Din cauza greutății foarte mari a tancurilor, transferul mașinilor de luptă pe un traseu de 2.000 de kilometri de cale ferată prin cinci țări europene se face cu atenție sporită și durează o săptămână.
Transferul celor 13 tancuri Leclerc în România a început cu urcarea acestora pe garnituri de tren, la Mourmelon-le-Grand, dar operațiunea în sine ridică unele probleme importante de logistică pentru responsabilii „Armée de terre”, în special din cauza greutății puternicelor mașini de luptă.
Concret, această încărcare pe garnituri este „ultima etapă dintr-o operaţiune logistică complexă, ce a constat în transportul pe cale rutieră şi pe cale ferată a unui batalion blindat spre România”, a declarat, conform lignesdedefense.blogs.ouest-france.fr, colonelul Samuel, care este identificat doar cu prenumele, armata franceză interzicând publicarea numelor de familie ale membrilor săi operativi care pleacă în misiuni externe. Ofițerul este responsabilul cu logistica la comandamentul Terre Europe-Continentale din Lille.
Cele 13 tancuri şi „două echipamente de depanare din aceeaşi gamă” – cântărind fiecare, împreună cu camionul lor remorcă blindat, în jur de 100 de tone – vor parcurge „puţin peste 2.000 km”, adică „o săptămână de traseu, pe calea ferată, prin Europa”, a detaliat el. Tancurile traversează „cinci țări suverane, ale căror reglementări trebuie aplicate. (…) Cerem autorizații de trecere a frontierei”, care sunt obținute, însă, „fără dificultăți deosebite”, a precizat ofițerul…https://adevarul.ro/stiri-interne/evenimente/misiune-de-cosmar-transferul-tancurilor-leclerc-2218985.html
SI astia zic ca rusii – care au carat pe calea ferata vreo 800 de tancuri si alte blindate, in 2 saptamani, la inceputul razboiului din Ucraina, sunt slabi 🙂 Pai pana ajung frantujii, ne ocupa si chinezii, nu doar rusii 🙂 Eficienta europeana…
Nu mai vorbim ca astea-s niste basini de tancuri, numai bune de dat la fier vechi.