INVENTAR… Situatia extremã în care se aflã primãria Vaslui, datoritã faptului cã singurul cimitir din oras, Eternitatea, depãseste cu mult cererile actuale pentru locuri de veci, a condus la o mãsurã de urgentã din partea institutiei. Ieri, consilierii locali au dispus, în unanimitate, ca toate locurile de veci din cimitir sã fie inventariate (cele în care nu este îngropatã nicio persoanã, n.r.), iar acolo unde nu existã interes aceste locuri sã revinã la primãrie. „Ca urmare a situatiei actuale privind locurile de veci disponibile în cimitirul Eternitatea, precum si a identificãrii unui numãr însemnat de astfel de locuri care fac obiectul prevederilor mai sus mentionate, cât si a necesitãtii atribuirii cãtre cei interesati a dreptului de folosintã, am considerat oportunã legiferarea acestui proiect de hotãrâre de cãtre Consiliului Local. De aceea, am dispus întocmirea de cãtre Directia Administrare Piete Târguri si Oboare a unui raport pe aceastã temã”, a explicat primarul Pavãl.
Având în vedere numãrul limitat al locurilor de veci disponibile din cimitirul Eternitatea, raportat la numãrul solicitãrilor de atribuire a acestora, primãria Vaslui a dispus identificarea si reintroducerea în circuitul public de atribuire a locurilor de înhumare pãrãsite sau mentinute în stare de neîngrijire, precum si a celor pentru care nu se plãtesc taxele stabilite prin hotãrârea Consiliului Local. Adicã, în situatia în care existã persoane care si-au luat loc de veci în Eternitatea, dar nu au tãiat nicio buruianã în ultimii ani, acolo, locurile respective vor reveni la primãrie. „Procedura demaratã de noi are drept scop atribuirea acelor locuri de înhumare care sunt abandonate, mentinute în stare de neîngrijire continuã sau pentru care nu se plãtesc taxele prevãzute prin hotãrâre de Consiliu Local. Vom sprijini, cu acest prilej, si activitatea de înregistrare a beneficiarilor dreptului de folosintã, care nu au fost identificati pânã în prezent. Toatã procedura va reveni în sarcina Directiei Administrare Piete Târguri si Oboare”, a explicat primarul Pavãl. Datoritã faptului cã locurile de înhumare care fac obiectul acestei activitãti trebuiesc identificate, a fost realizatã o comisie de inventariere, prin dispozitie a primarului Pavãl, care va stabili care este situatia realã.
Comisia va fi compusa dintr-un numãr impar de membri, angajati în Directia Administrare Piete Târguri si Oboare, precum si din aparatul de specialitate al primarului. Comisia va inventaria locurile care ar putea face obiectul procedurii, iar încadrarea locurilor de înhumare ca fiind abandonate sau mentinute în stare de neîngrijire se va face la propunerea administratorului cimitirului si prin aprobarea comisiei. Locurile de înhumare pentru care nu s-au achitat taxele stabilite prin Hotãrâre a Consiliului Local vor fi înaintate de cãtre administratorul cimitirului sub forma unui tabel care va contine obligatoriu datele de identificare a pozitiei acestuia în cimitir, datele de identificare a persoanelor cu drept de folosintã, situatia plãtilor efectuate în perioada 2012-2017. Secretarul comisiei va întocmi la finalul procedurii de inventariere si încadrare o situatie cu situatia din cimitir. Directia Administrare Piete Târguri si Oboare va retrage dreptul de folosintã pentru locurile de înhumare abandonate, pãstrate în stare de neîngrijire sau a celor pentru care nu s-au plãtit taxele stabilite, iar anuntul privind locurile preluate de primãrie se va face prin grija si pe cheltuiala. Lunar, se va anunta situatia locurilor disponibile din cimitir, pânã la atingerea termenului stabilit pentru valorificarea rezultului inventarierii.