PODUL POLITIC… Podu Verde, construit în Bârlad în anul 1847 și aflat pe Lista Monumentelor Istorice (LMI) din România, este propus a fi declasat, întrucât este foarte degradat și reprezintă un pericol pentru participanții la trafic. Primarul Boroș a mai propus și în martie 2018 ca acesta să fie reabilitat, dar s-au opus consilierii PSD. Acum, unul dintre punctele de peste ordinea de zi a ședinței CLM Bârlad de vineri, 23 aprilie, se referă la „aprobarea declanșării procedurii de declasare din Lista Monumentelor Istorice a imobilului identificat în Lista Monumentelor Istorice la poziția nr. 198, cod LMI VS-II-m-B-06735, denumire Podu Verde, situat în strada Hamangiu Constantin nr. 26, Bârlad”.
Podu Verde din Bârlad este clasificat ca Monument Istoric clasa B, el făcând parte din patrimoniul național. Datând din timpuri străvechi, podul care traversează pârâul Valea Seacă sau Cacaina cum i se mai spune, a fost transformat din pod de lemn în pod de piatră din anul 1847. Podul are și acum însemnele județului Tutova – peștii, care vor deveni mai apoi simbolurile stemei orașului Bârlad. Podul este foarte degradat din cauza traficului greu, pentru că în lipsa șoselei de centură acesta este deviat pe două mari artere: B-dul Epureanu – strada Nicolae Bălcescu de la Nord la Sud de oraș și pe Vasile Pârvan pentru traficul greu de la Sud la Nord. Podu Verde suportă din ce în ce mai greu traficul greu și pentru că primarul Dumitru Boroș vrea să-l reabiliteze, să-l consolideze și să-l lărgească, acesta vine a doua oară cu o propunere pentrul CLM Bârlad. Trebuie spus că podul, monument istoric, a fost proiectat în 1847 ca să reziste la traficul de căruțe și a mașinilor de epocă, nici vorbă de TIR-uri sau camioane pline cu zeci de tone de marfă! Acum se circulă pe acesta cu maxim 20-30 Km/h.
„Având în vedere faptul ca imobilului identificat în lista monumentelor istorice la poziția nr. 198, Cod LMI VS II-m-B-06735, denumire Podu Verde, situat în str. Hamangiu Constantin nr. 26, Bârlad a fost construit și proiectat pentru încărcări și valori ale traficului corespunzătoare perioadei în care a fost edificat, a faptului că normativele specifice au suferit modificări semnificative care scot din zona de siguranță traficul care se realizează pe acest pod, precum și necesitatea măririi lățimii şi capacității portante a podului şi a faptului că podul se afla într-o stare avansată de degradare, propunem spre aprobare Consiliului Local declanșărea procedurii de declaşare din lista monumentelor istorice a imobilului menționat, în vederea realizării unei expertize tehnice care să decidă o soluție de consolidare sau dacă este cazul chiar de reconstruire a podului.”, precizează primarul Dumitru Boroș, în raportul proiectului pe care îl prezintă spre aprobare consilierilor locali.
Restaura-til ca este normal , dar ce facem cu bld Epureanu si VI Popa ? Le mai reparam si noi bai hotilor