Puterea micului și a berii s-a făcut cu adevărat simțită prezența începând cu anul 2006. Aflat la conducerea PSD, Mircea Geoană a decis să dea dea o semnificație aparte acestei zile. Începând cu acel moment, partidul a devenit „roșu” iar defilările prin București dar și prin cele mai importante orașe ale țării au reprezentat un moment cheie în strategia electorală a PSD.
Nu mulți își mai aduc poate aminte cum, în anul 2007, PSD a blocat circulația în București pe cele mai importante artere și a organizat un miting de amploare la finalul căruia simpatizanții PSD au primit mici și bere în Parcul Izvor.
Un an mai târziu, un alt miting de amploare l-a plasat în centrul atenției pe cel care candida din partea social-democraților la Primăria Capitalei: Cristian Diaconescu. Și atunci, cei care au mărșăluit – dar nu numai – au primit mici și hamburgeri.
Vanghelie și fotomodelele care să vândă mici
Însuși cel care devenise amfitrionul petrecerilor de 1 Mai – Marian Vanghelie, anunța în 2009 o sărbătoare cu mici, bere și fotomodele care să vândă micii. „Apropo de fotomodele, le punem să facă mici, cele care pot sa vanda cei mai mulți mici le numim Miss 1 Mai”, a spus, atunci, Vanghelie în glumă.
Cum micul a început să fie considerat un simbol al mitei electorale, PSD a decis să-și schimbe brusc strategia.
Astfel încât, în 2010, sub conducerea lui Victor Ponta, PSD a hotărât să pună punct manifestărilor de forță electorală și să ofere românilor proteste în locul petrecerilor fastuoase cu mici și bere.
„Pe 1 mai vor fi proteste în toată țara, în reședințele de județ și în marile orașe”, a anunțat atunci președintele PSD Victor Ponta, care a declarat că, pe această dată, „ținând cont de situația economică, nu e nimic de sărbătorit”. …https://www.capital.ro/marele-regret-al-lui-ion-iliescu-ce-era-obligatoriu-sa-faci-de-1-mai.html