LICITATIE Ieri, constructorii din zona Moldovei au stat cu ochii atintiti pe primãria Vaslui, acolo unde s-a desfãsurat licitatia pentru asfaltarea strãzilor din municipiul resedintã, proiect finantat de Uniunea Europeanã prin Programul Integrat de Dezvoltare Urbanã (PIDU). S-a mers pe o valoare totalã a lucrãrilor de 25 milioane de lei, fãrã TVA, bani asigurati de Uniunea Europeanã, lucrãrile urmând sã se termine în opt luni. Câstigãtoare, în prima fazã, cea a deschiderii ofertelor, s-a dovedit a fi o firmã din Vaslui, Combetas. Analiza ofertelor a arãtat cã pe primele trei locuri s-au regãsit firme din judetul nostru, ceea ce înseamnã cã banii de impozite si taxe se vor duce tot la bugetul Vasluiului, plus locurile de muncã noi care se vor crea.
Primarul Vasile Pavãl a recunoscut, anul trecut, cã nu a putut sã punã la dispozitia constructorului front de lucru, din cauza întârzierilor la lucrãrile de montare a retelei apã-canal. „Constructorul nu a avut nicio vinã, beneficiarul nu a putut sã-i punã la dispozitie front de lucru, pentru cã trebuia executat programul de apã-canal mai înainte si abia apoi sã se treacã la asfaltare. Ori, ati vãzut cã s-a stat mai bine de sase luni numai în zona Scândurica, unde nu s-a fãcut nimic cu reteaua de apã, pentru cã nu erau bani”, a explicat primarul Pavãl. Lucrãrile de asfaltare au început în mai 2011. Marea asfaltare a municipiului resedintã presupune modernizarea în totalitate a str. Stefan cel Mare, plecând de la podul din zona Cuvas si pânã la iesirea din Vaslui, la DGASPC, Moara Grecilor. În total, peste sapte kilometri de stradã complet modernizatã si asfaltatã, la care se adaugã alte 13 strãzi adiacente. Lucrarea a fost initial estimatã sã dureze 15 luni sau chiar mai putin, timp în care urmau sã se modernizeze si trotuarele de pe Stefan cel Mare. Constructorul s-a tinut de cuvânt, a intrat în fortã la intrãrile în oras, însã la un moment dat totul s-a împotmolit. Consiliul Judetean nu mai avea fonduri pentru a monta retelele de apã-canal, asa cã nici asfaltarea nu putea trece mai departe. S-au executat cam 50% din lucrãri, dar ceea ce a frapat a fost faptul cã, în zona Scândurica, s-au început lucrãrile de montare a retelei de apã-canal si gropile de acolo au stat mai bine de un an fãrã un metru de tubulaturã, lucrarea de modernizare de pe Stefan cel Mare fiind blocatã complet.
Acum, se va lucra pe altã strategie: primãria pune banii si pe retelele de apã-canal!
Pentru a nu fi în situatia de anul trecut, primãria Vaslui a decis sã ia un credit, cu care va acoperi lucrãrile de montare a retelei de apã-canal, în paralel cu asfaltarea. Ulterior, ar trebui sã cearã banii pentru apã-canal de la Consiliul Judetean. Lucrãrile de modernizare a infrastructurii rutiere vor însemna, dupã montarea retelei de apã-canal, asfaltarea strãzii Stefan cel Mare din zona Vasflor pânã la Crucea Gãrii si chiar pânã la intersectia cu strada 11 iunie, pentru cã a rãmas de asfaltat încã o portiune în zona Scândurica, strada Husului, de la intersectia de la Independenta si pânã la Gura Bustei, pe o distantã de 2 km, plus strãzi ca Victoriei, Walter Mãrãcineanu sau alte strãzi care dau în Stefan cel Mare. La licitatia de ieri s-au înscris cinci firme, printre care asocierea Transmir-Viacons Rutier, asocierea Corevas-Trancard si Combetas, toate trei din judetul Vaslui, Conest Iasi si Geiger Construct, din Târgu Mures. Drept conditie de bazã, primãria a solicitat firmelor participante sã prezinte un document cum cã au în conturi suma de 6 milioane lei, pentru a porni lucrãrile de asfaltare. La deschiderea ofertelor, a rezultat urmãtorul clasament: Combetas Vaslui – 69% din valoarea pusã la dispozitie de primãrie, adicã în jur de 16,5 milioane lei, asocierea Transmir-Viacons – 73% din valoare, adicã 17 milioane lei, asocierea Conbetas-Trancard – 77%, în jur de 19 milioane lei. Celelalte douã firme, care nu pot emite pretentii la câstigarea licitatiei, au depus oferte de 20 milioane lei, firma Conest, respectiv 25 milioane cei de la Geiger Construct. Lupta se va duce, în urmãtoarele zile, între cele trei firme si asocieri din judetul Vaslui care s-au clasat pe primele trei locuri, pentru cã este de asteptat sã aparã si contestatiile.
Iatã si strãzile care se vor moderniza. Unele au intrat deja în acest program!
* Strada Decebal, categoria a II-a, având o lungime de 560 m, preia traficul greu de pe DN 24 pe teritoriul municipiului;
* Strada Penes Curcanul, categoria a III-a având o lungime de 363 m, se gãseste în apropiere de zona centralã a localitãtii;
* Strada Cuza Vodã, categoria a III-a având o lungime de 250 m;
* Strada Victoriei, categoria a III-a având o lungime de 108 m, se gãseste în apropiere de zona centralã a localitãtii;
* Strada Husului, categoria a III-a, având o lungime de 2100 m, îsi are racordul în strada „Stefan cel Mare”, pe partea dreaptã a acesteia în sensul de mers cãtre Iasi;
* Strada Vasile Alecsandri, categoria a III-a, având o lungime de 740 m, este o stradã în zona centralã a orasului, si face legãtura dintre strada „Stefan cel Mare” si „Mihail Kogãlniceanu”;
* Strada 8 Martie, categoria a III-a, având o lungime de 618 m, este o stradã ce se gãseste în apropiere de iesirea din localitatea Vaslui cãtre Iasi, pe partea dreaptã a strãzii „Stefan cel Mare”;
* Strada Spitalului, categoria a III a, având o lungime de 318 m;
* Strada Ioanesei Adrian, categoria a III-a, având o lungime de 1040 m, este o stradã ce face legãtura între strada „Stefan cel Mare” si strada „Matei Basarab”;
* Strada Gheorghe Doja, categoria a III-a având o lungime de 1250 m, este o stradã ce se gãseste în apropiere de iesirea din localitatea Vaslui cãtre Iasi, pe partea dreaptã a strãzii „Stefan cel Mare”;
* Strada Grigore Moisil, categoria a III-a, având o lungime de 390 m, este o stradã ce se gãseste în apropiere de iesirea din localitatea Vaslui cãtre Iasi, pe partea stângã a strãzii „Stefan cel Mare”.