spot_imgspot_img
7.4 C
Vaslui
20-apr.-2024

Debransati din cauza pierderilor de la subsol

- Advertisement -

Locatarii blocului 112, scara A, din Vaslui au fost debransati de la reteaua de alimentare cu apã pentru cã pierderile din subsol erau de peste 12 ori mai mari decât consumul înregistrat de apometrele individuale. Initial, locatarii si-au vãrsat nãduful asupra administratorului asociatiei de proprietari, pentru ca, ulterior, sã fie de acord cu reparatiile necesare de la subsolul scãrii de bloc.

Unul dintre locatarii blocului 112, scara A, situat pe strada Maresal Constantin Prezan din Vaslui, a fãcut o sesizare cu privire la faptul cã de marti, 23 septembrie, a fost debransat, împreunã cu vecinii sãi, de la reteaua de alimentare cu apã. Initial, acesta arunca vina pe administratorul blocului, care ar fi cerut acest lucru pentru cã pierderile înregistrate din cauza instalatiei defecte din subsolul blocului erau prea mari. “Sunt la zi cu plata facturilor cãtre Aquavas, si în aceeasi situatie sunt cei mai multi dintre vecini. Nu înteleg de ce mi-a fost tãiatã apa, cu atât mai mult cu cât am un copil de doar 11 luni”, era supãrat Ovidiu Dubin. În fapt, la sfârsitul lunii trecute, s-a constatat cã debitul total de apã înregistrat pe apometrul instalat în exteriorul scãrii era de peste 800 mc, de peste 12 ori mai mare decât consumurile însumate pe repartitorii de costuri aflate în fiecare apartament. În aceste conditii, conducerea Aquavas a notificat asociatia de locatari sã ia mãsuri pentru reparatia conductelor de apã de la subsolul blocului, dat fiind faptul cã diferenta de consum putea fi din cauza pierderilor de apã de pe reteaua aflatã în administrarea locatarilor respectivului bloc. “Am pus mai multe afise, casierii încasatori au comunicat locatarilor situatia de fapt, la rândul lor, cei din conducerea asociatiei de locatari au înstiintat pe locatari cu privire la obligatia acestora de a face reparatii ale retelei comune de alimentare cu apã, în scopul evitãrii pierderilor, cu toate acestea nu s-a întâmplat nimic. Ne-am arãtat chiar disponibilitatea reparãrii retelei de apã cu plata acestui serviciu în rate, dar nici asa nu am avut vreun rãspuns. Din aceastã cauzã, de comun acord cu conducerea asociatiei de proprietari nr. 9, s-a luat mãsura debransãrii de la reteaua principalã de alimentare cu apã a scãrii de bloc respective”, a explicat ing. Vasile Luca, inginerul sef al Aquavas Vaslui SA. “Noi avem toatã disponibilitatea pentru a veni în ajutorul consumatorilor, dar, la rândul nostru, trebuie sã beneficiem de sprijinul si întelegerea acestora. Pe scara respectivã sunt 5 datornici, cu datorii de circa 31.000 lei, dar nu acesta a fost motivul pentru care au fost debransati toti cei 19 consumatori, ci pentru a le atrage atentia cã pierderile din subsolul blocului sunt foarte mari, iar acest lucru se vor reflecta în facturile proprii. Aceastã mãsurã, de întrerupere a apei, si-a fãcut efectul, a doua zi, la initiativa proprietarilor, s-au prezentat doi reprezentanti care au fost de acord ca societatea noastrã sã facã reparatiile necesare, urmând ca, dupã remedierea problemei, sã reîncepem distributia apei potabile”, a adãugat ing. Vasile Luca. Din pãcate, aceastã situatie în care pierderile de apã la subsolurile blocurilor sunt foarte mari, acest lucru reflectându-se în facturile consumatorilor individuali sunt foarte dese, de cele mai multe ori, dat fiind faptul cã proprietarii nu se pun de acord pentru a repara tevile sparte, situatia perpetuându-se, pânã când se ajunge la o situatie similarã cu cea de la blocul 112. De cele mai multe ori, proprietarii, atunci când vãd facturile “umflate”, uitã cã, pe lângã drepturi, au si obligatia întretinerii retelei comune de apã pânã la iesirea în exteriorul blocului, lucru care ar aduce, de altfel, si obligatii mai mici de platã cãtre furnizor.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.