AJUTOR… Pe perioada stãrii de urgentã, instituite prin Decretul nr. 195/2020, privind instituirea stãrii de urgentã pe teritoriul României, pentru perioada suspendãrii temporare a contractului individual de muncã, din initiativa angajatorului, potrivit art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicatã, cu modificãrile si completãrile ulterioare, ca urmare a efectelor produse de coronavirusul SARS-CoV-2, indemnizatiile de care beneficiazã salariatii se stabilesc la 75% din salariul de bazã corespunzãtor locului de muncã ocupat si se suportã din bugetul asigurãrilor pentru somaj, dar nu mai mult de 75% din câstigul salarial mediu brut prevãzut de Legea bugetului asigurãrilor sociale de stat pe anul 2020 nr. 6/2020, anuntã secretarul de stat din Ministerul Muncii, vasluianul Tudor Polak.
De prevederile mentionate mai sus, beneficiazã salariatii angajatorilor care îndeplinesc una din urmãtoarele conditii: întrerup activitatea total sau partial în baza deciziilor emise de autoritãtile publice competente, potrivit legii, pe perioada stãrii de urgentã decretate si detin certificatul de situatii de urgentã emis de Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri, prevãzut la art. 12 din anexa nr. 1 la Decretul nr. 195/2020 privind instituirea stãrii de urgentã pe teritoriul României; reduc activitatea ca urmare a efectelor epidemiei COVID-19 si nu au capacitatea financiarã de a achita plata tuturor salariilor angajatilor lor. „Angajatorii pot beneficia de plata indemnizatiei pentru cel mult 75% dintre angajatii care au contracte individuale de muncã active la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonante de urgentã. Plata indemnizatiei în cazul angajatorilor se va realiza în baza unei declaratii pe propria rãspundere din care sã reiasã faptul cã angajatorul înregistreazã o diminuare a încasãrilor din luna anterioarã depunerii declaratiei pe propria rãspundere, cu un procent de minimum 25% fatã de media încasãrilor din perioada ianuarie-februarie 2020 si cã nu are capacitate financiarã pentru a plãti toti salariatii. În vederea acordãrii sumelor necesare plãtii indemnizatiei de somaj tehnic, angajatorii depun, prin postã electronicã, la agentia pentru ocuparea fortei de muncã Vaslui, o cerere semnatã si datatã de reprezentantul legal, întocmitã conform modelelor prevãzute în anexele nr. 1 si 2 la OUG 30/2020, însotitã de lista persoanelor care urmeazã sã beneficieze de aceastã indemnizatie, asumatã de reprezentantul legal al angajatorului, întocmitã conform modelului prevãzut în anexa nr. 3″, explicã secretarul de stat. Documentele se depun în luna curentã pentru plata indemnizatiei din luna anterioarã. Plata din bugetul asigurãrilor pentru somaj a indemnizatiilor de somaj se face în cel mult 30 de zile de la depunerea documentelor, anuntã secretarul de stat din Ministerul Muncii, Tudor Polak. Angajatorii sau angajatii care doresc sã obtinã informatii suplimentare cu privire la acordarea somajului tehnic, pot apela Call center 021/4444-000, numãr cu tarif normal, cât si la AJOFM Vaslui, la numerele de telefon 0733/375.397 si 0752/081.397.
Biroul de presa- AJOFM Vaslui