în primele luni din 2013, bolizi de zeci de mii de euro se numãrã printre sutele de masini second hand sau premium aduse din afara tãrii u cel mai rãsãrit este un superb Porsche CayenneTurbo, evaluat la peste 160.000 de euro – alãturi de supermasinile de ultimã generatie cumpãrate de bogatii Bacãului se numãrã si câteva masni de colectie din anii ’60 – ’70 u pretul unora depãseste 100.000 de euro
Cîtiva bãcãuani foarte bogati îsi permit masini scumpe si puternice. Dovadã stau statisticile din anii trecuti, în care masini de ordinul sutelor de mii sau chiar a milioanelor de euro, în unele cazuri, au ajuns în garajele lor. Aceste masini au în comun nu doar pretul cu multe zerouri, ci si motoarele cu sute de cai putere cu care sunt dotate.
Un Porsche Cayenne Turbo, doar în primul trimestru
Bunãoarã, în urmã cu cîtiva ani, în Bacãu au ajuns adevãrate bijuterii pe patru roti din mãrci demult consacrate, cum ar fi, de exemplu, cea mai scumpã masinã care a fost adusã în tarã: un Bugatti Veyron, evaluatã la circa 1,5 milioane de euro. Masina apartine omului de afaceri Costel Cãsuneanu. Alte supermasini aduse de bãcãuani sunt un Hummer, un Rolls Royce, apartinând unui alt om de afaceri extrem de bogat, despre care, la fel, i se cunoaste pasiunea fatã de masinile de lux. De altfel, acesta mai detine în proprietate un adevãrat parc auto de lux, în care se odihnesc un Ferarri F430 si un Porsche Cayenne. De altfel, în selectul parc auto rezervat bogatilor din Bacãu se mai înscrie o altã masinã adusã anul acesta, un Porsche Cayenne Turbo, editia 2013, evaluat la peste 160.000 de euro.
O Chevy, pentru colectionari
Dar bãcãuanii nu sunt interesati doar de masni noi, ultraperformante, cu peste 300 de cai putere. Se pare cã pasiunea acestora pentru masini începe sã se reprofileze oarecum, la suita de bolizi de ultimã generatie adãugându-se si câteva bijuterii din clasa masinilor de epocã. Asadar, numai anul trecut, în Bacãu au ajuns si câteva exemplare de masini de epocã, cu o valoare de colectie extrem de mare. Primul ar fi un superb Chevrolet Chevelle, din anul 1969, care, în varianta reconditionatã profesional, de pe site-urile de specialitate din Occident ajunge la peste 69.000 de euro. Preturi absolut credibile în contextul în care, în 1970, Chevrolet Chevelle SS era “masina cu muschi” ale cãrei motoare V-8 impresionau la acea datã. Se spune cã varianta de 450 de cai putere, extrem de greu de gãsit astãzi si foarte râvnitã de colectionari, atingea limita de 100 km/h în aproximativ 13 de secunde. Si mai valoroasã ar fi fost, însã, modelul de 7,4 litri si 450 de cai-putere din 1970, anul de vârf al epocii “muscle cars”. Reconditionat, în varianta Coupé, poate ajunge aproape la 100.000 de euro, spun unii specialisti.
Cobra Roadster, la concurentã cu Jaguar E-Type, Roadster-ul lui James Bond
Cea de-a doua bijuterie pe patru roti este Cobra Roadster, o adversarã a mai cunoscut publicului larg Jaguar E-Type Roadster, cam de aceeasi generatie. AC Cobra, nume luat dupã Auto Carriers, cunoscut si ca AC Cars, unul dintre primii producãtori auto din Marea Britanie, este cosiderat cel mai îndrãgit model britanic în SUA, atât de mult încât multi nu stiu nici în ziua de azi cã bolidul s-a nãscut de fapt în Anglia. A rãmas în istorie ca unul dintre cele mai populare modele clasice si ca un bolid veritabil. Cu cei 485 CP ai sãi, AC Cobra a devenit masina cu cel mai rapid demaraj din lume pentru urmãtorii 20 de ani: 0-100 km/h în doar… 4,2 secunde. Un exemplar de 7.000 cmc, din anii ’60, reconditionat, ajunge si la 70.000 de euro, dacã nu si mai mult.
Casetã
Vehiculele istorice sau de epocã sunt considerate cele care nu se mai fabricã de cel putin 30 de ani. Aceste masini pot fi originale, restaurate si reconstruite. Detinãtorii lor vor obtine un atestat de vehicul istoric, emis de cãtre autoritatea nationalã a FIVA (Federatia Internationalã a Vehiculelor Istorice) în România, Retromobil Club România.
Florentin RADU