■ în judeţul Neamţ există 143 de gospodării care nu sînt conectate la energie electrică ■ pentru copiii acestor familii, profesorii realizează rezumatul lecţiilor şi îl trimit elevilor prin poştă sau îl lasă la magazine ■
Trecerea procesului de învăţămînt în totalitate în regim on-line a creat o serie de probleme legate de modul de adaptare la situaţia reală, din fiecare cătun al judeţului, Inspectoratul Şcolar fiind obligat de Ministerul Educaţiei să rezolve fiecare problemă, punctual, pentru a asigura tuturor copiilor accesul la educaţie.
„În urma unei video-conferinţe pe care am avut-o cu doamna ministru, Monica Anisie, ni s-a cerut să realizăm o radiografie exactă a tuturor şcolilor din judeţ, indiferent dacă au sau nu personalitate juridică. S-a mers pînă în ultimul cătun unde avem copii de şcoală.
Radiografia aceasta a sistemului de învăţămînt din judeţ a avut drept scop centralizarea situaţiilor punctuale a copiilor care au sau nu internet, telefoane mobile, tablete şi a se vedea cîţi copiii locuiesc în case care nu sînt conectate la reţeau de energie electrică. În această situaţie se află 143 de gospodării, din judeţ, în care trăiesc unul sau mai mulţi copii.
Colegii noştri din judeţ s-au dovedit a fi extrem de implicaţi şi inventivi în situţaiile punctuale de care vă vorbeam. Învăţătorul sau profesorul face un rezumat, scris, al lecţiei ce trebuia predată, pe care fie îl duce personal la copilul respectiv, fie îl trimite prin poştă, fie îl lasă la magazinul alimentar de unde îl ridică copilul sau părintele cînd vine să facă cumpărături.
La fel se procedează şi în cazul exerciţiilor efectuate de copii şi care trebuie corectate“, a precizat Dana Păiuş, inspector şcolar general adjunct al ISJ Neamţ.
Aceasta a mai afirmat că la nivelul judeţului Neamţ toată lumea care lucrează în sistemul de educaţie este implicată pentru asigurarea accesului la educaţie al fiecărui copil, de la directorul de şcoală, la şoferul de pe microbuzul şcolar. În anul şcolar în curs, în învăţămîntul nemţean sînt înscrişi 68.621 elevi.