spot_img
11 C
Vaslui
12-oct.-2024
spot_img

Pãcãlit de societatea care a anvelopat blocul

- Advertisement -


HOTÃRÂRE “Nu mã las, am fãcut sesizãri si la Finante, si la Inspectoratul de Constructii, si la Protectia Consumatorului. Nu este vorba numai de faptul cã lucrarea a fost prost executatã sau de faptul cã toti locatarii de pe scarã am fost jigniti si luati de prosti, dar Baractaru a vrut sã mã pãcãleascã si la bani, punând la socotealã si ferestrele sau balconul. În plus, nu vreau ca si alti vasluieni sã pãteascã ca mine!”, este hotãrât Neculai Afrãsinei, care considerã cã a fost pãcãlit de firma care i-a executat lucrãri de anvelopare a apartamentului. Conform Inspectoratului Teritorial în Constructii Vaslui, cei care apeleazã la diverse societãti de constructii, multe dintre ele apãrute în ultimii ani ca ciupercile dupã ploaie, trebuie sã încheie un contract ferm de lucrãri, pentru a putea avea dupã aceea pretentii la buna executie.

Scandalul anvelopãrii blocurilor de cãtre firme de apartament ia amploare. În urma sesizãrilor fãcute de Neculai Afrãsinei la diverse institutii, cum ar fi Directia Generalã a Finantelor Publice Vaslui, Inspectoratul Judetean de Constructii, Protectia Consumatorului, etc, reactiile nu au întârziat sã aparã. Astfel, SC Cãrãmida SRL, prin patronul ei, Vasile Baractaru, a început sã elibereze facturi si chitante, chiar din ziua în care a apãrut primul articol despre ilegalitãtile fãcute de acesta. Respectivele documente s-au eliberat doar celor care au fãcut plata integralã a lucrãrilor, pe data de 17 august, cu toate cã, încã de pe 8 august, deci mai bine cu o sãptãmânã în urmã, fusese terminatã anveloparea blocului. Supãrarea mare a proprietarilor de apartamente din blocul 160 nu este neapãrat faptul cã lucrãrile sunt de proastã calitate, neterminate, ci felul în care vorbeau muncitorii, maistrul rãspunzãtor de lucrare si patronul firmei, Vasile Baractaru. La orice nemultumire ridicatã de locatari, erau fãcuti “tigani prosti, nepriceputi, nesimtiti”, si alte jigniri asemenea. În plus, o altã nemultumire rezidã din calcularea gresitã a suprafetei anvelopate, cel putin în cazul lui Neculai Afrãsinei fiind vorba de nu mai putin de 12 mp, executantul lucrãrii luând în considerare si oglinda geamurilor, ori balconul, la care nu s-a fãcut nimic. În plus, lucrarea este neterminatã, mai ales la ultimul etaj, având în vedere cã nu s-a pus tablã pentru a proteja partea superioarã împotriva intemperiilor, nu s-au pus coltari la glafurile de geam, nici adeziv în praful de piatrã exterior, acesta fiind luat de cea mai micã rafalã de vânt sau de ploaie, iar, în mai multe locuri, polistirenul aplicat pe exterior este lovit, neasigurând cea mai bunã protectie. “Nu este vorba doar de banii pe care mi i-a cerut în plus, poate crezând cã suntem prosti si nu stim sã calculãm, de jignirile aduse de muncitorii sãi, ori de seful de lucrãri, sau de proasta executie… Vreu doar sã trag un semnal de alarmã, astfel încât sã nu mai fie si alti vasluieni pãcãliti de aceastã firmã”, se confesa Neculai Afrãsinei.

« Vom solicita biroului de urbanism al Primãriei Vaslui sã aplice legea »

“Am primit plângerea cetãteanului Neculai Afrãsinei, cu privire la calitatea lucrãrilor de anvelopare executate la blocul 160, termenul de rezolvare a cererii fiind de 30 de zile, sesizarea a rãmas în analizã. În cazul în care se vor constata neconcordante în ceea ce priveste executia lucrãrilor, vom solicita biroului de urbanism al primãriei Vaslui sã aplice legea, respectiv aplicarea de amenzi. Aceasta este singura posibilitate legalã, pe lângã aplicarea de amenzi în nume propriu al ITSC, pe care o avem, pentru a obliga societãtile de constructii sã respecte normele legale în vigoare”, declara Ovidiu Pascal, directorul Inspectoratului Teritorial de Stat în Constructii Vaslui. Neculai Afrãsinei este hotãrât sã-si caute dreptatea pânã la capãt: “Societatea lui Baractaru trebuie sã vinã si sã termine lucrarea, respectiv sã-mi îndrepte glafurile la geamuri, care au fost fãcute strâmbe, sã punã tablã în partea superioarã a lucrãrii, astfel încât apa de ploaie sã nu pãtrundã între peretele blocului si polistiren, dar si sã refacã calculele cu privire la suprafata utilã anvelopatã, pentru cã eu consider cã lucrarea a fost supraevaluatã ca pret. Dacã nu-mi voi gãsi dreptatea, am timp sã astept, dar, la cel mai mic semn de igrasie în interiorul apartamentului, mã voi adresa justitiei si voi cere despãgubiri de cel putin 3 miliarde lei vechi.”

“Recomandãm cetãtenilor contracte ferme cu constructorii”

“Recomandãm cetãtenilor care executã lucrãri de reabilitare termicã sau a lucrãrilor în interiorul apartamentelor sã încheie contracte ferme cu constructorii, pentru ca, în cazul în care acestia nu-si respectã angajamentul, sã poatã depune sesizãri la organele în drept. De asemenea, este bine ca beneficiarii de astfel de lucrãri sã verifice corectitudinea executiei, inclusiv în ceea ce priveste materialele folosite. O practicã curentã a constructorilor este aceea de a folosi adeziv recomandat de producãtori pentru interior pentru lucrri de exterior, motivul fiind economia de bani. În plus, din moment ce este semnat de ambele pãrti un contract, pentru orice lucrare prost executatã, beneficiarii pot face plângere atât la ITSC, cât si la Protectia Consumatorului”, declara Ovidiu Pascal, directorul ITSC Vaslui.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

9 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.