Cu toţii mergem lună de lună să ne plătim întreţinerea, pentru a nu avea surpriza că nu mai avem apă caldă, apă rece sau gaze. Cu toate acestea, în ultimul timp, apar din ce în ce mai multe situaţii în care administratorii „uită”, intenţionat sau nu, să vireze banii primiţi către furnizorii de utilităţi. Aceste acţiuni, întinse pe parcursul mai multor ani, duc în cele din urmă la sistarea furnizării utilităţilor, sau, cum este cazul Apaterm, spre falimentarea companiilor ce se ocupă cu furnizarea utilităţilor către populaţie.
Încă o asociaţie cu probleme
Vineri, peste 50 de oameni s-au strâns în holul blocului K9 din cartierul IC Frimu , pentru a protesta deoarece, din cauza datoriilor neplătite către principalii furnizori de utilităţi, s-au trezit în plină iarnă fără apă caldă, apă rece şi gaz.
„Niciodată administratorul nu a afişat corect lista întreţinerii. Niciodată nu am ştiut cu exactitate în ce situaţie se află asociaţia. Mai mult, de vreo săptămână nici măcar nu mai reuşim să contactăm administratorul şi nici preşedintele de asociaţie. În această săptămână ne-am trezit că am rămas fără apă caldă, apă rece şi gaz. Nu ştim la cine să mai apelăm. Cei de la Primărie spun mereu că noi trebuie să luăm măsuri împotriva lor”, a explicat Iordache Tanvuia, unul dintre cei care îşi plătesc întreţinerea la Asociaţia 768.
Deşi proprietarii spun că într-adevăr asociaţia are datorii, de vină este tot municipalitatea. Culmea este că, de data aceasta, oamenii au şi dreptate.
„Sunt oameni cu 6-700 de milioane datorii la întreţinere. Din păcate nu avem ce face împotriva lor, deoarece sunt chiriaşi ai Primăriei. Efectiv ne râd în nas. Din cauza unor astfel de oameni şi din cauza faptului că nu putem vedea exact situaţia noastră, ajungem să îngheţăm în plină iarnă”, a explicat şi Maria Mihai.
„Nu ştim dacă este vorba de furt sau doar de neglijenţă, dar această situaţie durează de foarte mulţi ani. De-abia acum am realizat situaţia, când ne-au fost tăiate utilităţile. Poate se sesizează cineva!”, ne-a declarat şi Caterina Ion.
Vineri, până la închiderea ediţiei, nici administratorul, nici preşedintele de asociaţie nu au putut fi contactaţi. Cât despre sesizare, singura soluţie a păgubiţilor este să depună plângere la poliţie şi, ulterior, să acţioneze în judecată persoanele responsabile de situaţie. Cu dovada că au făcut plângere şi cu dovada că au schimbat conducerea asociaţiei, poate vor îndupleca şi companiile furnizoare să reia alimentarea cu apă şi gaze.
Jaf în toată regula
Astfel de situaţii nu sunt singulare în Galaţi. „Viaţa liberă” a mai relatat despre alte două cazuri similare în ultima lună. Dinspre Primărie, semnalele sunt şi mai îngrijorătoare. „Mă tem că vor mai fi astfel de cazuri, în care administratorii au greşit, intenţionat sau nu. De-abia în următoarele luni se va vedea situaţia exactă, atunci când va intra în funcţiune CalorGal. Atunci toate contoarele vor fi date la zero şi se va putea vedea foarte rapid cine este bun platnic şi cine nu. De-abia atunci rău platnicii vor putea fi debranşaţi mai uşor”, a declarat Mihai Costache, purtătorul de cuvânt al Primăriei Galaţi. Cât despre chiriaşii Primăriei care nu îşi plătesc întreţinerea, municipalitatea nu prea are ce face. „Până în momentul în care va exista o decizie judecătorească definitivă şi irevocabilă împotriva lor, nu se poate face nimic”, a mai spus Mihai Costache. Noi credem însă că orice contract de închiriere a unui spaţiu al Primăriei ar trebuie să conţină o clauză care să oblige chiriaşul şi la plata utilităţilor.
Dacă ştiţi situaţii similare, scrieţi-ne!
În următoarea perioadă, cotidianul „Viaţa liberă” îşi propune să demaşte jafurile făcute de administratorii asociaţiilor de proprietari. În cazul în care cunoaşteţi astfel de situaţiii, scrieţi-ne pe adresa redactie@viata-libera.ro sau aduceţi o scrisoare în str. Domnească nr. 68.