spot_imgspot_img
20.2 C
Vaslui
29-mart.-2024

Primarul Ciupilan a avut dreptate!

- Advertisement -

FINAL Dreptatea primarului Ciupilan: s-a reziliat contractul cu LDP Gheorghieni!

REZILIERE Societatea de constructii LDP Gheorghieni a încheiat conturile cu primãria de la Husi. Ieri, primarul Ioan Ciupilan a semnat rezilierea contractului cu firma de constructii din Gheorghieni, rãmânând o serie de strãzi neasfaltate în câteva cartiere, strãzi care vor intra pe Programul Operational Regional. Tot ieri, primarul Husului a primit o veste bunã de la ADRNE Piatra Neamt. Restul de strãzi neasfaltate vor fi trecute si realizate cu finantare europeanã, valoarea contractului fiind de aproape 5 milioane de euro. În cel mai scurt timp, spune primarul Ciupilan, se va organiza licitatie pentru a desemna constructorul care se va ocupa de asfaltarea strãzilor din oras. Marea provocare pentru primãria Husi rãmâne începerea lucrãrilor la modernizarea retelelor de apã-canal, prin proiectul judetean de 100 de milioane de euro, lucrãri estimate sã înceapã în toamna acestui an.

În decembrie 2013, primarul Ciupilan anunta cã va rezilia contractul cu LDP Gheorghieni, timp în care adversarii sãi politici din Consiliul Local fãceau mare zarvã la adresa edilului. „Am reziliat contractul cu LDP Gheorgheni, de comun acord. Ei si-au motivat rezilierea, pe motiv cã oferta lor a fost valabilã 6 luni, iar Primãria nu a putut preda amplasamentele din cauza lucrãrilor la apã si canal. Noi am fost de acord cu încetarea contractului, fiindcã am considerat cã ei au avut front de lucru la strãzile începute (ar fi trebuit sã facã trotuarele!), chiar dacã ele au fost predate mai târziu. Stie deja toatã lumea cã noi am predat strãzile, una câte una, din cauza lucrãrilor de apã si canal. Mai mult, am fãcut apa si canalul pe 24 de strãzi, din bugetul propriu, tocmai pentru a nu-i întârzia pe cei de la LDP Gheorgheni. Conform contractului, ei ar fi trebuit sã lucreze cu penalitãti de 0,01 pe zi, în zonele unde au avut front de lucru. Renuntarea la contract a fost, din punctul meu de vedere cea mai bunã solutie, pentru cã oricum, în ultimele 3 luni, ei nu au mai lucrat nimic”, anunta primarul Ciupilan. Aproape un an de zile s-au întârziat lucrãrile de asfaltare a Husului, din cauza problemelor apãrute la programul judetean de reabilitare a retelei de apã-canal. Au urmat, în iarna trecutã si primãvara acestui an, expertize si tot felul de analize tehnice, care sã arate cât anume din programul initial s-a realizat si ce a mai rãmas de executat. Ieri, Agentia de Dezvoltare Nord-Est a anuntat municipalitatea huseanã cã restul de strãzi neasfaltate pe programul initial vor intra pe programul Operational Regional, valoarea lucrãrilor rãmase de executat fiind de 4,9 milioane euro.

La Vaslui, rezilierea s-a fãcut în deplin acord cu Consiliul Local. Consilierii locali din Husi, foarte gãlãgiosi!

Sunt multe similitudini între situatia de la Husi si cea de la Vaslui, de exemplu. Aici, primãria nu a mai putut asigura front de lucru firmei de constructii care câstigase asfaltarea orasului, asa cã s-a decis rezilierea de comun acord a contractului de lucrãri. Consiliul Local Vaslui a fost informat la timp despre situatia apãrutã în asfaltarea municipiului resedintã, iar consilierii nu s-au opus continuãrii procedurilor si trecerii restului de lucrãri pe POR. În Husi, însã, interesele politice din CL au fãcut ca situatia sã fie în permanentã tensionatã, primarul Ciupilan fiind acuzat cã nu spune adevãrul, atunci când a fost prezentatã situatia rezilierii contractului cu LDP Gheorghieni. Proiectul asfaltãrii municipiului Husi costa, initial, în jur de 390 miliarde de lei vechi, bani obtinuti prin fonduri europene, prin intermediul Ministerului Dezvoltãrii Regionale. De ieri, declaratiile primarului Husului au devenit realitate: LDP Gheorghieni nu mai are nicio legãturã cu asfaltarea orasului, urmând sã se organizeze licitatie pentru desemnarea unei alte societãti. Firma de constructii a primit partea din garantia materialã depusã pentru pacheul de lucrãri neexecutat, rãmânând la primãrie doar o scrisoare de garantie materialã pentru lucrãrile executate. Faptul cã programul de asfaltare trece pe POR nu salveazã de griji primãria, pentru cã rãmâne în continuare problema reabilitãrii retelei de apã-canal, fãrã de care nu se poate trece la asfaltare. Ori, Aquavas a anuntat cã abia prin toamnã ar putea începe lucrãrile de modernizare a retelelor, prin proiectul de 100 milioane de euro, dupã ce vor fi parcursi toti pasii care sunt de trecut în cazul licitatiilor respective. „Noi vom preda viitorului constructor o parte dintre strãzi, destul de putine, pe care s-au fãcut deja reabilitãri la apã-canal. Conform datelor din documentatii, pe vechiul proiect de asfaltare am reusit sã facem în plus, cu aceiasi bani, în jur de 1,8 km de asfalt, fiind revizuit proiectul tehnic. Urmeazã sã semnãm un act aditional la vechiul contract, cu un nou grafic de executie, ce va trebui respectat de noul constructor. Avem asfaltate cam 60% dintre strãzi, au mai rãmas 40% pe care trebuie fãcute si lucrãri la apã-canal, fãrã de care nu putem merge mai departe. Eu îi asigur pe huseni cã lucrãrile vor fi de bunã calitate si se vor realiza la timp”, a mai spus primarul Ciupilan.

„ZECIUIALÔ

Senatorul PDL Dan Marian a blocat în permanentã actiunile primarului de Husi

În noiembrie 2013, senatorul Dan Marian, supãrat cã primarul Ciupilan nu-i face jocurile, l-a atacat direct în sedinta de Consiliul Local, fãcându-l incompetent si trãdãtor. Atunci, consilierii de casã ai senatorului (Cãtãlin Dogaru si Cãtãlin Tocu) au sãrit si ei în sus, cerând demisia primarului. Mãrul discordiei erau banii rãmasi din marea asfaltare, bani pe care senatorul poreclit „Zeciuialã” ar fi dorit sã-i obtinã pentru firmele sale de casã. De la începutul proiectului, Dan Marian a încercat sã impunã constructorul, însã nu a reusit. Initial, firma huseanã Viacons Rutier a câstigat licitatia, însã a fost descalificatã de cei de la Ministerul Dezvoltãrii, la „interventia” secretarului de stat de atunci, Rãzvan Murgeanu. A urmat o altã licitatie si a iesit câstigãtoare firma LDP Gheorghieni, controlatã de omul de afaceri Costel Cãsuneanu, un apropiat al conducerii PDL de la Bucuresti, dar nu si al senatorului Marian. Sesizând cã rezilierea contractului cu LDP Gheorghieni e pe cale sã se facã, Dan Marian a fortat lucrurile în Consiliul Local Husi, cerând demiterea primarului, crezând cã astfel va ajunge la sacul cu bani.. Consilierii PDL, condusi de Cãtãlin Dogaru, l-au santajat în permanentã pe primar, care nu a cedat si a continuat proiectul pe POR. Dincolo de jocurile politice absurde ale consilierilor PDL de la Husi, rãmâne certitudinea cã lucrãrile de asfaltare vor continua si, în 2005, municipiul ar putea sã arate ca un oras european, cu strãzi si utilitãti la nivelul celor din tãrile dezvoltate.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.