spot_img
spot_img
4.7 C
Vaslui
15-nov.-2024
spot_img
spot_img

Tot mai departe de vestul tãrii: “Distanta dintre Arad si Vaslui creste în fiecare zi”

- Advertisement -

ALARMÃ… “Moldova este ruptã de vestul tãrii, iar distanta dintre Arad si Vaslui creste în fiecare zi”. Declaratia apartine unui actionar al EnergoBit Cluj, un grup de companii producãtoare de echipamente electrice si readuce în discutie situatia dezastruosã a drumurilor din Moldova. În anul centenarului, 10% din drumurile din România sunt de pãmânt. De autostrãzi nici nu mai vorbim, cãci în Moldova nu existã asa ceva. “Suntem într-o crizã a României. Avem în anul centenarului regiuni care sunt uitate”, a fost explicatia actionarului EnergoBit Cluj.

Moldova este singura provincie istoricã fãrã vreun kilometru de autostradã construit, iar consecintele sunt evidente: regiunea este izolatã economicã, oportunitãtile de dezvoltare se pierd. În ciuda revoltei cetãtenilor din Moldova, autoritãtile nu par sã aibã de gând sã facã ceva în acest sens. Luna trecutã, douã asociatii –  „Împreunã pentru A8” si “Moldova vrea autostradã” – au initiat un amplu protest în Piata Victoriei, pentru a-si face auzitã cauza. În zadar, însã. Bârlãdeanul Adrian Covãsnianu a povestit cã au fost sicanati si îndemnati sã renunte la actiune. “Din anul 2007, de când s-a dat startul construirii infrastructurii mari în zona Moldovei, nu numai cã nu s-a construit nici un metru de autostradã, dar nu existã, în acest moment, nici mãcar contracte încheiate pentru refacerea studiilor de fezabilitate. Mai grav: nu sunt nici mãcar fixate date clare pentru licitarea acestor contracte! Pentru Autostrada A8 (Iasi – Târgu Mures, care ar lega Moldova de rutele europene), au fost anulate pânã acum douã studii de fezabilitate, situatia fiind la momentul de fatã tot la punctul zero, dupã 11 ani, exact ca în 2007. Pentru Autostrada A7 (sau drum expres, Guvernul încã nu s-a decis asupra categoriei), au fost amânate licitatiile pentru studiile de fezabilitate de 16 ori în 5 ani! Acum douã zile a avut loc ultima amânare – data de 15 mai 2018 era termenul pentru evaluarea ofertelor pe tronsonul Buzãu – Focsani din A7. S-a amânat pentru a 16-a oarã! Noul termen: 16 iulie 2018”, se aratã în comunicatul de presã trimis de organizatori. Impactul lipsei acestei infrastructuri este plãtit sever de milioane de români cãrora li se refuzã accesul la dezvoltare. Mediul de afaceri este profund afectat de lipsa autostrãzilor în Moldova, ceea ce are impact inclusiv asupra bugetului national. România nu atrage fonduri europene nici mãcar pentru obiective majore si esentiale de infrastructurã, desi existã linii de finantare special destinate, cum ar fi POIM”, a explicat Adrian Covãsnianu, vicepresedintele Asociatiei Civice “Moldova vrea autostradã”.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.