spot_img
spot_img
1 C
Vaslui
23-nov.-2024
spot_img
spot_img

PLDM a depăşit PCRM la cheltuieli electorale

- Advertisement -

Partidul Liberal Democrat, intrat în cursa electorală cu o săptămână mai târziu decât alţi concurenţi, i-a depăşit pe toţi la cheltuieli pentru primele două săptămâni de campanie.

PLDM a raportat la CEC cheltuieli de peste 2,8 milioane de lei, surclasând „campionul” anterior – PCRM, care a declarat că a folosit puţin peste două milioane. Pe locul trei la cheltuieli rămâne, deocamdată, Partidul Democrat, cu 1,8 milioane de lei. Partidele arată că majoritatea banilor au mers pentru publicitate electorală.

Cei mai mulţi bani în fondul electoral al PLDM au venit din partea deputatului Ion Ionaş, candidat pe lista liberal-democraţilor şi la alegerile din 28 noiembrie. Acesta a făcut o donaţie de 650 mii de lei şi alta de 150 mii de lei. În declaraţia pe venit depusă la CEC, Ion Ionaş figurează drept director al firmei de construcţii „Cărpeni” SRL, raportând venituri de circa 2,7 milioane de lei pentru anii 2008-2009 – din salariu şi fonduri de investiţii.

Contribuţii semnificative în haznaua partidului au făcut şi alţi deputaţi PLDM – Valeriu Streleţ (300 mii), Ghenadie Ciobanu (150 mii), Simion Furdui (150 mii), Cimbriciuc Alexandru (100 mii), dar şi funcţionari de stat activişti PLDM – Iulian Fruntaşu, consilier al premierului (200 mii), Simion Botnari, şef de direcţie la Agenţia Achiziţii Publice (200 mii). Printre finanţatorii generoşi ai PLDM se numără şi conducători de întreprinderi – Ion Gangan, director „Platcom-Plus”, care a donat 280 mii de lei, Tudor Rotari, de la „LVM&TR”, care a contribuit cu 220 mii de lei. Liderul PLDM, Vlad Filat, este prezent în lista de venituri cu o donaţie de 95 mii de lei, mult mai modestă decât cele făcute la alegerile de anul trecut.

Până acum, în total 13 partide au depus la CEC rapoarte financiare pentru primele două săptămâni de campanie. Dintre partidele parlamentare, cele mai mici cheltuieli – 317 mii de lei – a raportat Partidul Liberal. Unele formaţiuni, cum ar fi MAE şi PRM, susţin că nu au cheltuit niciun leu în primele două săptămâni de campanie.

timpul.md

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.