Fraudele cu ajutorul cardurilor bancare sunt tot mai întâlnite, în ciuda elementelor de siguranță pe care le oferă băncile. Este nevoie însă ca și utilizatorul să fie precaut, să fie informat și să nu dea dovadă de naivitate, pentru că ingeniozitatea escrocilor ține pasul cu vremurile.
Cardurile sunt de trei tipuri, în funcție de fondurile utilizate: de debit, unde fondurile sunt ale posesorului, debit cu overdraft sau descoperire de cont, unde fondurile sunt ale posesorului, dar există și o limită de creditare pusă la dispoziție de bancă, și, în fine, cardurile de credit, unde fondurile sunt puse la dispoziție de bancă cu o dobândă și costuri aferente.
În toate aceste cazuri, sunt portițe pentru fraudă și de aceea trebuie să știm cum ne protejăm informațiile și banii gestionați prin acest instrument bancar. Atenție, așadar, la modalitățile de fraudă!
Ce este „phishing”-ul. Metoda telefonului „de la instituții”
În unele situații, clienți ai băncilor posesori de carduri sunt sunați de către persoane care pretind a fi de la diverse instituții: Brigada Antifraudă, ANAF, DIICOT, DNA. Clienților le sunt solicitate informații despre carduri: numărul de card, dată expirării sau codul de securitate. Ulterior, sunt efectuate tranzacții pe internet, utilizând informațiile obținute prin telefon. Aceste tentativă poartă denumirea de „phishing”, o metodă prin care un utilizator neautorizat încearcă să intre în posesia datelor tale.
Iată câteva sfaturi pe care să le ai în vedere pentru protejarea informațiilor și a banilor gestionați. …https://www.digi24.ro/stiri/economie/consumatori/cum-ne-protejam-cardurile-bancare-de-fraude-la-ce-trebuie-sa-fim-atenti-cand-scoatem-bani-din-bancomat-1467338