Turul II al alegerilor prezidenţiale s-a desfăşurat cu grave abateri şi a fost marcat de dezinformare informaţională. În timpul campaniei electorale, posturile de televiziune afiliate oligarhului Vladimir Plahotniuc şi lui Igor Dodon au difuzat pe bandă rulantă ştiri manipulatoare despre candidatul forţelor antioligarhice, Maia Sandu.
„Cu un avantaj de 70 de mii de voturi în faţa Maiei Sandu, liderul socialist, Igor Dodon câştigă alegerile prezidenţiale, cel puţin despre asta vorbesc datele preliminare prezentate de Comisia Electorală Centrală. Victoria a fost sărbătorită de candidatul pro-rus când unele secţii de votare din diasporă mai rămâneau deschise. La acest rezultat s-a ajuns după o campanie electorală murdară: cu lansarea falsurilor în spaţiul public, cu minciuni şi acţiuni de denigrare a imaginii, dar şi după un scrutin marcat de tentative de fraudare, transportare organizată şi chiar corupere a alegătorilor”, se arată într-un reportaj video realizat de Reporterul de Gardă, care a prezentat un rezumat al campaniei falsurilor media.
Maia Sandu a fost ţinta mai multor atacuri mediatice în timpul campaniei electorale. Una dintre principalele arme mediatice ale lui Plahotniuc, postul Prime, a difuzat un material precum că „diaspora siriană din Moldova o susţine pe Maia Sandu”, în imagini apărând trei studenţi străini. În aşa-zisa ştire nu există nicio confirmare a naţionalităţii studenţilor. Ulterior, studenţii au declarat că mesajul lor a fost denaturat şi folosit într-un alt context.