spot_img
spot_img
8.1 C
Vaslui
28-nov.-2024
spot_img
spot_img

Rata de promovare la Evaluarea Națională rămâne scăzută și după contestațiile elevilor vasluieni

- Advertisement -
DUPĂ CONTESTAȚII… Vasluiul se află la coada clasamentului cu cele mai mici rate de promovare, alături de județele Teleorman – 62,4% și Călărași – 63,5%.

REZULTATE FINALE… Rata de promovare la Evaluarea Națională se menține scăzută în județul Vaslui și după contestații. Aceasta a crescut cu doar 0,1% – de la 63,7% la 63,8%. Din cele 364 de contestații depuse, 216 s-au soluționat cu mărirea notelor, 98 cu micșorarea lor, iar 50 de note au rămas la fel. Cea mai mare diferență de notă obținută în urma contestației a fost înregistrată la Școala Gimnazială “V. I. Popa” Bârlad. Un elev de la această unitate de învățământ, notat inițial cu 5,85 la Limba și literatura română, a primit după contestație nota 6.85, obținând, astfel, un punct în plus. Un alt elev, tot din Bârlad, mai exact de la Școala “George Tutoveanu”, și-a mărit nota, în urma contestației, cu 95 de sutimi – de la 7,55 la 8,50. Au fost, însă, și foarte multe note micșorate în urma contestațiilor, unele chiar și cu 5 sutimi. Un elev de la Liceul Tehnologic Puiești, care mai avea nevoie de doar 5 sutimi pentru a ajunge la nota 5 la Limba și literatura română, a primit, după contestații, o notă mai mică – 4,60. Aceeași notă a primit-o și un alt elev de la Școala “Vasile Pârvan” Bârlad, care primise inițial, la aceeași materie, 5,25.

Cele mai slabe rezultate la Evaluarea Națională au fost înregistrate în mediul rural, iar mulți dintre elevi nu au depus contestații. Spre exemplu, la Școala Gimnazială din satul Puntișeni, comuna Costești, din cei cinci elevi înscriși la acest examen, trei au lipsit, iar doi nu au reușit să obțină media 5. La Școala Gimnazială din Brodoc, aproape aceeași situație: din nouă elevi înscriși, șase au absentat, doi au obținut medii sub 5 și doar unul a reușit să ia 6,05 la Limba română și 5 la Matematică. Din satul Delești ,doar opt elevi au susținut Evaluarea Națională, iar jumătate dintre aceștia nu au reușit să obțină o medie de trecere. Cea mai mare medie înregistrată la această unitate de învățământ este 5,70. Rezultate slabe au fost înregistrate și în școlile în care funcționează învățământul simultan și sunt doar câțiva elevi. Astfel, la Școala Gimnazială „Ion Agarici” Muntenii de Sus, doar un elev a susținut Evaluarea Națională. Acesta a obținut 3,25 la Limba română și 3,55 la Matematică, media lui fiind 3,40.

Și la nivel național rata de promovare a crescut extrem de puțin, cu doar 0,2%

Vasluiul se află și după contestații la coada clasamentului cu cele mai mici rate de promovare, alături de județele Teleorman – 62,4% și Călărași – 63,5%. La nivel național, rata de promovare a crescut extrem de puțin – de la 76,2% la 76,4%. Potrivit Ministerului Educației, în toată țara au fost înregistrate 27.128 de contestații, număr care reprezintă 8,52% din numărul total de lucrări. Dintre acestea, 18.465 au fost la Limba și literatura română, ca în fiecare an – 18.465, iar 8.219 la Matematică. “În cazul a 16.476 de lucrări (13.757 de lucrări – în anul 2022) contestațiile au schimbat nota prin creștere, iar pentru 7.668 de lucrări (5.906 lucrări – în anul 2022) notele au fost modificate prin scădere. Procentual, la nivel național, 71,2% dintre notele contestate – 19.320 de lucrări (74% în 2022) au fost modificate cu diferențe mai mici de 0,5 puncte, 4.597 (16%) note au fost modificate cu diferențe între 0,5 și 1 punct, 226 de note cu diferențe între 1 și 2 puncte (sub 1%), iar 6 note au înregistrat diferențe mai mari de 2 puncte (3 la Limba și literatura română și 3 la Matematică)”, a transmis ieri Ministerul Educației.

Urmează admiterea la licee. Repartizarea computerizată, programată pe 19 iulie

După afișarea rezultatelor la Evaluarea Națională, urmează admiterea la licee. Pentru prima dată în istorie, admiterea se va realiza în baza mediei obținute la acest examen, fără a se mai ține cont de media generală obținută în clasele V-VIII. “Evaluarea Națională a elevilor de clasa a VIII-a reprezintă modalitatea de evaluare sumativă externă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Media de admitere, calculată pe baza rezultatelor obținute la evaluarea națională, constituie criteriu pentru admiterea în învățământul liceal. În prima etapă a admiterii în învățământul liceal din acest an, completarea opțiunilor în fișele de înscriere de către absolvenții clasei a VIII-a și de către părinții acestora, asistați de diriginții claselor a VIII-a, se va derula în perioada 6 – 7 iulie și 10 – 17 iulie. Repartizarea computerizată a candidaților din seria curentă, precum și a celor din seriile anterioare care nu împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului școlar 2023 – 2024 va avea loc în data de 19 iulie”, a transmis ieri Ministerul Educației.

- Advertisement -
spot_imgspot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.