spot_imgspot_img
11.2 C
Vaslui
29-mart.-2024

Atributii noi: cadrele didactice vor evalua starea de sãnãtate a elevilor!

- Advertisement -

RESPONSABILITÃTI… Atributiile cadrelor didactice, ale directorilor de scoli si grãdinite, personalului didactic auxiliar si nedidactic în asistenta medicalã pentru elevi se modificã sau se completeazã, potrivit proiectului de ordin comun al ministrilor Sãnãtãtii si Educatiei. Documentul stabileste  noi responsabilitãti, printre care si cea de a examina copiii de la grupa lor si de a comunica medicului scolar rezultatele acestei evaluãri.

Educatorul, învãtãtorul si dirigintele primesc sarcini suplimentare prin acest nou ordin de ministru, aflat acum în stadiu de proiect. În vechiul ordin exista aceastã atributie de examinare a copiilor, dar educatorul trebuia doar sã „consemneze sub semnãturã” cele observate, în fisa prescolarului. Noul ordin prevede: „Personalul care asigurã examinarea este format din: profesorul pentru învãtãmânt prescolar/educatorul/psihologul/logopedul din grãdinite care efectueazã aprecierea dezvoltãrii neuropsihice si a limbajului, comunicã medicului scolar rezultatele evaluãrii, în vederea stabilirii conduitei terapeutice. Noile atributii ale educatorului, învãtãtorului, dirigintelui sunt de a aduce la cunostinta personalului medical cazurile de copii cu boli cronice din grupã/clasã de care a luat cunostintã, mediind obtinerea de documentatie medicalã de la pãrintii acestora. În ce priveste acordarea de îngrijiri pentru afectiuni curente, educatorul, învãtãtorul sau dirigintele va informa operativ personalul medical al unitãtii de învãtãmânt în situatii de necesitate de ajutor medical si oferã, în caz de nevoie, ajutor personalului medical în rezolvarea situatiei. În plus, tot ei „asigurã comunicarea eficientã a cabinetelor medicale si stomatologice scolare cu pãrintii, în caz de accidente sau afectiuni ale prescolarilor si elevilor minori”. Cadrele didactice au, în mare, aceleasi atributii din ordinul vechi, aflat în vigoare. Singura noutate este faptul cã „asigurã comunicarea eficientã a cabinetului medical scolar cu pãrintii, în caz de accidente sau afectiuni ale prescolarilor si elevilor”.

Atributiile directorilor de scoli, grãdinite si licee

De asemenea, directorii de scoli, grãdinite si licee primesc noi atributii prin acest act normativ. Acestia trebuie sã semnaleze în scris autoritãtii locale nevoile pe care le au cabinetele medicale din incinta scolilor, sau chiar nevoia de amenajare a unui astfel de cabinet, acolo unde nu existã, indicând si locul în care poate fi înfiintat. „Atributiile conducerii unitãtii de învãtãmânt: Semnaleazã în scris nevoile de amenajare si dotare a cabinetelor medicale administratiei publice locale, indicând si un spatiu corespunzãtor înfiintãrii acestora”. Astfel, directorii unitãtilor de învãtãmânt nominalizeazã personalul de îngrijire care va realiza curãtenia în cabinetul medical, asigurã mãsuri de securitate speciale pentru documentatia si calculatoarele cabinetului medical, stabileste împreunã cu comitetul de pãrinti modalitatea informãrii reprezentantilor legali ai prescolarilor si elevilor minori despre problemele de sãnãtate ale acestora si modalitatea de pãrãsire a unitãtii de învãtãmânt a prescolarilor si elevilor în situatii de boalã, dispune mobilizarea prescolarilor/elevilor la examenele periodice si de bilat al stãrii de sãnãtate, conform programãrii realizate împreunã cu medicul unitãtii. Anexeazã la contractul educational fisa de prezentare a cabinetului medical scolar din grãdinitã/scoalã si informarea asupra activitãtii cabinetului stomatologic scolar, prevãzute la anexele 16, 17.1; un exemplar completat si semnat se va arhiva la cabinetul medical.

Atributiile personalului didactic auxiliar si ale personalului nedidactic

Suplimentar fatã de sarcinile din ordinul vechi, personalul didactic auxiliar primeste si atributii privind acordarea de îngrijiri pentru afectiuni curente. Acestea sunt: Informeazã operativ personalul medical al unitãtii de învãtãmânt în situatii de necesitate de ajutor medical si oferã, în caz de nevoie, ajutor personalului medical în rezolvarea situatiei; Anuntã si conducerea unitãtii; Apeleazã Serviciul unic de urgentã 112 în situatii de urgente medicale; Informeazã operativ dirigintele, directorul unitãtii de învãtãmânt si, dupã caz, pãrintii în situatii de necesitate de ajutor medical; Asigurã comunicarea eficientã a cabinetului medical scolar cu pãrintii, în caz de accidente sau afectiuni ale prescolarilor si elevilor.

Proiectul noului ordin de ministru poate fi consultat pe site-ul Ministerului Sãnãtãtii

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.