spot_img
spot_img
8.1 C
Vaslui
28-nov.-2024
spot_img
spot_img

Consiliul Județean Vaslui va repartiza 8,8 milioane de lei din impozitul pe venit la 21 de comune! (TABEL)

- Advertisement -
REPARTIZARE… Potrivit proiectului de hotărâre, cele 21 de comune vasluiene au fost alese în urma unei “analize riguroase asupra veniturilor și nevoilor fiecărei unități administrativ-teritoriale în parte”.

BANI… Consilierii județeni se reunesc vineri, 21 ianuarie, pentru prima dată în 2022. Aceștia vor avea de dezbătut și votat șase puncte pe ordinea din zi, cel mai important fiind cel privind repartizarea pe unități administrativ-teritoriale ale județului Vaslui a unor sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru anul 2022 și estimările sumelor defalcate ce urmează a fi repartizate pentru anii 2023-2025. Circa 8,8 milioane de lei vor fi repartizate către 21 de comune vasluiene, alese în urma unei “analize riguroase asupra veniturilor și nevoilor fiecărei unități administrativ-teritoriale în parte”. Cele mai mari sume de bani vor ajunge în comunele Găgești – 1 milion lei, Ciocani – 991.000 lei, Tanacu – 900.000 lei și Ibănești – 884.000 lei. Cel mai puțin vor primi comunele Dănești, Ferești și Oșești – fiecare câte 100.000 lei. Potrivit documentelor anexate proiectului de hotărâre, necesarul total de fonduri solicitat de comunele aflate în nevoie se ridică la 1.220.852 mii lei.

Propunerea de repartizare are la bază prevederile Legii bugetului de stat pe anul 2022 și adresa Administrației Județene a Finanțelor Publice prin care se comunică repartizarea sumelor defalcate din TVA pentru finanțarea cheltuielilor descentralizate și a cotele defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru echilibrarea bugetelor locale pentru anul 2022 și a estimărilor pentru anii 2023 – 2025. Potrivit unui proiect de hotărâre, Consiliul județean are la dispoziție, din impozitul pe venit, suma de 32 994 mii lei care se repartizează integral, în anul 2022, comunelor, orașelor și municipiilor. “În vederea repartizării fondului de 6 % din impozitul pe venit, s-a procedat la consultarea în scris a primarilor, care au comunicat necesarul de fonduri pentru susținerea programelor de dezvoltare locală, susținerea programelor de infrastructură care necesită cofinanțare locală și cheltuieli de funcționare, pe care UAT-urile nu le pot finanța din venituri proprii și din sume defalcate din TVA pentru echilibrarea bugetelor locale. O primă concluzie ce se poate formula este că necesarul de fonduri solicitat este în cuantum de 1.220.852 mii lei, iar suma pe care trebuie să o repartizeze Consiliul Județean Vaslui este de 32. 994 mii lei, ceea ce înseamnă asigurarea necesarului în procent de 3 %”, se arată în proiectul de hotărâre.

Încă 24.190.000 lei, din impozitul pe venit, vor fi repartizați comunelor vasluiene în 2022

Pentru că sumele solicitate sunt cu mult peste posibilitățile Consiliului Județean, conducerea a cerut să se efectueze “o analiză riguroasă asupra veniturilor și nevoilor fiecărei unități administrativ-teritoriale în parte. Astfel, s-a întocmit o situație în care s-au comparat, pe de o parte, veniturile pe care UAT-urile le au la dispoziție în acest moment (venituri proprii din impozite și taxe locale, 63% din impozitul pe venit distribuit de către ANAF și sumele repartizate pentru echilibrare din impozitul pe venit si TVA) și, pe de altă parte, cheltuielile de personal și cele cu asistența socială (în cuantum de 10%). În urma acestei comparații au rezultat un număr de 21 unități administrativ-teritoriale care sunt în imposibilitatea de a funcționa deoarece ori nu au asigurate cheltuielile mai sus amintite, ori, după asigurarea acestora, mai au la dispoziție sume foarte mici. Având în vedere faptul că legislația în vigoare prevede că autoritățile administrației publice locale asigură, cu prioritate, plata cheltuielilor salariale, de funcționare și cele cu finanțarea drepturilor asistenților personali ale persoanelor cu handicap grav și indemnizațiile lunare ale persoanelor cu handicap grav de la nivelul comunelor, orașelor și municipiilor, propunem repartizarea sumei de 8 804 mii lei către comunele menționate în anexa la proiectul de hotărâre, urmând ca pe parcursul anului, în funcție de nevoile reale de la nivelul fiecărei comunități, să fie distribuită către unitățile administrativ-teritoriale din județul Vaslui și diferența de 24 190 mii lei”, se mai arată în proiectul de hotărâre. Cele 21 de comune sunt Alexandru Vlahuță, Arsura, Bogdănița, Bunești-Averești, Ciocani, Coroiești, Cozmești, Dănești, Delești, Dodești, Ferești, Fruntișeni, Găgești, Ibănești, Lunca Banului, Mălușteni, Oșești, Pogonești, Poienești, Tanacu și Vulturești.

În 2022, fiecare comună va primi câte 25.000 lei pentru finanțarea cheltuielilor la drumuri

Anul acesta, comunele vasluiene vor primi, în mod egal, câte 25.000 lei din taxa pe valoarea adăugată pentru finanțarea cheltuielilor privind drumurile județene și comunale. În visteria CJ-ului vor rămâne, cu aceeași destinație, 13 847.000 lei, argumentul fiind acela că “s-au avut în vedere cei aproximativ 1000 km de drumuri județene care trebuie întreținute, reparate și deszăpezite”. “Pentru anii 2023-2025, repartizarea fondurilor din TVA și impozitul pe venit se va face în conformitate cu prevederile art. 32 și 33 din Legea nr. 273/2006 a finanțelor publice locale, cu modificările și completările ulterioare. Sumele ce se vor repartiza pentru intervalul 2023 – 2025 au fost comunicate de Administrația Finanțelor Publice Vaslui și au următoarele valori: sume defalcate din TVA – 19.414 mii lei în anul 2023, 5.547 mii lei în anul 2024, 5.547 mii lei în anul 2025; cote defalcate din impozitul pe venit – 4.259 mii lei în 2023, 4.258 mii lei în 2024, 4.258 mii lei în 2025”, se mai arată în proiectul de hotărâre.

- Advertisement -
spot_imgspot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

3 COMENTARII

  1. Apropae 60% dintre unele părimări municipale…orășenești și comunale din România…mereu sunt pe avarii .De ce?Legea salarizării personalui din administație..a fost dus spre maxim în aceste primării .Nu au ținut cont de veniturile locale care sunt extrem de mici..și să fixeze salarii între minimul și maximul prevăzut.Toți au mers pe maxim și apoi plânmg că intră în faliment.Să se revizuiască salariile peste măsură în primăriile care nu nici după ce bea apă.

  2. Hoților, banii la drumuri (pt.întreținere )sunt aruncați în vânt sau mai bine zis la firmele de casă ale Psd-ului (Nomis și Transmir )….Iar drumurile arată tot groaznic pentru ca sunt de proasta calitate lucrările; nu se vrea de către echipa lui Buzatu sa se asfalteze pentru ca nu se mai pot fura banii cu întreținerea drumurilor de piatra sau chiar de pământ. ….

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.