NEMULTUMIRI… Pe site-urile de socializare circulã, în ultimele zile, facturile la gaze ale unor cetãteni din Vaslui, despre care oamenii sustin cã sunt mult prea mari fatã de consumurile reale. Unii vasluieni sustin cã s-au trecut în plus în facturi cantitãti mari de gaze, mai ales cã, pe luna martie, vremea a fost destul de bunã si consumurile au mai scãzut fatã de primele luni din 2020. Contactatã de reporterii VRN, conducerea Gaz Est nu a negat faptul cã pot fi unele probleme în judet, la abonatii acestui operator, însã sustine cã totul se datoreazã mãsurilor de protectie luate pentru proprii angajati. „Având în vedere contextul instituirii pe teritoriul României a stãrii de urgentã si în contextul ordonantelor militare emise, pentru angajati si clienti deopotrivã, Gaz Est S.A. a limitat deplasãrile în teren astfel încât, la sfârsitul lunii martie, nu s-a efectuat citirea manualã a aparatelor de mãsurã la domiciliul abonatilor. Aceastã decizie s-a luat pentru a se evita accesul pe scãrile de bloc, pânã la etajele superioare, o expunere accentuatã la pericolul infectãrii, care ar fi contravenit mãsurilor de protectie impuse”, explicã operatorul de gaze. De altfel, asearã, conducerea Gaz Est a anuntat si primele mãsuri care se vor lua, pentru a rezolva situatia, dat fiind faptul cã nici în aprilie nu se va face citirea contoarelor, câtã vreme starea de urgentã este prelungitã pânã pe 15 mai.
Conducerea Gaz Est sustine cã s-au putut distribui facturile pe luna martie, însã nu s-au fãcut citirile pe fiecare scarã în parte: „Distribuirea facturilor s-a putut realiza, cu mãsuri de protectie riguros respectate de cãtre fiecare angajat implicat, întrucât aceastã activitate implicã doar accesul la parterul scãrilor de bloc, nu la toate locurile de consum, indiferent de etajul la care sunt amplasate”. „Ori, în cazul citirii aparatelor de mãsurã a intervenit aceastã premierã nedoritã, în contextul epidemiologic actual. Aceleasi mãsuri de limitare si chiar stopare a deplasãrilor pentru efectuarea citirilor în teren au fost luate si de cãtre ceilalti operatori de distributie si furnizare gaze naturale din tarã, care ne-au informat oficial cu privire la mãsurile luate în acest sens”, anuntã Gaz Est. De ce, totusi, facturile au sume atât de mari, asa cum reclamã multã lume? „Cantitatea de gaze naturale facturatã a fost calculatã având ca reper consumul înregistrat de fiecare abonat în luna februarie, o lunã cu mai putine zile calendaristice si cu temperaturi relativ similare celor înregistrate în luna martie. Dar, tinem sã precizãm un lucru: eventualele necorelãri între cantitatea consumatã si cea facturatã vor fi regularizate imediat dupã încetarea stãrii de urgentã. Sau, dacã doresc, pot sã acceseze o adresã de mail si le vom trimite imediat rãspunsuri la toate problemele sesizate. Dacã sunt situatii în care discrepantele sunt semnificative, iar abonatii în cauzã nu sunt dispusi sã astepte regularizarea, ci doresc recalcularea facturii de îndatã, îi rugãm sã ne comunice consumul electronic pe adresa de email facturare@gazest.ro în vederea recalculãrii punctuale a facturii”, a mai explicat conducerea Gaz Est.
Mãsuri decise în cursul zilei de ieri: toti abonatii Gaz Est, pe perioada stãrii de urgentã, ar putea apela la autocitire
Pusã în fata cazurilor de nemultumire a unora dintre abonati, conducerea Gaz Est a cãutat si, se pare, cã a si gãsit solutii la criza actualã. Asta, în contextul în care nici în aprilie nu se vor citi contoarele, datã fiind prelungirea stãrii de urgentã. S-ar putea, dacã situatia nu se îmbunãtãteste deloc, ca si în mai sã avem situatii în care nu se pot citi contoarele, asa cã s-au cãutat solutii. O primã mãsurã, care va fi anuntatã oficial, este metoda autocitirii, fiecare abonat urmând sã citeascã cifrele de la contorul de la apartament sau casã, iar datele vor fi transmise pe un mail care va fi anuntat de compania Gaz Est. Pentru cei care opteazã pentru varianta telefonicã, va fi pusã la dispozitie si o linie specialã, pe call-center-ul Gaz, pentru comunicarea datelor de pe contoare. Pentru cei care nu doresc sã astepte regularizarea, la finalul perioadei dictatã de starea de urgentã, conducerea Gaz Est anuntã cã se va încerca regularizarea în luna urmãtoare, pe baza datelor comunicate prin autocitire. „Ne cerem scuze pentru nemultumirea creatã si le suntem recunoscãtori abonatilor care au înteles bunele intentii ale demersului nostru. Ne asigurãm toti abonatii, precum si pe toti cei interesati de activitatea S.C. Gaz Est S.A., cã regularizarea consumului se va face fãrã întârziere, imediat ce ne putem relua conditiile normale de activitate”, a mai anuntat conducerea Gaz Est SA Vaslui.
Informare privind AUTOCITIREA indecsilor pentru consumul de gaze naturale
Aducem la cunostinta tuturor consumatorilor Gaz Est racordati la sistemul de distributie al companiei faptul cã, în contextul stãrii de urgentã decretate si pentru a evita eventuale discrepante în facturarea consumului de gaze naturale, indecsii aferenti cantitãtii consumate în luna aprilie vor putea fi transmisi prin AUTOCITIRE, în perioada 1 – 4 MAI 2020.
În acest sens, abonatii vor avea la dispozitie:
adresa de e-mail: index@gazest.ro
De asemenea, dorim sã informãm faptul cã, în cazul clientilor care nu reusesc sã transmitã în timp util indexul contorului, facturarea se va efectua pe baza unui istoric de consum, urmând ca eventualele necorelãri între cantitatea consumatã si cea facturatã sã fie regularizate imediat dupã încetarea stãrii de urgentã, când se va relua activitatea de citire a aparatelor de mãsurã de cãtre personalul Gaz Est.
în speranta cã veti da curs demersului nostru, vã multumim pentru întelegere si încredere. CONDUCEREA S.C. GAZ EST S.A.
[…] 8 apr. 2020 … Pe site-urile de socializare circulã, în ultimele zile, facturile la gaze ale unor cetãteni din Vaslui, despre care oamenii sustin cã sunt … >>> […]