VESTI Vestea bunã este cã husenilor li s-a aprobat prelungirea contractului pânã în ianuarie 2015, timp în care toti cei aproape 38 de kilometri de strãzi vor trebui finalizati. Între timp, s-a reziliat si contractul cu LDP Gheorgheni, iar în ianuarie, spune conducerea Primãriei, ar putea fi organizatã licitatia pentru ca lucrãrile sã fie finalizate.
„Am reziliat contractul cu LDP Gheorgheni, de comun acord. Ei si-au motivat rezilierea, cã oferta lor a fost valabilã 6 luni, iar Primãria nu a putut preda amplasamentele din cauza lucrãrilor la apã si canal. Noi am fost de acord cu încetarea contractului, fiindcã am considerat cã ei au avut front de lucru la strãzile începute (ar fi trebuit sã facã trotuarele!), chiar dacã ele au fost predate mai târziu! Stie deja toatã lumea cã noi am predat strãzile, una câte una, din cauza lucrãrilor de apã si canal. Mai mult, am fãcut apa si canalul pe 24 de strãzi, din bugetul propriu, tocmai pentru a nu-i întârzia pe cei de la LDP Gheorgheni. Conform contractului, ei ar fi trebuit sã lucreze cu penalitãti de 0,01 pe zi, în zonele unde au avut front de lucru. Renuntarea la contract a fost, din punctul meu de vedere cea mai bunã solutie, pentru cã oricum, în ultimele 3 luni, ei nu au mai lucrat nimic”, a spus primarul Ioan Ciupilan. Oricum, cu LDP Gheorgheni a mai rãmas în discutie situatia unor lucrãri revendicate de aceasta, în valoare aproximativã de 4 miliarde de lei vechi, care însã nu au fost avizate de dirigintele de santier, nemultumit de modul de executie. De reamintit cã proiectul asfaltãrii municipiului Husi valoreazã în total în jur de 390 miliarde de lei vechi, bani obtinuti prin fonduri europene, prin intermediul Ministerului Dezvoltãrii Regionale.
Husul are la dispozitie încã un an, ca sã termine asfaltarea!
Primarul Ioan Ciupilan a spus cã, în atare conditii, se vor face în timp util toate demersurile pentru organizarea unei noi licitatii. „În continuarea vom revizui proiectul cu cantitãtile care au mai rãmas de executat si va fi scos din nou la licitatie. Cel mai probabil, în prima parte a lunii ianuarie vom face acest lucru. Suma rãmasã pentru lucrãri este în jur de 140 miliarde de lei vechi, plus TVA. Vestea bunã este cã ni s-a aprobat prelungirea termenului de finantare a proiectului, pânã pe 7 ianuarie 2015 si sper ca, în aceastã perioadã, CJ Vaslui sã finalizeze apa si canalul, pentru ca viitorul constructor sã aibã front de lucru”, a precizat primarul Ioan Ciupilan.
S-a început treaba pe „Bariera Pascal”!
Între timp, au început lucrãrile pe strada „Bariera Pascal”, segment de drum aspru disputat în CL Husi, în ultima perioadã. Democrat-liberalii din CL au venit anterior cu ideea alocãrii bugetare a celor aproape 8 miliarde de lei vechi pentru acest obiectiv. Între timp, executivul a organizat licitatia, s-a desemnat o firmã din Galati, însã la alegerea dirigintelui de santier s-a iscat din nou zarvã mare, dupã ce primarul Ciupilan a gãsit un diriginte care sã accepte o platã de… 50 de bani! „Dacã cheltui mult, e rãu, dacã cheltui putin, e si mai rãu, din câte se vede! Eu spun doar cã lucrãrile au început bine pe <<Bariera Pascal>>, ritmul e bun, iar dirigintele de santier va rãspunde pentru calitatea lucrãrii, pentru cã existã o clauzã în contract care spune cã, dacã se va face responsabil de vreo deficientã a lucrãrii, atunci va plãti. Deci, si-a asumat rãspunderea! În altã ordine de idei, lucrãrile merg în ritm foarte bun pe <<Bariera Pascal>> si totodatã se asigurã si circulatia fãrã probleme în zonã. Dacã vremea nu va mai permite ca oamenii sã munceascã, atunci vor continua imediat ce timpul va fi favorabil”, a spus primarul Ciupilan.