Cu ocazia împlinirii a 15 ani de la înfiintarea Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Muncã, la sediul Agentiei Judetene Vaslui se va organiza „Ziua Portilor Deschise”. Cu aceastã ocazie, AJOFM si-a prezentat principalele directii de activitate de la înfiintarea, în 1998, pânã azi.
Marti, 10 decembrie 2013, începând cu ora 9.00, AJOFM Vaslui va organiza „Ziua Portilor Deschise” la sediul institutiei din Vaslui, Strada Spiru Haret nr. 5. „Actiunea este organizatã pentru a oferi posibilitatea tuturor beneficiarilor sau potentialilor beneficiari ai Serviciului Public de Ocupare, respectiv angajatori, persoane aflate în cãutarea unui loc de muncã, reprezentanti ai societãtii civile, sã cunoascã, din interior, modul în care îsi desfãsoarã activitatea AJOFM Vaslui”, a declarat directorul executiv al AJOFM Vaslui, Daniel Olteanu. Pe 10 decembrie 2013 se împlinesc 15 ani de la înfiintarea Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Muncã. În toatã aceastã perioadã, AJOFM Vaslui a avut ca obiective principale: stimularea ocupãrii fortei de muncã si cresterea gradului de ocupare, prevenirea somajului si acordarea de servicii de formare profesionalã persoanelor aflate în cãutarea unui loc de muncã. Asigurarea egalitãtii de sanse si combaterea discriminãrii pe piata muncii, cresterea incluziunii sociale si protectia persoanelor în cadrul sistemului asigurãrilor pentru somaj sunt alte obiective aflate în atentia AJOFM. Odatã cu acceptarea României în spatiul european, au apãrut si alte provocãri, printre care facilitarea liberei circulatii a lucrãtorilor în statele UE si alte state cu care România a încheiat tratate, acorduri, conventii si întelegeri si sprijinirea cetãtenilor români în vederea încadrãrii în muncã în statele cu care România are încheiate acorduri bilaterale în domeniul fortei de muncã. Pentru realizarea obiectivelor sale, AJOFM Vaslui a implementat politici si programe de ocupare a fortei de muncã, a furnizat servicii de prevenire a somajului, a organizat servicii de formare profesionalã, a acordat servicii de informare, consiliere si orientare profesionalã, a asigurat stabilirea, plata si evidenta drepturilor bãnesti suportate din bugetul asigurãrilor pentru somaj, a acordat servicii de mediere a fortei de muncã în tarã si strãinãtate, a organizat evenimente privind selectia si plasarea fortei de muncã, a subventionat locuri de muncã pentru categorii devaforizate de someri încadrati în muncã, a implementat proiecte cu finantare europeanã legate de piata muncii si modernizarea serviciului public de ocupare, a acordat stimulente financiare somerilor care s-au încadrat în muncã si a coordonat alte mãsuri active în vederea cresterii gradului de ocupare din judetul Vaslui. „AJOFM Vaslui mulţumeste, cu aceastã ocazie, partenerilor de pe piata muncii, clientilor si colaboratorilor si, nu în ultimul rând, mass-mediei locale pentru sprijinul acordat actiunilor derulate la nivelul pietei muncii vasluiene” a declarat Daniel Olteanu, director executiv al AJOFM Vaslui