spot_img
spot_img
8.9 C
Vaslui
22-nov.-2024
spot_img
spot_img

Vasluienii au plătit troleibuzele trimise la fier vechi, scaunele celor care și-au bătut joc de banul public rămân de neclintit!

- Advertisement -
DIFERENȚE… Achiziția trenurilor nou-nouțe, care nu corespund însă tunelurilor din nordul Spaniei, a provocat un val de demisii în guvern. La Vaslui, achiziția troleibuzelor la mâna a doua, care au fost aruncate la fier vechi fără a rula nici cinci kilometri pe străzile orașului, nu a avut nicio urmare, iar vinovații rămân în continuare în funcții.

BĂTAIE DE JOC… Consilierii locali au pus oficial cruce celor trei troleibuze achiziționate în 2015 de societatea Transurb, pentru care s-au plătit 81.000 de euro din bugetul orașului. Mijloacele de transport vor fi trimise la fier vechi, pe motiv de “uzură fizică și morală. S-a ajuns în această situație după ce , în 2015, societatea de transport public din municipiul Vaslui a pus cele trei troleibuze în funcțiune, omițînd un aspect tehnic extrem de important: ele fuseseră concepute să funcționeze la o tensiune de 600 Vcc, în timp ce stația de redresare pentru rețeaua de troleibuze din Vaslui era concepută pentru o tensiune de 750 Vcc. O greșeală elementară, pe care și un elev de clasa a 12-a putea să o evite. În ședința de joi, consilierul local Mihaela Bohotineanu, care este și membru AGA a societății Transurb, a întrebat cine va răspunde pentru prejudiciul creat vasluienilor, însă colegul ei de plen, social-democratul Alexandru Barbu a sfătuit-o să nu-și mai pună întrebări, “nici măcar retorice sau artistice”. Culmea, erori de genul celor de la Transurb se fac și prin alte părți, numai că acolo urmările sunt devastatoare pentru cei care le comit. La începutul acestei luni, directorul general al Căilor Ferate Spaniole și numărul doi din Ministerul Transporturilor au fost nevoiți să își dea demisiile după două săptămâni de polemici legate de comanda a 31 de trenuri pentru rețeaua feroviară din nordul Spaniei, care s-au dovedit a fi prea mari pentru anumite tuneluri prin care ar fi trebuit să treacă. Asta pentru că spaniolilor li s-a părut de neconceput astfel de greșeli, dar și pentru că acolo autoritățile statului pun ceva mai mult preț pe respectul față de cetățeni. La Vaslui, cei vinovați de bătaia de joc la adresa banului public nu doar că nu sunt trași la răspundere, mai mult, scaunele lor rămân de neclintit, în ciuda “profesionalismului” de care au dat dovadă.

Pe lângă cele trei troleibuze, consilierii locali au aprobat scoaterea din funcțiune și casarea unei autoutilitare și a unui microbuz Iveco, date în folosință în 2004, a unei autoutilitare Roman-Lugomet, dată în folosință în 2015 și a unui autobuz Mercedes Benz, dat în folosință în 2017. Toate cele șapte autovehicule nefuncționale urmează să se vândă la pachet, prin procedura de licitație publică deschisă cu strigare. Potrivit proiectului de hotărâre votat de consilierii locali, cele șapte bunuri au fost evaluate la o valoare totală de 31.835 lei, asta în condițiile în care doar pentru cele trei troleibuze, Primăria Vaslui a plătit, în 2015, de zece ori mai mult, adică peste 360.000 lei.

Întrebarea de zece puncte: “cine plătește prejudiciul?”

Înainte ca proiectul de hotărâre să fie supus votului, consilierul local Mihaela Bohotineanu a cerut să ia cuvântul, pentru a adresa câteva întrebări mai mult retorice celor din Primăria Vaslui. “În calitate de simplu cetățean, dar și de membru al Adunării Generale a Acționarilor a societății Transurb, sunt datoare să nu trec cu ușurință peste acest subiect pentru că, conform raportului Curții de Conturi din decembrie 2021, aceste troleibuze nu reprezentau o soluție la nevoile pe care le avea atunci societatea, infrastructura nu permitea o astfel de investiție. Vasluienii au plătit 360.000 de lei pe niște fiare vechi, care nu doar că nu au funcționat, dar au creat pierderi societății. Casarea lor este o rușine pentru cei care au semnat această investiție. Revine astfel în discuție problema specialiștilor. Au existat specialiști în Consiliul de Administrație al societății la acea dată? Noi vom vota acest proiect, dar rămân câteva întrebări! Unde a fost eroarea? Cine răspunde, cine plătește pentru acest prejudiciu creat în buzunarul public? Cine răspunde, cine plătește pentru toate procesele angajaților Transurb? Știe cineva care este cifra exactă a acestor prejudicii care s-au creat societății? Are cineva răspuns la aceste întrebări”? Atitudinea consilierei USR nu a fost pe placul social-democratului Alexandru Barbu, are a rugat-o să nu își mai pună asemenea întrebări. “Am auzit o persoana care are totuși o calitate într-o structură de conducere a societății Transurb cum își pune niște întrebări. Ori, eu aș ruga-o să nu-și pună întrebările, nici măcar retorice și artistice, ci să meargă frumos în registrul dispozițiilor Consiliului de Administrație din perioada respectivă, să vadă exact, de-a lungul timpului, cine s-a ocupat de această tranzacție” i-a răspuns Barbu colegei sale. Liberalul Valentin Dragomir a intervenit și el, căutând să aplaneze conflictul. “De atunci și până acum au fost și cei de la Curtea de Conturi, și auditul primăriei, au tras niște concluzii. Poate în acele concluzii scrie că e vinovat Popescu, Ionescu, sau nu e vinovat nimeni. Acum nu știu dacă poate cineva să dea un răspuns…”

Cum au rezolvat alții greșeli asemănătoare

Dacă la Vaslui, achiziția celor trei troleibuze și risipa banului public au fost lăsate în coadă de pește, în Spania, o eroare asemănătoare a dus la demisii grele din guvern. Secretarul de stat pentru transporturi și șeful companiei feroviare de stat din Spania au demisionat pe fondul furiei publice și politice, după ce a ieșit la iveală că zeci de trenuri noi comandate pentru două regiuni din nordul Spaniei erau prea mari pentru a încăpea în unele tuneluri. În urmă cu trei ani, operatorul feroviar de stat, Renfe, a anunțat planuri de modernizare a materialului rulant pentru trenurile de navetiști și trenurile de distanță medie din regiunile Asturia și Cantabria. Luna trecută însă s-a aflat că trenurile construite în cadrul unui contract de 258 de milioane de euro vor fi prea late pentru a trece prin unele dintre tunelurile din cele două regiuni. Miguel Angel Revilla, președintele regiunii Catabria, a spus că proiectul este o “gafă” și a cerut măsuri urgente, în timp ce Adrian Barbon, președintele regiunii vecine, Asturia, s-a declarat “nedumerit, furios și dezamăgit”. Concedierea, luna trecută, a doi înalți funcționari – unul de la Renfe și celălalt de la compania de stat pentru infrastructura feroviară, Adif – s-a dovedit a fi insuficientă pentru a-i liniști pe cei supărați din cauza planificării deficitare și a întârzierilor care au urmat. La mijlocul acestei luni, Isabel Pardo de Vera, secretarul de stat spaniol pentru transporturi, și-a prezentat și el demisia, la fel ca și Isaías Táboas, președintele Renfe. Guvernul de coaliție al socialiștilor spanioli, condus de premierul Pedro Sanchez, a încercat să potolească furia publică, anunțînd că acele călătorii pe rețelele din Asturia și Cantabria afectate de întârzieri vor fi gratuite până când noul material rulant va începe să intre în funcțiune, la începutul anului 2026. Guvernul se străduise anterior să insiste asupra faptului că erorile au fost depistate înainte să înceapă construcția propriu-zisă a trenurilor și că “niciun euro din banii spaniolilor nu a fost irosit” ca urmare a acestei greșeli.

Circul și câteva firimituri de pâine

OPINIE PERSONALĂ… Asta se întâmplă însă în Spania, unde implicarea civică e la un nivel destul de ridicat. În România, această implicare lipsește aproape cu desăvârșire. De zeci de ani, autoritățile noastre se ghidează după expresia latină “panem et circenses” prin care se denunța tentativa împăraților din perioadă de decadență a Romei, de a atrage bunăvoința poporului, oferindu-i jocuri de circ. La finalul distracției, oamenii primeau și puțină hrană, cât să le fie potolită foamea. Altfel spus, conducătorii Romei au realizat că pot distrage atenția mulțimii și pot potoli eventualele nemulțumiri și revolte cu un preț destul de mic. Dacă în alte județe din România, implicarea civică a mai dat semne de viață, în județul Vaslui ea zace în moarte clinică de ani de zile, de asta autoritățile locale nici nu se mai obosesc să dea explicații. Oamenii politici din toate comunele și orașele și-au tras rapsodii și formații pe partid, astfel că am ajuns în situația ca aproape în fiecare săptămână să asistăm hipnotizați la tot felul de concerte, serbări și festivaluri, în timp ce băieții deștepți își împart “prada” în spatele scenei. În cazul municipiului Vaslui, aceștia au atins un grad atât de mare de sfidare la adresa cetățenilor, încât au ajuns să arunce la fier vechi “investiții” de sute de mii de lei. Mai grav este că acești băieți rămân pe funcții, cu acces, în continuare, la banul public, asta cu largul concurs al instituțiilor de control, care par a fi complet deconectate la sarcinile de serviciu pe care le au trasate.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

16 COMENTARII

  1. Cine este acest bohoti eanu?? Eu lucrez la transurb și nu știu cine este. De multe ori am mâncat rahat noi cei de acolo cu aceste achiziții mârșave fără sa răspundă nimeni. Sa trezit fufa? Fufo totul este îngropat. Nu mai zumzai fără rost. Sunt și alte probleme actuale la transurb. Vedeți ca nu avem unde parca autobuzele din cauza mașinilor care vin la radical grup sa servească masa.pentru asta sau cheltuit milioane de euro? Pentru parcare la cantina patronului de la radical? De multe ori nu se poate ajunge la atelierul mecanic din cauza mașinilor oprite ori parcate de la asa zisa autogara ilegala morandi. Doamno vino și rezolva treaba asta.

  2. Da cine ia pus sa cumpere 10 motoscutere la polițaii astia a primarului. Nu lea jungea 2 – 3 bucati acolo. Ce pwula mea au vrust sa faca cu asa multe motoscutere? Au vrut sa le mai dea cadou la femei de 8 martie? Au mai spalat niste bani primarul? Sa si le bage in cur acum primarulș si politaii

  3. Nimic nou sub soare.
    Acum cativa ani, o subordonata cu oarece functie (pe pile „inalte”, securistice, nu pe competenta) in structura pe care o conduceam imi propunea sa achizitionam direct o cantitate imensa de produse „de la un baiat”, la un pret OK, ca vorbise cineva cu functie mare, din familia sa, cu vanzatorul 😀 . Cand i-am spus ca nu putem cumpara acele produse, fiindca nu avem cum sa utilizam acea cantitate enorma inainte de a expira, mi-a raspuns ca „Nu-i nicio problema. Ce daca expira? Numai bine, le aruncam si cumparam altele” 😀 .Evident ca am refuzat, ca imi luam meseria in serios, dar familia „cu functii” a angajatei, precum si sefii mei „de sus”, s-au suparat foarte tare pe mine 😛 😀 si mi-au aratat asta. Doar ca m-a durut drept in zona aia pe care o vad doar nevasta si proctologul 🙂

  4. Parca cele 10 motoscutere de la politia locala au mers vreo-data. La fel ca si trolebuzele au fost bani aruncati de pomana. Macar autobuzele cumparate la secondhand au fost casate dar motoscuterele cumparate noi stau si ruginesc in garaj la primarie. Primarul Paval nu vede asta sau asteapta sa le cumpere de la fer vechi pentru nepoti. Exact ca si la Transurb se intampla si la Politia Locala. Au venit de la audit si de la Curtea de Conturi dar nu lea pasat ca stau si ruginesc. Macar sa le dea la Goscom sa mearga maturatorii cu ele prin suburbii ca sa faca curat.

    • Bine punctat, la un moment dat se punea mai mult accent pe curățenia orașului, iar oamenii de la Goscom îi vedeai pe majoritatea străzilor din oraș, în suburbii, acum nimic, stau și o fracă doar prin centru și prin zonele unde locuiesc îmbuibații care conduc județul. Rușine lichelelor!

      • Pai dupa ce a dat spaga primarul si a luat marele trofeu de la Costinesti pentru cel mai frumos parc din țară, normal că acum vin alegerile iar lichelele de la maturat stau si-o freaca in matura noaptea. Si-apoi nu mai este nici Barleanu de la PSD director, este unul de la USR care trebuie sa fie el vinovat de mizeria din oras

    • Da cine ia pus sa cumpere 10 motoscutere la polițaii astia a primarului. Nu lea jungea 2 – 3 bucati acolo. Ce pwula mea au vrust sa faca cu asa multe motoscutere? Au vrut sa le mai dea cadou la femei de 8 martie? Au mai spalat niste bani primarul? Sa si le bage in cur acum primarulș si politaii

      • Pai dupa ce a dat spaga primarul si a luat marele trofeu de la Costinesti pentru cel mai frumos parc din țară, normal că acum vin alegerile iar lichelele de la maturat stau si-o freaca in matura noaptea. Si-apoi nu mai este nici Barleanu de la PSD director, este unul de la USR care trebuie sa fie el vinovat de mizeria din oras

  5. Cei de la Curtea de Conturi n-au mers cu troleibusele cind au fost în control la Primăria Vaslui sau la Transurb. Cum au făcut auditul cei din primarie cind au verificat banii cheltuiți de directori. Cei la Curtea de Conturi mai vor și pensii speciale. Halal meseriași în control. Au mâncat si-au băut cu directoarea de la Transurb și cu primarul iar cind sa scrie nereguli le-a fost rușine. Super șefi, super cei care controlează. Asta-i tara Vaslui. Felicitări pentru gaura în banii cetățenilor din oras

  6. Da ce ai cu Vasile Popa regina Margot a României!?Unde ai auzit ca și el să fi furat ceva? Doar nu a fost directorul Curții de Conturi în control la Primăria Vaslui și la Transurb?

  7. Felicitari ziarului Vremea Noua de Vaslui. Sunteti singurii ziaristi care mai scriu de afacerea paguboasa Transurb. Oare nu mai este nici un ziarist care sa aiba curajul sa scrie despre AFACEREA TROLEIBUZELOR din Vaslui. Acum citiva ani erau mai multi ziaristi independenti si cu curaj.
    Ia cumparat primarul Paval si presedintele Buzatu pe toti ? Mai era Simona Voicu, Daniel Tanasuc, Sorin Saizu. Astia nu au dezlegare de la PSD sa scrie despre hotii din partid. Asteptam sa-si revina domnii ziaristi. Daca mai se pot numi ziaristi. Asteptam ca si Lili Trifu sa puna o intrebare despre troleibuze primarului Paval, cind mai vine la vre-o emisiune. Sau are intrebarile puse si stiute de inainte de intra la emisiune. De fapt este corect sa i se puna intrebari sau sa fie lasat sa vorbeasca doar ce vrea Paval sau Buzatu atit timp cit ei sponsorizeaza postul local de televiziune a lui Trifu. VasluiTV.

  8. Care curte de conturi în județul Vaslui. Care audit la primaria Vaslui. Voi visați cai verzi pereți. Care prefectură la Vaslui. Care procurori la Vaslui. Care judecători la Vaslui. Care anticoruptie la Vaslui. Care polițiști, jandarmi la Vaslui. Care preoți la Vaslui. Sau ați uitat de episcopul Onila și recent polițistul Munteanu. Cele mai mari rusini ale județului după re iluzie. Sau ați uitat de Buzatu, Paval și Solomon. Cele nai mari rusini ale politicii județului Vaslui de la revoluție încoace. Ne merităm soarta. Suntem singurul județ rămas cu astfel de conducători. Ne merităm soarta ca suntem cei mai bețivi, prosti, inculți oameni din România. Ca ne este rușine sa spunem ca suntem din Vaslui.
    Haideți odată AUR și câștigați alegerile. Începeți cu Vasluiul. Aici aveți o pâine de mâncat. La alegerile din 2020 ați câștigat pe urma baronului Oprișan de la Vrancea. În 2024 veți câștiga pe prostii județului Vaslui, baronii Buzatu. Paval și Solomon. Începeți lupta. A sosit timpul. Vă așteptăm. Nu vrem sa mai plecam în Spania, Italia, Anglia, Germania și Franța. Ajunge cu comunismul. Jos comuniștii.

    • La AUR Vaslui e vasile popa, fostul director al Curții de Conturi, cel care de la înălțimea funcției pe care a ocupat-o, a asistat impasibil la jefuirea județului asta! Asa ca nu, mulțumim, dar fără AUR, fără vasile popa! Stim ce-i poate pielea, stim ce interese apără!

      • Corect! Bravo!
        Dar, totusi, eu cu cine mama naibii votez? Ca toti sunt lichele! Deci, inevitabil, vom fi condusi tot de lichele, indiferent de culoarea politica! Oamenii buni n-au loc in politica, ca au grija lichelele sa-i inlature. Cu contributia presei, de cele mai multe ori, inclusiv a acestui ziar.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.