spot_imgspot_img
15.6 C
Vaslui
28-mart.-2024

Consilierul lui Buzatu recunoaste: „Suntem niste prosti!”

- Advertisement -

OPINIE… PSD-istul Alexandru Barbu, consilierul lui Dumitru Buzatu, iese la atac cu o nouã postare în mediul online. Acesta îi criticã pe românii care, în urmã cu câteva luni, s-au alãturat campaniei #sîeu, prin care se cerea constructia unei autostrãzi spre Moldova, iar acum, dupã instalarea si deciziile Guvernului PNL, nu mai scot nicio vorbã, desi subfinanteazã marile proiecte de autostrãzi, sosele de centurã si cãi ferate. Acesta nu se sfieste sã foloseascã expresii mai dure, precum „suntem niste prosti” sau „si eu refuz sã înghit rahaturile lui Mandachi” (n.r. Stefan Mandachi este initiatorul campaniei #sîeu). ” Suntem niste prosti! Pentru cã ne inflamãm inutil atunci când vor altii. Pentru cã ne inflamãm inutil atunci când vor altii sã fim cu adevãrat inflamati. Si nu pentru cã acesti „altii” ne-ar vrea nouã binele sau pentru cã le-ar pãsa de noi. Ci doar pentru cã ne vor inflamati ca sã servim, în calitatea-ne umilã de simpli membri ai unei turme, niste interese total strãine de binele nostru ca si neam. Unde e acum Stefan Mandachi, cel ce se revolta atât de tare în urmã cu vreun an împotriva guvernantilor care se miscau greu în procesul de dezvoltare a infrastructurii din România? Unde sunt miile de oameni care se inflamau atunci fãcând coloane infernale de protest, blocând circulatia, urlându-si nemultumirile si stickerindu-si masinile cu sigla #sîeu? Unde se aflã procesul de dezvoltare al infrastructurii rutiere din România?”, scrie consilierul lui Buzatu pe Facebook.

Mesajul consilierului a fost însotit de un articol despre criticile Asociatiei Pro Infrastructurã cu privire la subfinantarea marilor proiecte de autostrãzi, sosele de centurã si cãi ferate în bugetul Guvernului Orban: „Presedintele Klaus Iohannis a promulgat ieri legea bugetului de stat pentru anul 2020, dupã ce Guvernul Orban si-a asumat rãspunderea în Parlament la finalul anului trecut pentru aceastã lege. Desi, declarativ, vor fi prioritizate principalele investitii pe fonduri europene aflate în derulare, lucrurile nu par sã stea asa. Un prim exemplu ar fi centura orasului Bacãu, un proiect de aproximativ 800 de milioane de lei cu TVA pe care lucrãrile au început în martie 2019 si au avansat pe parcursul anului foarte bine, fiind utilizati aproximativ 250 de milioane de lei. Estimãrile noastre indicã un necesar de 350-400 de milioane de lei în 2020. Alocarea Guvernului Orban: 64 de milioane. Comparativ, constructia Centurii Târgu Mures, aflatã într-o licitatie suspendatã de 3 luni, fãrã oferte depuse, cu sanse reduse de contractare în 2020, are o alocare mai mare. Un alt proiect drastic subfinantat este Autostrada Sebes-Turda. Chiar dacã avansul în 2019 nu a fost cel scontat, au fost consumate 183 de milioane de lei. Alocarea pentru 2020 este de doar 56 de milioane, mult sub o estimare realistã de aproximativ 200 de milioane. Drumul Expres Craiova-Pitesti (cele 3 loturi aflate în constructie în valoare de peste 2 miliarde de lei cu TVA) au o alocare modicã de 96 de milioane de lei, desi premierul Orban a spus cã în 2 ani se finalizeazã lucrãrile (evident, o promisiune fantezistã). Podul peste Dunãre de la Brãila, o investitie de peste 2 miliarde de lei care a atras în 2019 peste 500 de milioane, are o alocare de doar 97 de milioane de lei în 2020. Alte proiecte subfinantate în 2020 în opinia noastrã ar fi A3 Autostrada Transilvania si A3 Rîsnov-Cristian, centurile Satu Mare, Timisoara, Rãdãuti, reabilitarea DN76, realizarea studiilor pentru Autostrada Timisoara-Moravita, realizarea studiilor pentru modernizarea cãilor ferate Bucuresti-Giurgiu si Cluj Napoca-Oradea sau dublarea cãii ferate între Mogosoaia si Balotesti. Solicitãm premierului si ministrului Transporturilor sã demonstreze si cu fapta, nu doar cu vorba, cã sunt mai competenti decât predecesorii lor!„.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.