Protecţia Consumatorilor a demarat o campanie de verificare a atelierelor de reparaţii auto, a constatat că unele facturi pot fi încărcate artificial şi de peste 16 ori şi recomandă întocmirea unor documente înainte de lăsarea maşinii în service
Înşelarea celor care ajung în service cu maşinile a ajuns un fenomen la nivel naţional, iar Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a demarat o operaţiune masivă de control în toate unităţile de reparaţii auto. Buzunarele clienţilor sunt „atacate”, de obicei, prin umflarea facturilor de către service-uri, dar proprietarii de maşini pot fi păgubiţi şi prin dispariţia sau distrugerea unor echipamente opţionale sau prin „pierderea” garanţiei aferente reparaţiei. Directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Paul Anghel, a explicat cum sunt înşelaţi în service-uri posesorii de maşini. „În primul rând, este vorba de informarea pe care o oferă service-ul auto în legătură cu ora de manoperă afişată şi cuantumul aceleiaşi ore aflate pe factură care ar urma să fie achitată fie de consumator, fie, în unele cazuri, de către asigurător. Diferenţele pot fi imense. În loc de 59,9 lei plus TVA se poate factura până la 350 de lei plus TVA, sau uneori chiar şi 1.000 de lei plus TVA pentru acelaşi autoturism şi aceeaşi operaţiune”, afirmă directorul general ANPC. Specialiştii spun că puteţi scăpa de această problemă dacă solicitaţi un deviz oficial de estimare a costurilor de reparaţie, dar acest demers trebuie făcut înainte de începerea intervenţiilor asupra maşinii. Trebuie să primiţi un formular cu antetul societăţii, care trebuie să cuprindă: data, identitatea clientului, tipul/modelul autovehiculului şi kilometrajul, natura exactă a reparaţiilor de efectuat, costul probabil al acestor intervenţii şi durata imobilizării autovehiculului.
Citeste mai mult: adev.ro/qcc1oc