spot_imgspot_img
14.5 C
Vaslui
24-apr.-2024

Medicii de familie, exasperati de sistemul informatic al CNAS

- Advertisement -

SUPÃRATI… Medicii de familie din toatã tara se plâng cã la începutul fiecãrei luni sunt probleme cu sistemul informatic, motiv pentru care acestia sunt nevoiti sã-si trimitã pacientii acasã sau sã-i punã sã astepte cu orele pe holurile cabinetelor medicale. Situatia este strigãtoare si în judetul Vaslui, unde medicii de familie se trezesc cu noaptea în cap pentru a putea raporta serviciile medicale în sistemul informatic.

Problemele sistemului informatic al CNAS au fost aduse în atentia opiniei publice de Sandra Alexiu, presedintele Asociatiei Medicilor de Familie din Bucuresti. “Nu merge, nu functioneazã, tinem pacientii cu orele, îi trimitem acasã, îi chemãm în altã zi, nu se poate. Si noi stãm la 1- 2 noaptea sã reusim sã raportãm un serviciu, douã, ca sã nu le pierdem pe toate”, spune Sandra Alexiu. Aceasta a mentionat faptul cã oficialii CNAS nu reactioneazã oficial de cele mai multe ori vizavi de problemele pe care sistemul le are, întrucât “fac economie, asta este realitatea”. Potrivit aceleiasi surse, din acest motiv, al nefunctionalitãtii sistemului, pacientii si medicii sunt cei care au cel mai mult de suferit. “Cea mai mare problemã e cã nu ne putem exercita profesia si cã pacientii au foarte mult de suferit. Timpii de asteptare cresc foarte mult si pur si simplu sunt batjocoriti”, precizeazã presedintele Asociatiei Medicilor de Familie Bucuresti. Ea a mai afirmat faptul cã CNAS nu recunoaste aceastã functionare greoaie, adesea cu blocare a sistemului, deoarece la mijloc ar fi vorba si de latura economicã. “Fac (cei de la CNAS – n.r.) o economie imensã. De aceea ei s-au strãduit se repare, totusi, am ajuns în data de 11 (iulie, n.r.), deja e mult prea mult. În momentul în care CNAS recunoaste oficial, prin comunicat, cã platforma nu merge, atunci utilizatorii platformei, adicã medicii, sunt absolviti de erori. (…)Asta înseamnã cã dacã noi nu putem verifica dacã o persoanã e asiguratã si platforma functioneazã, atunci eu sunt pasibil de imputare pentru serviciile pe care le acord, dar dacã ei recunosc oficial prin comunicat cã nu functioneazã, atunci eu sunt absolvitã de aceste probleme”, mai spune Sandra Alexiu.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.