, privind accesul cetățenilor la informațiile cu caracter public, îi mai transmitem o serie de întrebări pe care le facem publice, în speranța că până joi, funcționarii de la Departamentul de Comunicare să aibă timp să strângă datele. Iată cum sună solicitarea noastră pe care o s-o trimitem oficial și pe adresa Primăriei Vaslui: „Pentru o informare corectă și completă a vasluienilor și ținând cont, ca exemplu de bună practică, de legislația invocată și procedura de lucru prezentată transparent pe paginile online ale instituțiilor publice vasluiene din subordinea Consiliului Județean Vaslui (Centrul Cultural Județean Vaslui), care au fost partenere Primăriei Vaslui în derularea de manifestări publice, solicităm Biroului Activități Culturale și Sportive, desemnat prin art. 2 la HCL 103/2023 ca “responsabil cu modul de utilizare a sumelor aferente organizării de manifestări”, să ne răspundă la următoarele întrebări:
1. Cine și prin ce act administrativ a aprobat suma de 400.000 lei ca buget alocat de Primărie pentru Festivalul Hora din Străbuni?
Menționăm că Anexa 9 la HCL 12/2023, care aprobă bugetul pe anul în curs, conține sume totale LUNARE alocate manifestărilor și nu prevede sumele de cheltuit pentru fiecare eveniment în parte (pentru august 2023 este aprobată suma totală de 1.035.000 lei, fără a se preciza cât revine pentru Hora din Străbuni, cât și pentru Zilele Vasluiului.
2. Bugetul de 400.000 lei alocat Festivalului Hora din Străbuni s-a cheltuit cu respectarea procentelor impuse prin OUG 51/1998, actualizată, conform art. 29ˆ1, așa după cum instituțiile publice partenere Primăriei procedează?
Ca dovadă, solicităm ca centralizatorul detaliat al cheltuielilor în cauză să aibă anexate copii după documentele fiscale care constituie cheltuieli în cadrul festivalului Hora din Străbuni”.
De când Primăria Vaslui decontează cheltuieli pentru consumul de alcool din bugetul municipiului?
Prezentăm în continuare conținutul cererii ziarului Vremea nouă, cu celelalte patru întrebări:
„3. Dacă prin anexa la HCL 103/2023 s-au aprobat normativele de cheltuieli pentru O SINGURĂ RECEPȚIE aferentă Festivalului Hora din Străbuni, cum justificați cheltuielile cu celelalte două “recepții” (cu atât mai mult cu cât toți artiștii au avut zilnic masă asigurată, care nu se impunea suplimentată)?
- Cum a fost pusă în aplicare HCL 103/2023 fără să fi fost încă validată de Prefectura Vaslui?
- Care este cadrul legal care v-a permis decontarea cheltuielilor cu băuturile alcoolice la recepțiile organizate de Primărie la Festivalul Hora din Străbuni, în condițiile în care imaginile de la recepții dovedesc acest consum, iar Primăria nu a avut sponsori care să fi suportat asemenea costuri cu aceste produse?
- Cum ați stabilit cuantumul normativelor de cheltuieli prevăzute prin HCL 103/2023, în condițiile în care domnul primar a declarat că ați actualizat toate prețurile la luna Iulie 2023, iar materialul prezentat este, de fapt, IDENTIC unuia din 2022, cu exact aceleași prețuri de atunci (HCL 103/2022 care viza evenimentul “Poveștile noastre”/ Nunta de aur de la Zilele Vasluiului 2022)?
Confirmați că acesta este un material “copy-paste”, întrucât și textul HCL, dar și raportul de specialitate ori referatul primarului sunt în proporție de 90% copiate după documentele anului trecut ale Direcției de Asistență Socială”.
Cerem și cheltuielile de la Zilele Vasluiului și punem aceleași șase întrebări primarului ca în cazul evenimentului Hora din Străbuni
Vremea Nouă solicită aceleași informații și în cazul Zilelor Vasluiului, adică aceleași șase întrebări, numai că evenimentul vizat este Zilele Culturale ale Vasluiului. Iată cum arată finalul solicitării noastre: „Aceleași informații vi le solicităm și în cazul cheltuielilor cu Zilele Vasluiului, dar cu raportare la specificul acestora. Menționăm că, așa cum au procedat legal instituțiile publice partenere ale Primăriei Vaslui, toate aceste cheltuieli detaliate ar fi trebuit făcute publice și supuse aprobării CL înainte de manifestări, o eventuală justificare a echipei Primăriei că încă nu s-ar cunoaște toate costurile generate de acțiunile culturale de anvergură ale lunii August fiind neplauzibilă. Având convingerea că dețineți deja răspunsurile la întrebările noastre firești, solicităm să ni le prezentați cu celeritate și să le expuneți verbal, public, și în plenul ședinței de CL de joi, 31 august 2023!”
Promisiunea primarului Pavăl
”Eu sunt convins că ai mei colegi au luat în considerare toate influențele care urmau să vină, mă refer la majorările de preț cu cazarea, alimentele și orice alt serviciu. Nu puteau fi anticipate cu jumătate de an sau un an înainte, pentru că nu mai corespundeau realității (n.r. dar cu o lună – două înainte?!). Ideea a fost să fie cât mai aproape de un cost real al acestor servicii și apoi să le aducă la cunoștința dumneavoastră. Sigur că aceste chestiuni sunt maximale (n.r. tarife pentru flori, meniuri seara de recepție etc) și nu vor putea fi depășite. Începând de astăzi, ele vor fi urcate pe SICAP, nu vor fi antedatate, vom respecta legea întru totul. Este adevărat că, poate, este puțin cam târziu, dar acum e de prisos să îmi cer eu scuze sau să vă informez. Aceasta este situația, sperăm să nu se mai întâmple pe viitor, să ne încadrăm în ceea ce s-a stabilit prin Consiliul Local, orice cheltuială să fie așezată în ordinea priorității și fiecare ban să fie cheltuit cu responsabilitate, astfel încât rezultatul final să fie cel pe care ni-l dorim”, a explicat primarul Vasile Pavăl. De asemenea, acesta a mai precizat că la finalul evenimentul vor fi prezentate în Consiliul Local toate cheltuielile făcute: “de dimineață am transmis colegului director economic să monitorizeze fiecare cheltuială, iar la final să prezinte o informare”, a spus primarul municipiului Vaslui în data de 1 august.
eu nu inteleg. Nu era lege ca tot ce se cheltuie din banii publici sa fie publicat imediat?
Au scos si legea asta sa fure PSDL linistiti?
Bravo vasile, mai rau sa i futi, sa mergi la gropa impacat ca ai futut prostii🤣🤣🤣
Și dna consilier Bohotineanu a promis ca va cere lamuriri despre cum au cheltuit culturistii din primarie atata banaret.
Femeia chiar a vazut cu ochii ei toata istoria. Este cea mai in masura sa intrebe cum de este posibil așa ceva
Unde ați mai auzit voi ca primarul Pavăl sa se țină de cuvânt, când vine vorba de transparenta cheltuirii banilor publici. Dați un exemplu în ultimii ani.
Primare mancatear cancerul…am inteles ca ai cancer….Partidul social de cacat legat !!!!!
autorul articolului nu reprezintă opinia vasluienilor!
Vorba aia: Nerecunoscătorului i se ia darul.
La primărie e o durere în cot și o nesimțire, de curge pe pereți. Să o vedeți acum pe purtătoarea de vorbe ce aere își dă, de zici că e prințesa Egiptului. Vai de capul nostru de ce împopoțonați am ajuns să fim conduși.
In cartier la blocuri COLCAIE DE GANDACI NEGRI AFRICANI.sobolani pe la subsoluri.
Țânțari te mănâncă de viu trec prin plasa ăștia mici.
Stropește de gândacii ăștia negri africani e foarte scumpă substanță și sunt foarte rezistenți.la substanțele de pe piata
Asociațiile nu au bani trebuie sute de milioane lei vechi.
Dar vin alegerile o sa votam cu ungurii că nu se mai poate
Uăi Timofticiuc, dar tu nu ai ce face acum de vrei sa știi cât vin și wiski s-a băut la parangheliile primarului!! Chiar vrei sa știi cât a băut Vasile Pavăl? Tu nu ești întreg la cap. N-auzi ca domn primar este bolnav! M-ai ai oleacă s-ai sa scrii ca s-a îmbolnăvit de la băutură, când el ii bolnav de la atâta muncă. Nu ții rușine sa-l acuzi atâta pe primar? Ca doar nu s-a ocupat el de chermeze. De asta are prosti în primărie. Sa facă cum vrea mușchiul lui..N-ai înțeles!
Nu are timp primăria să facă astfel de analize!
Primăria nu are timp de nimic!
Nu știe cum să mai scoată parale de la cetațeni!
Daca ai o locație în care nu locuiește nimeni,trebuie sa mergi din 6 in 6 luni sa declari acest lucru!
Daca nu,ce sa vezi , vei plati ,din oficiu,cheltuieli de salubritate pentru 3 persoane!!! Wăi dar de nu 2 , 1 sau 4! Cum naiba ați ajuns la această cifră?
Și de ce sa vin acolo din 6 in 6 luni? Dar o data pe an nu merge? Și în restul timpului veniți voi și faceți controale și vedeți locațiile…
Încă mai des ar trebui, la 3 luni nu jumătate de an, footeti la maxim locatarii cu facturile de apa ca nu sta nimeni dar ba va mai vine cate un chef de plimbare, ba rude sau copii din străinătate si nu declarați consumul ca.. nu sta nimeni
E o prostie care tot nu rezolva nimic
In momentul in care declara ca nu mai sta nimeni locuințele alea ar trebui sigilate, si sa se duca sa le desigileze când sta cineva, daca se desigilează de ei sa fie puși sa plătească cu cel puțin o luna in avans si ai rezolvat problema
Si cine sa interzica accesul in proprietatea privata a cuiva?
Aquavasul sau asociatia de proprietari?
Gandeste cu capul nu cu dosul!!!!
Problema exista si trebuie rezolvata,dar nu asa.
Cu siguranta se pot gasi solutii, dar cine sa faca acest lucru?Nea vasile primarul?
Cine le interzice accesul ? sunt doar niște reguli pentru a împiedica frauda
Decât sa-i cheme nonstop sa-i verifice permanent e mult mai normal așa, si e mult mai sigur ca nu faultează facturile vecinilor
Chiar asociațiile ar putea s-o facă, ai plecat – sigiliu pe ușă, vii , treci pe la asociație sa desigileze ca nu e un capăt de lume câțiva zeci de metri sa anunți