spot_img
spot_img
2.9 C
Vaslui
27-nov.-2024
spot_img
spot_img

ANCOM: Traficul total de voce în telefonia fixă a scăzut cu 32%, în intervalul 2003-2011

- Advertisement -

Traficul total de voce în telefonia fixă a scăzut cu 32%, între anii 2003-2011, chiar dacă numărul de linii a crescut cu 7% în perioada menţionată, potrivit unui raport realizat de Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), la 10 ani de reglementare a sectorului comunicaţiilor electronice din România.

„Deşi numărul de linii de telefonie fixă a crescut cu 7% între 2003-2011, traficul total de voce a scăzut cu 32%, ceea ce a condus la scăderea traficului de voce realizat în medie lunar de la o linie de telefonie fixă la 106 minute în 2011, comparativ cu 170 minute efectuate în medie lunar în 2003. Numărul de linii de telefonie fixă a crescut de la 4,4 milioane de linii de acces la finalul lui 2003, la 4,7 milioane de linii la finalul lui 2011, din care 82% aferente utilizatorilor persoane fizice. Digitalizarea reţelelor publice terestre cu acces la puncte fixe s-a realizat în proporţie de 100% încă din anul 2007, la sfârşitul anului 2003 gradul de digitalizare a reţelelor de telefonie fixă fiind de 74%”, se arată în raportul ANCOM.

În anul 2011, piaţa serviciilor de telefonie fixă a avut o valoare totală de 530 de milioane de euro, cu 30% mai mică faţă de anul 2003, din cauza scăderii înregistrate la nivelul valorii pieţei cu amănuntul cu 44%, de la 680 milioane în 2003 la 380 milioane euro în 2011.

Raportul ANCOM arată că liberalizarea pieţei de telefonie fixă în 2003 a avut efecte benefice asupra operatorului istoric Romtelecom, care, fiind nevoit sa concureze cu principalii competitori RCS & RDS si UPC, şi-a diversificat gama de servicii şi a redus tarifele. Cu toate acestea, chiar din anul 2003, serviciile fixe de voce au început să piardă teren în fata celor mobile, aşa cum s-a întâmplat în întreaga lume. Pe fondul penetrării istorice scăzute a reţelelor fixe, acest declin este totuşi mai lent în ţara noastră.

Dacă la sfârşitul anului 2003 erau activi 28 de furnizori de telefonie fixă ce furnizau servicii de apeluri, din care 15 furnizau servicii de acces, la sfârşitul anului 2011 numărul furnizorilor care ofereau servicii de apeluri era de 49, din care 31 furnizau servicii de acces. În aceasta perioadă (2003 – 2011), rata de penetrare a serviciilor de telefonie fixă la nivel de gospodării s-a menţinut la nivelul de 54%, în timp ce rata de penetrare la nivel de populaţie a crescut cu 4 puncte procentuale, de la 21% la 25%, în special pe fondul creşterii numărului de linii alocate persoanelor juridice.

De la momentul lansării serviciului de portabilitate, în toamna anului 2008, până la 15 octombrie 2012, au fost portate 287.000 de numere de telefonie fixă.

La sfârşitul anului 2011, numărul de pachete de servicii de comunicaţii electronice ce conţin şi servicii de telefonie fixă era de 2,8 milioane.

AGERPRES.ro

- Advertisement -
spot_imgspot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.