spot_img
spot_img
2.2 C
Vaslui
23-nov.-2024
spot_img
spot_img

BCR Bârlad, amendatã de Protectia Consumatorului! (Video)

- Advertisement -

BÃTAIE DE JOC Un preot din municipiul Bârlad, Iulian Ghimus, a avut ghinionul sã schimbe valutã la un automat de schimb valutar (ASV) amplasat la sediul BCR Sucursala Bârlad, unde spre uimirea lui nu a primit chitantã pentru tranzactia efectuatã. Preotul a solicitat chitantã justificativã la salariatii din incinta BCR, dar a rãmas fãrã niciun rãspuns, fiind pus sã astepte minute bune si, din punctul sãu de vedere, umilit. Pr. Iulian Ghimus a sesizat cotidianul nostru, iar reporterii au trimis sesizarea mai departe la BCR (sediul central) si la CJPC Vaslui. Rãspunsul primit de la BCR este unul ambiguu, din care rãzbate o arogantã greu de înteles, aceeasi arogantã cu care s-a confruntat preotul Iulian Ghimus si la sucursala BCR Bârlad. În schimb, Comisariatul Judetean al Protectiei Consumatorului Vaslui si-a fãcut datoria si, în urma controlului efectuat, imediat dupã primirea sesizãrii, a constatat cã lucrurile stau exact asa cum au fost sesizate si a amendat BCR Bârlad cu o sumã destul de consistentã, obligând în acelasi timp banca sã ia si alte mãsuri de remediere a celor constatate, în beneficiul clientului.

Acum câteva zile am fost sesizati de preotul Iulian Ghimus din Bârlad cã a avut parte de o situatie neplãcutã la BCR Sucursala Bârlad, unde a schimbat la ASV-ul amplasat la intrarea în aceastã bancã 100 de euro. ASV-ul a efectuat operatiunea dar nu i-a eliberat chitanta justificativã a tranzactiei. Cum valuta nu îi apartinea, ci era a unei enoriase în vârstã (preotul fiind paroh la Gara Banca), care l-a rugat pe pãrinte sã îi schimbe valuta primitã de la o fiicã a ei, acesta a intrat în incinta BCR Bârlad, unde a solicitat chitantã, deoarece ASV-ul nu i-a eliberat. “Am fost trimis de la Ana la Caiafa, mi s-a spus cã ei nu elibereazã asa ceva, am fost pus sã astept la rând minute bune, nu mi s-a dat nicio explicatie si eu, fiind grãbit, cã aveam treburi la parohie, am plecat dupã mai bine de jumãtate de orã, fãrã chitantã. Am explicat cã nu sunt banii mei, cã trebuie sã arãt doamnei respective cursul valutar la care s-a fãcut schimbul, dar nu am avut cu cine sã discut. Mai erau si alti cetãteni la ASV-ul respectiv si ei au spus cã nici lor nu li s-a eliberat chitantã de foarte multe ori”, ne-a spus preotul în sesizarea sa. Dupã patru zile de la aceastã întâmplare, preotul Ghimus a mers din nou la acleasi ASV de la BCR Bârlad, însotit de reporterii nostri, unde a fãcut din nou o operatiune de schimb valutar, nici de data aceasta nefiindu-i eliberatã chitantã. Operatiunea a fost filmatã de noi în întregime si, desi ASV-ul arãta pe ecran cã “se imprimã chitanta” si “ridicati chitanta”, aceasta nu a apãrut. Ca urmare, am solicitat si noi la BCR Bârlad un rãspuns, dar am avut parte de aceeasi atitudine cu care a fost tratat preotul. Am contactat chiar pe cea care coordona activitatea bãncii si, când a auzit ce solicitãm, am fost invitati sã asteptãm, sã respectãm rândul etc. Neprimind un rãspuns la sesizarea preotului bârlãdean, am trimis cãtre BCR – Bucuresti si CJPC Vaslui sesizarea primitã la redactie si filmul întregii operatiuni de la ASV-ul în cauzã, solicitând punctele de vedere ale celor responsabili.

Rãspunsul BCR, ambiguu si neconcludent: clientul este vinovat!

De la BCR am primit un punct de vedere semnat de Ionuț Stanimir, director executiv al Directiei de Comunicare BCR. “La efectuarea unei operatiuni de schimb valutar prin intermediul automatului de schimb valutar, cursul de schimb si suma eliberatã aferente tranzactiei sunt afisate în prealabil pe ecran. În urma afisãrii, clientul este cel care confirmã sau abandoneazã tranzactia. Astfel, este imposibil ca un client sã efectueze o tranzactie de schimb valutar la un curs necunoscut. Ulterior efectuãrii tranzactiei clientul poate opta sau renunta la eliberarea chitantei. Dacã opteazã pentru printarea chitantei iar aceasta nu este eliberatã (din cauza unei defectiuni tehnice: imprimanta blocatã, rola necorespunzãtoare), unitatea îi poate elibera chitanta la ghiseu. În cazul specific pe care l-ati mentionat, ASV-ul a înregistrat o defectiune a rolei, motiv pentru care banca a sesizat echipa de service a furnizorului aparatului. Clientul a primit oferta de a astepta la ghiseu eliberarea chitantei, dar a pãrãsit sucursala pânã în momentul efectuãrii operatiunii. Nicidecum nu se poate interpreta cã banca a refuzat operatiunea, asa cum gresit s-ar putea întelege din relatarea primitã (<<… a solicitat chitanta justificativã pentru valuta schimbatã si nimeni nu i-a eliberat asa ceva>>). Chitanta poate fi obtinutã oricând de cãtre client, având în vedere cã toate operatiunile efectuate pe ASV sunt documentate în evidentele informatice ale bãncii”, a precizat Ionut Stanimir.

Rãspunsul Protectiei Consumatorului: banca vinovatã si amendatã!

Rãspunsul primit ieri de la CJPC Vaslui este concludent: preotul a avut dreptate, sesizarea s-a dovedit a fi întemeiatã si BCR a fost amendatã cu o sumã consistentã. “Referitor la reclamatia dumneavoastrã înregistratã cu nr. 288/28.08.2014, vã comunicãm urmãtoarele: la data controlului s-a constatat cã aspectele reclamate sunt întemeiate; pentru abaterile constatate la operatorul economic reclamat s-au aplicat sanctiunile legale”, precizeazã comisar sef adjunct al CJPC Vaslui, Constantin Vasilache. Mai precis, BCR a fost amendatã, amenda fiind destul de mare, deoarece bãncile au un alt fel de statut fatã de un agent economic simplu si s-a solicitat sã fie luate mãsuri urgente pentru remedierea ASV-ului si pentru informarea clientilor de defectiunile pe care acesta le are.

http://youtu.be/u0O7_VGizYQ

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.