Românii debransati, tiganii, nu!

Caz incredibil la Murgeni, debransãri pe principii etnice:

ABUZURI Zeci de cetãteni din Murgeni care locuiesc în blocul B3 acuzã Aquavas Murgeni cã i-a debransat fãrã a avea un motiv întemeiat, întrucât suma datoratã era banalã comparativ cu datoriile înregistrate de alti restantieri, care se bucurã în continuare de privilegiul de a avea apã potabilã la robinete pentru simplul motiv cã sunt de etnie rromã. „Pierderile de apã înregistrate sunt prea mari”, aceasta a fost explicatia reprezentantilor asociatiei de distribuire a apei potabile, explicatie care nu i-a multumit pe proprietari si care nu corespunde cu realitatea, cel putin asa sustin locatarii care au ajuns în culmea disperãrii.

Argumentul adus de oameni furnizorului a fost sumele foarte mici datorate comparativ cu alti consumatori casnici care „uitã” în permanentã sã-si achite debitele restante care au depãsit 200.000 de lei. Rãspunsul celor de la Aquavas Murgeni i-a lãsat muti pe oameni. Rãu-platnicii sunt de etnie rromã si debransarea lor ar atrage dupã sine numeroase acuzatii de discriminare. „Existã un singur apometru pentru toate cele trei scãri care au fost debransate. Datoriile proprietarilor de pe scara unde locuiesc eu se ridicau la 780 de lei în momentul debransãrii, o sumã infimã comparativ cu datoriile înregistrate de alti cetãteni din Murgeni. Între timp au fost achitati si acesti bani, dar si o bunã parte din datoriile pe care le aveau proprietarii care locuiesc în celelalte douã scãri si care au fost la rândul lor debransati. Au rãmas fãrã apã persoane care erau la zi cu plata si consider cã nu este normal. Chiar astãzi (duminicã) a avut loc o sedintã pe plan local la care au participat si reprezentantii Aquavas Murgeni, cei de la Bârlad nu au venit. Ni s-a spus cã am fost debransati din cauza pierderilor masive de apã. Pe scarã sunt lunar pierderi de 331 de tone, în conditiile în care casa de apã are 1000 de tone. Nu stiu de unde au scos aceastã cifrã, dacã într-adevãr ar fi asemenea pierderi ar fi aici Pacificul. Explicatiile lor se bat însã cap în cap pentru cã vineri a venit domnul Buzincu de la Bârlad si am mers la Primãrie sã vorbim cu dumnealui. Ne-a spus cã nu e vina lui cã oamenii nu-si plãtesc datoriile. Pânã la urmã de ce nu mai avem apã? Din cauza debitelor sau a pierderilor înregistrate. Locuitorii de pe strada Emil Juvara au de plãtit peste 200.000 de lei dar au în continuare apã, iar dacã treceti pe acolo veti vedea cã lasã robinetele deschise toatã ziua, în zonã fiind numai case. Explicatia pe care am primit-o de la reprezentantii Aquavas a fost cã pe acestia nu îi pot debransa pentru cã riscã sã fie acuzati de discriminare, în conditiile în care, pe strada cu pricina locuiesc în mare parte persoane de etnie rromã. Adicã rãu-platnicii sunt privilegiati, în timp ce oamenii care sunt seriosi sunt obligati sã stea la rând sã îsi ia apã. Am fost zilele astea cu fetita mea si am cãrat bidoane cu apã, nu este normal, trãim în secolul XXI. Am fãcut o plângere scrisã la OPC la care voi primi rãspuns în termen de 30 de zile”, a declarat Vivi Secan.

„Ni s-a comunicat sã gãsim solutii pentru rezolvarea problemei”

„În momentul de fatã existã un apometru la toate cele trei scãri si ni s-a comunicat sã gãsim solutii pentru a rezolva problema, sã facem noi modificãrile necesare astfel încât fiecare proprietar sã aibã propriul apometru. Vor sã stabileascã devizul, sã ne comunice costul exact, dupã care noi sã investim, sã facem lucrãrile. Nu este normal. Au preluat acest serviciu, nu au fãcut nicio investitie desi tevile erau sub orice criticã, au crescut pretul apei si ne pun pe noi la platã. Nici pânã în acest moment nu beneficiam de apã toatã ziua, ci doar o orã dimineata si o orã seara. Sã nu mai vorbim de calitate care lasã de dorit, ar trebui sã se autosesizeze DSP-ul. Fetita mea a fost diagnosticatã cu nisip la rinichi sãptãmâna trecutã”, a adãugat Vivi Secan.