spot_imgspot_img
19.7 C
Vaslui
25-apr.-2024

Registrul electornic de evidentã al zilierilor a devenit obligatoriu

- Advertisement -

ANUNT…Inspectoratul Teritorial de Muncã Vaslui anuntã obligativitatea registrului electornic de evidentã al zilierilor. Astfel, persoanele care utilizeazã zilieri pentru diferite activitãti cu caracter temporar vor fi obligate, începând de sâmbãtã, 25 iulie 2020, sã renunte la registrele clasice si sã înregistreze activitatea prestatã de lucrãtori în registrul electronic. Ordinul semnat de ministrul Muncii si Protectiei Sociale, Violeta Alexandru, privind metodologia de întocmire si transmitere a Registrului electronic de evidentã a zilierilor a fost publicat în Monitorul Oficial si stabileste ca instrument de lucru pentru angajatorii care folosesc zilieri în activitatea pe care o desfãsoarã, aplicatia mobilã denumitã „Inspectia Muncii”.

„Digitalizarea la nivelul Ministerului Muncii si Protectiei Sociale este, încã de la începutul mandatului meu, unul dintre cele mai importante obiective. De mâine devine functionalã, dupã ce am pus la punct ultimele detalii, aplicatia Inspectia Muncii care include Registrul electronic de evidentã a zilierilor. A trebuit sã ajungem pânã în anul 2020 ca sã renuntãm, în sfârsit, la caietele de hârtie în care angajatorii notau activitatea lucrãtorilor zilieri si pe care apoi trebuiau sã le fotocopieze si sã le ducã la inspectoratele teritoriale de muncã. De mâine trecem într-o nouã etapã: persoanele care lucreazã cu zilieri vor tine evidenta lor, precum si a timpului de lucru efectuat, printr-o aplicatie care poate fi accesatã de pe telefon mobil sau tabletã, iar datele introduse se vor transmite tot în format digital cãtre inspectoratele teritoriale de muncã.”, a declarat ministrul Muncii si Protectiei Sociale, Violeta Alexandru. Registrul electronic de evidentã a zilierilor poate fi completat si transmis direct din teren de cãtre Beneficiar / împuternicit sau persoane desemnate de cãtre acesta – utilizatori, cu ajutorul aplicatiei informatice pentru dispozitive mobile, denumitã „Inspectia Muncii”. Aplicatia „Inspectia Muncii” poate fi descãrcatã gratuit din Google Play sau App Store. Registrul electronic de evidentã a zilierilor poate fi completat si transmis de cãtre utilizatori si prin intermediul unor aplicatii. „Inspectia Muncii” este o aplicatie modernã, usor de utilizat, care vine în sprijinul angajatorilor si reprezintã singura modalitate legalã de înregistrare a activitãtilor prestate de zilieri, fiind atât în avantajul angajatorului, cât si al lucrãtorului, ambii beneficiind, astfel, de protectia legii. Pentru înfiintarea Registrului, beneficiarii de lucrãri care apeleazã la zilieri trebuie sã obtinã numele de utilizator si parola de la Inspectoratul Teritorial de Muncã în a cãrui razã teritorialã îsi au sediul. Documentele necesare în acest scop pot fi transmise si prin email. Beneficiarul, dupã ce obtine parola de acces, poate sã autorizeze mai multi utilizatori, prin intermediul terminalelor (telefoane, tablete), care sã poatã lucra în aplicatia mobilã.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.