RECLAMATII… Furnizorul de apã din municipiul Vaslui nu îsi îndeplineste corect munca, de asta apar diferente mari între datele contorului de la bransamentul blocului de locuinte si contoarele individuale din apartamente. De aceastã pãrere sunt mii de cetãteni din oras, care zilele trecute au pornit o adevãratã revoltã în mediul online. „De patru ani nu stã nimeni în apartament si cu toate astea mie îmi tot vin facturi. De ce sã plãtesc apa dacã eu am zero consum?”, a postat un vasluian pe retelele de socializare. „De azi înainte voi refuza sã plãtesc facturile. Le-am dus indexul în mai, iar de luna asta eu nu mai calc la ei! Peste doi-trei ani, când instanta mã va obliga sã achit ce am consumat, voi duce noile valori ale indexului, voi face diferenta si voi plãti exact câtã apã am consumat, fãrã niciun metru cub în plus. E inadmisibil sã fim pusi la platã pentru ceva ce nu consumãm”, ne-a declarat un locatar al unui bloc de pe strada Traian. Vãzând cã unii cetãteni nu duc indexul cu anii la Aquavas, un administrator de bloc a dat dovadã de inventivitate, punând câte o cutie în toate scãrile, în asa fel încât fiecare proprietar de apartament sã îsi depunã indexul, pentru a nu mai bate drumul pânã la birourile furnizorului de apã. Surprinzãtor, metoda a dat roade, spre multumirea locatarilor, care luna trecutã nu au mai plãtit în plus niciun metru cub de apã.
Însã nu peste tot în Vaslui au loc astfel de initiative, motiv pentru care cei nemultumiti au initiat si o petitie online, denumitã „Stop Aquavas”. „Ne-am sãturat ca lunã de lunã cei de la Aquavas sã punã din oficiu metri cubi de apã, si pun câte 4-5 mc în plus, metri cubi pe care nu îi consumãm. Pe lângã faptul cã plãtim cea mai scumpã apã din România, cei de la Aquavas ne râd în fatã si cautã diferite motive pentru a ne umfla facturile si mai mult” este mesajul scris de initiatorul petitiei. Vasluienii au adresat o petitie inclusiv Autoritãtii Nationale pentru Protectia Consumatorului, care a calificat-o ca „neîntemeiatã”. „SC AQUAVAS SA VASLUI – Sucursala Vaslui v-a facturat consumul de apã în luna ianuarie conform legislatiei în vigoare, tinându-se seama de art. 31(7) din Legea serviciului de alimentare cu apã si de canalizare nr. 241/2006, republicatã prin Legea nr. 224/2015, care prevede cã operatorul economic este obligat pânã la încheiarea contractului de furnizare cu reprezentantul legal – Asociatia de proprietari, sã repartizeze pe fiecare unitate imobiliarã consumul de apã înregistrat de contorul montat la brasamentul condominiului (bloc/scarã); diferenta dintre consumul înregistrat de contorul de bransament si suma consumurilor individuale se repartizeazã egal pe unitate imobiliarã si se factureazã individual”, se aratã în rãspunsul dat de ANPC vasluienilor.
Solutia pentru a nu mai plãti în plus la Aquavas
Pentru cã vasluienii sunt foarte comozi si nu duc indexul la furnizorul de apã, consumul lor fiind repartizat celorlalti vecini, administratorul unei asociatii de proprietari a venit cu o idee care pare a fi solutia salvatoare. Acesta a pus o cutie în scara de bloc, unde locatarii îsi lasã indexul la fiecare sfârsit de lunã. Cum toatã lumea declarã consumul de apã, Aquavas nu mai are ce împãrteli sã facã, iar facturile vin cu valorile reale, spre multumirea tuturor.